10. septembra 2017

Čarujeme bez prútika/08 (...obal pre knihu na mieru alebo, a tak sa Mony učila po portugalsky+súťaž...)


Knihy sú pokladom každého milovníka kníh, a preto obal pre naše zlatíčka nesmie chýbať. Avšak, poväčšine si jeho výroba vyžaduje pomoc ihly a nite, čo je pre niekoho, trebárs aj pre mňa, mierne komplikovaná úloha. Takže som radosťou skákala až po strop, keď som objavila jedno skvelé video, v ktorom jeho autorka krásne ukázala, ako si môžeme vyrobiť jednoduchý, no zato peknučký obal na knihu 😍 (a k tomu má miesto aj pre záložku! 😱). Avšak, bol v tom menší háčik a to taký, že boli potrebné presné rozmery látky, aby ste si takýto obal mohli vyrobiť. A to ste zistili za pomoci vzorca
Teraz si poviete, že som asi blbá, však trocha matematiky nikomu neuškodí. To je pravda, lenže celé videjko je v jazyku, ktorý neovládam. Konkrétne v portugalčine 😲. Nuž, ale nakoniec som za pomoci strýčka prekladača Google tento jazyk nejako rozlúštila a vzorec mi konečne dával zmysel. To viete, taký rýchlokurz portugalčiny 😄. 
Takže dnes vás čaká postup na spomínaný obal pre naše milované knihy a k tomu sa už nemusíte trápiť lúštením vzorca. Vítam vás pri novom článku a dúfam, že sa vám bude páčiť 😊...
....
dve naškrobené textílne látky
nožnice
lepidlo
pravítko
pero/ceruzku
štipce na prádlo
farebnú stuhu
čipkovanú stuhu
....
...VZOREC...
Predtým, ako sa pustíte do samotnej výroby, budete potrebovať konkrétne rozmery pre látky, ktoré vám prezradia nasledujúce vzorce.
✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽
Š=šírka knihy
D=dĺžka knihy
H=hrúbka knihy
↓Príklad↓
Kniha, ktorej som vyrábala obal, mala konkrétne tieto rozmery:
Š=12,6cm
D=20cm
H=1,9cm
✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽
Vzorec pre výpočet šírky strán látky
2xŠ+D+H
↓Príklad↓
2x12,6+20+1,9=47,1 cm
✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽
Vzorec pre výpočet dĺžky strán látky
D/2+D+0,3 
Poznámka: Pôvodne bol vzorec bez pridania troch milimetrov, no pri mojich pokusoch, sa mi nejeden raz stalo, že mi práve aspoň tie 3 mm chýbali. Tak preto som ich zahrnula aj do vzorca, aby sa vám nestala podobná nepríjemná skúsenosť 😉.
↓Príklad↓
20/2+20+0,3=30.3 cm
✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽
Vzorec pre výpočet okrajov (miesto pre záložku) látky
D/2-0,5
↓Príklad↓
20/2-0,5=9,5 cm
✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽
1.
a) Na výrobu obalu budete potrebovať dve látky s rozmermi, ktoré si vypočítate vďaka vzorcom spomínaným vyššie. Mali by byť poriadne naškrobené (ja som na ne použila jedno celé balenie škrobu), vďaka čomu sa s nimi aj lepšie pracuje.
b) Obom látkam navzájom zlepíme konce (tip: na výrobu som použila tyčinkové lepidlo značky Pritt, ktoré kupujem v Lidli, keď majú akciu. Je to výborné lepidlo, ktoré zlepí naozaj všetko, aj látky, a ktoré používam pri všetkých svojich výrobkoch).
c) Zaznačíme si, kde budú okraje obalu. Výsledok získame opäť vďaka vzorcu. (pozn.: látka, ktorá bude navrchu bude aj hlavnou látkou obalu).
2.
a) Pomocou pravítka ohneme stranu, po línii, ktorú sme si predkreslili.
b) To spravíme aj na druhej strane, a potom látku rozložíme.
c) Teraz ohneme rohy látky k záhybu, ktorý sme na textílii vytvorili.
3.
a) Zvyšok látky medzi zahnutými rohmi...
b) ...ohneme  rovnakým spôsobom k línii záhybu.
c) Spoločne ohneme ešte raz.
4.
a) Máme hotový základ obalu.
b) Látku obrátime na druhú stranu a preložíme po línii medzi ohnutými rohmi (viď. prerušované čiary na predchádzajúcom obrázku 4.a).
c) To isté vykonáme aj na spodnej strane a pomocou štipcov si zachytíme ohnutú stranu, ktorá ešte nie je zalepená.
5.
a) Zlepíme voľný priestor medzi látkami.
b) A nakoniec zlepíme aj zvyšok (tip: môžete použiť opäť štipce, aby držali zlepené časti).
c) Obal máte už vlastne hotový. Ja som ešte hnedou stuhu prelepila spoj.
6.
a) Takto vyzerá hotové vnútro obalu.
b) Zvyšok stačí už iba dotvoriť podľa vlastných predstáv (napr. ja som zvolila čipkovanú stuhu). 
c) Nuž a máme hotovo 😊.
7.
a) Samozrejme, bez lásky by to nešlo.
b) Detail na čipku 😁.
c) A už iba vložíme knihu.
8.
a) Predná strana...
b) ...zadná strana...
c) ...nezabudnime na miesto pre záložku...
d) ...a máme už naozaj HOTOVO! 😍
✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽
Ak ste náhodou môj foto postup nepochopili, tak si pozrite video pani, ktorá ma k výrobe inšpirovala  😉. A ak sa pýtate, prečo som robila postup, keď stačilo len pridať video a vylúštený vzorec, tak vám poviem, že som si to predsa nemohla až tak uľahčiť...veď bez práce nie sú koláče 😄.
...UPOZORNENIE...
Tento obal na knihu je skutočne veľmi ľahký a rýchly na výrobu (do polhodiny ho máte hotový 👌), no nesie so sebou aj nevýhody. Problém spočíva v tom, že presne pasuje na knihu, ktorú ste si zvolili, a potom už iba na tie, ktoré majú aspoň približné rozmery. No poväčšine je buď úzky alebo príliš veľký, avšak, myslím, že aspoň jeden si vyrobiť nezaškodí 😄.
...tento obal ↑↑, spoločne s knihou, bol darček pre moju sestru k narodeninám a sľubujem, že do konca roka sa na Dospelosť je mýtus dočkáme recenzie (ja viem, ja viem, už by aj bolo na čase, keď ju stále spomínam 😄)...
...↑myslím, že keby som sa vás spýtala, aká knižka sa skrýva v tomto obale, uhádli by ste 😊. Na 100%↓...
...↑a tu sa skrývala kniha od slovenskej spisovateľky Mirky Novysedlákovej s názvom Dovoľ mi všetko↓...
✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽
...SÚŤAŽ...
Ako som spomínala v predchádzajúcom článku a aj na FB stránke blogu, tak mám pre vás prichystanú súťaž. Môžete si zasúťažiť o obal na knihu, ktorý ste mohli vidieť vo foto postupe, a k tomu aj knihu, pre ktorú bol tento obal vyrobený. A tým to nekončí, vyrobila som aj jednu zo svojich handmade záložiek (postup na ich výrobu nájdete TU), konkrétne líščiu rodinku, pretože sa k téme knihy naozaj hodia.
Takže handmade záložka, obal na knihu a titul Až čas ukáže od autorky Andrey Novosedlíkovej (recenziu nájdete TU a je to skutočne príjemné čítanie) si hľadajú nový domov, preto neváhajte a zapojte sa do súťaže! 😊
...PRAVIDLÁ SÚŤAŽE...
1.) Súťažiť môžu čitatelia iba so slovenskou doručovacou adresou (ale už chystám ďalšie DIY, taktiež spojené so súťažou, ktorá bude otvorená aj pre čitateľov z Čiech 😘).
2.) Tentokrát postačí iba do komentárov napísať váš e-mail, na ktorý vás budem v prípade výhry kontaktovať a ste zaradený do súťaže.
3.) Sledovanie blogu cez GFC, či FB nie je vôbec povinné. Chcem len niekomu spraviť radosť, a preto, ak vás súťaž zaujala budem rada, ak skúsite šťastie. Avšak isto chápete, že chcem odmeniť najmä svojich verných čitateľov, preto, ak ma sledujete cez GFC alebo FB stránku blogu, napíšte mi vaše meno/prezývku a získate tým +1 vstup navyše 😉.
4.) Meno výhercu zverejnením v najnovšom DIY článku, kedy bude vyhlásená ďalšia súťaž (takže približne mesiac táto súťaž určite potrvá) (!ZMENA!: Kvôli nečakaným okolnostiam, ktoré nedávno nastali a kvôli ktorým hrozí, že sa k ďalšiemu DIY dokopem asi až koncom októbra, meno výhercu vyhlásim už v najbližšom súhrne za mesiac, a preto súťaž trvá do 7.10.2017).
✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽
Toľko z mojej strany...neviem vám s istotou povedať, čo prinesú ďalšie dni, no budem sa snažiť, aby priniesli niečo na tento blog, nech tu nie je opäť ponuré ticho 😄. Majte sa zatiaľ krásne! 😘

17 komentárov:

  1. No teda Mony, naozaj neviem, čo mám pochváli skôr.♥ Či opätovne vzhľad blogu, ktorý je dych vyrážajúci a s každým novým článkom ohuruje viac a viac alebo tie prekrásne fotografie spestrujúce tento článok, samotné obaly na knihy, ktoré sú neskutočne roztomilé a krásne alebo Tvoju šikovnosť. Potom, čo som si prezrela tvoj článok a fotopostup, som si pozrela aj video spomínanej pani, ktorá ťa inšpirovala a poviem ti, klobúk dole. Ja by som teda mala dosť veľký problém a s najväčšou pravdepodobnosťou by som to vzdala.:D Ach Monyy, fakt sa nechcem opakovať, ale keď tento článok je tak prekrásny, že sa neviem ani poriadne vykoktať!:D♥♥ Človeku(alebo teda mne osobne) ani tak nevadí, že tých článkov je pomenej, lebo zakaždým prídeš s niečim tak prepracovaným, že si ani len pípnuť nedovolím. Všetko je TIP TOP!♥ Nádhera naozaj, inšpiruješ ma týmito DIY projektami a snáď sa k tomu raz dostanem aj ja. Nebude to najskôr ani z polovice tak dobré, ale aj snaha sa cení, že? :D
    (bibianavlukacova@gmail.com /Veronika L)♥ Ďakujeme za ďalšiu súťaž o vskutku prekrásne veci robené s láskou, Mony.♥♥ Maj sa krásne.:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veroniká, ty si neskutočná!!! Neskutočné veľké ♥ĎAKUJEM♥, ach, čo viac môžem povedať? Doparoma, ty mi vždy berieš slová a fakt neviem, ako ti odpísať aspoň spolovice tak krásne, ako ty mne, pretože sa cítim nesmierne vďačná a len ďakujem v tomto prípade vážne nestačí. Vždy ma tak nakopneš, potešíš a najmä vďaka tebe mám stále chuť blogovať :D Ešte raz preveľká vďaka, ale nezaslúžim si to. Ak by som to vymyslela sama, tak možno spolovice :D ale takto som len vlastne priniesla niečo, čo už predo mnou super ukázala táto inšpiratívna pani :) No ďakujem-ďakujem-ďakujem-ďakujem...nekonečné ďakujem za všetko♥^_^♥ Držím palce v súťaži a prajem ti nádherný deň ;)

      Odstrániť
  2. No páni!! :) Mony, tento článok je úžasný! <3 A hneď na začiatok si pripadám debilne, lebo zas budem ochkať a jajkať!!! :)) Takto precízne spracované DIY som ešte nevidela! <3 Krása! Žasnem nad tým! :D Úžas, úžas a znova úžas! :D Kde chodíš na tie nápady. Ja keď som si vyrábala obal, podotýkam "obal" na knihu, skončila som pri zlepovaní papierových novín, poprípade ešte baliaci papier na darčeky. :D Achh... :D obdivujem Ťa, že sa Ti takto krásne chce s tým vypiplať! :) A musím pochváliť tie krásne fotky a to, ako si to naaranžovala! V tebe je akási skrytá umelecká dušička čo sa derie na povrch a ukazuje sa svetu! Len tak ďalej!!!! (ešte zopár výkričníkov, lebo v tejto správe je ich málo :D) A tie ikonky žeriem!! Óch bože! :) Ďakujem za toto krásne DIY, ktoré ma veľmi inšpirovalo. :) Maj sa krásne a viac takýchto článkov.
    PS: Do súťaže sa isto zapájam! Tú moju vytúženú záložku s líštičkami a ten krásny obal si nesmiem nechať újsť. :)(bleise.stanley@gmail.com - a samozrejme že sledujem- Knihomoľka Bleise.) :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ĎAKUJEM krásne Bleise!!! Ty si rovnako neskutočná osôbka ako aj Veronika :D Jój, a teraz druhý komentár na ktorý nedokážem zmysluplne odpísať a najmä aspoň z polovice tak krásne :/ Ach, Bleise, veľké preveľké ďakujem♥^_^♥ Teraz sa tu tak vytešujem aj navzdory tomu, že je dnes depresívne sychravé počasie vhodné len tak na spánok...ale asi tak skoro teraz nezaspím :D Naozaj Ďakujem, moc-moc za pochvalu a nádherné slová na moju adresu, neskutočne sa tomu teším a rovnako držím palce v súťaži...ach, ja fakt neviem čo napísať...dostali ste ma baby :D
      Maj sa krásne a uži si nedeľu ;))

      Odstrániť
  3. Mony, to je dokonalé! Nádherné, krásné, wow! Já bych to asi nezvládla, ale mohla bych to dát jako tip babičce, kdyby se někdy nudila. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Awww, ďakujém♥^_^♥ Ale čoby si nezvládla :D Veď je to len o meraní a lepení...a babička by spravila o stokrát krajší, tá by sa ihly a nite ako ja isto nebála :D
      Ešte raz veľké ďakujem a prajem ti nádhernú nedeľu ;))

      Odstrániť
  4. Neviem, či som to už stihla, ale zbožňujem nový vzhľad tvojho blogu. :)
    Čo sa týka týchto obalov - sú tiež úžasné. Ako všetko, čo vyrobíš. Máš naozaj talent a k tomu aj zmysel pre detail. Nechceš sa tým živiť? Som si istá, že by si mala naozaj veľký úspech. ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Až teraz som si všimla, že som tam zabudla dať e-amil (martina.lili.urbanova@gmail.com)
      Verím tomu, že ak by som nemala hlavu natrvalo prirastenú ku krku, niekde by som ju zabudla. :D

      Odstrániť
    2. Ďakujem krásne, Lili♥^_^♥ Ach, ani si nevieš predstaviť, ako by ma bavilo sa tým živiť, no v tomto štáte sa tým veru neuživíš, ale ako taká bokovka príjmu by sa to dalo :D Len by trebalo vychytať ešte množstvo nedostatkov, no možno raz :)
      Ešte raz veľké ďakujem, budem držať palce v súťaži a prajem ti nádherný deň ;)) Maj sa krásne...(a neboj, neverila by si, aký som zábudlivý človek ja sama O.o...radšej o tom ani nehovoriť :D )

      Odstrániť
  5. Skladám klobúk pred tvojou šikovnosťou. Ja osobne s mojimi "šikovnými" rukami by som sa neodvážila ani len začať, nieto ešte skončiť s podobnými obalmi :-). Obdivujem každého, čo dokáže z mála urobiť niečo krásne a praktické. No ak sa mi raz podarí niečo vytvoriť, určite sa s tým pochválim. Na tvojom blogu stále nájdem nejakú inšpiráciu :-)
    cajazpalaca@centrum.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ó, ďakujem krásne♥^_^♥ Ale ako som písala aj vyššie, ja si pochvalu nezaslúžim, to tá pani z videa, alebo skôr ten, kto prišiel s týmto nápadom :D Niečo také jednoduché a praktické by som asi nikdy nevymyslela, ale hádam sa raz o to pokúsim, ktovie :D
      Držím palce v súťaži a prajem krásny deň ;))

      Odstrániť
  6. Jako obvykle musím říct - nádhera!
    Dneska je všude kupa DIY, jenže většina z nich mi připadá nepoužitelná, takže jsem hrozně ráda, že jsem narazila na něco takovéhleho. Portugalština? Mě ta čísla dost pletou i takhle - ach ta matematika xD
    Škoda, že soutěž je jen pro Slováky, ale budu držet palce a pokusím se taky nějaký podobný obal dát dohromady, protože vypadá vážně kouzelně :)

    Lory Humble

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ĎAKUJEM♥^_^♥ Jop, Portugalčina, spočiatku hlavolam, no nakoniec som sa nejako cezeň dostala...a naozaj, aj ten výpočet je nakoniec ľahký, aj keď ma samú spočiatku miatol :D Ale je to na výrobu jednoduché a výsledok, ako aj ty píšeš, kúzelný ^.^ Prajem teda príjemné tvorenie, krásny deň a ďalšia súťaž bude isto aj pre vás, mojich milých českých čitateľov♥...dúfam, že sa bude páčiť ;)

      Odstrániť
  7. 1.) nikabenuskova14@gmail.com
    2.)
    Nika Beňušková (GFC)
    Nika Beňušková (FB)

    Nádherné DIY. Si neskutočne šikovná. Teraz si ma naozaj inšpirovala. Dúfam, že raz budem mať príležitosť vyskúšať si toto DIY. Veľmi sa ti to podarilo. Je to úplne krásne.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne, veľmi si vážim tvoje krásne slová♥^.^♥ ĎAKUJEM ešte raz a držím palce v súťaži ;) Prajem ti nádherný deň...

      Odstrániť
  8. Je vůbec možné, aby byl někdo tak šikovný jako ty? :) Jak se znám, já bych to nedokázala ani s třemi videonávody a s tebou po mém boku :D Navíc to, jak jsi každý obal vyšperkovala? Obzvlášť ten liščí na Malého prince je prostě dokonalý ♥ A fotky? Bože, Mony, ty jsi neuvěřitelný talent ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ále, nepreháňaj :D Naozaj, tento obal je ľahučký a je to zábava. Ach, ale tak si ma týmto komentárom potešila, ĎAKUJEM z celého srdiečka♥♥♥ Veľmi - preveľmi si to vážim♥^_^♥ Ani neviem, čo ti odpísať...fakt, že nie :D
      Ešte raz preveliká vďaka a prajem ti nádherný deň aj týždeň...maj sa krásne :*

      Odstrániť