Poďme sa hrať s bloggerom/04 (...úprava hlavičky, pozadia a stiahnutie novej šablóny...)

V minulých dvoch častiach sme sa podrobne zoznámili s bloggerom 😊. A dnes sa s vami podelím o to, ako si môžete upraviť hlavičku stránky, kde zohnať „materiál“ na jeho tvorbu a k tomu si ukážeme ešte pár trikov a niečo i pre tých, ktorí chcú mať vzhľad blogu hotový čím skôr. Tak, poďme na to 😇...
Pri sťahovaní obrázkov si musíte dávať pozor, aby ste náhodou neporušili autorské práva a požadovanú licenciu. Preto vám prezradím skvelé stránky, ktoré túto dilemu vyriešia za vás.
Fotografie
Mojou obľúbenou stránkou, odkiaľ sťahujem aj fotografie do recenzií, je unsplash.com, kde sú prekrásne, kvalitné a profesionálne fotografie úplne zadarmo bez požiadavky na uvedenie zdroja. Avšak, takýchto stránok s free fotografiami je mnoho, ale najlepšie sú tie, ktoré nepožadujú spomínané uvedenie zdroja a neporušíte pritom žiadnu licenciu. V tomto vám pomôže  tento článok, v ktorom autor spísal mnoho zaujímavých stránok, z ktorých si môžete stiahnuť fotografie a robiť si s nimi, čo sa vám zachce.
Obrázky
Osobne mám rada hlavičky stránok, kde sú obrázky. Sama som vystriedala už päť vzhľadov vrátane tohto, ale i naďalej som verná štýlu watercolour a aj obrázkom tohto štýlu. Avšak, každý má svoj vkus, a preto si smelo môžete vyberať zo stránky freepik.com. Ponúka mnoho prekrásnych a zaujímavých obrázkov úplne zadarmo. Jediný mini háčik spočíva v tom, že ak nie ste VIP člen, tak musíte na blogu uviesť zdroj, akreditáciu, ich obrázku, čo ale určite nie je žiaden problém 😉. Preto si vždy prečítajte podmienky, ktoré uvádzajú pri každom obrázku.
⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕
Obrázky z tejto stránky sú tvorené tak, že sú na seba vrstvené (viac o tom sa dočítate ⇉TU). To znamená, že keď im odblokujete vrstvu, pokojne z nich môžete „vytiahnuť“ to, čo sa vám páči. Dosiahnete to v programoch Adobe Illustrator alebo Inkscape (ten si môžete zadarmo stiahnuť TU). Popravde, s týmito programami nemám žiadnu skúsenosť ale na Youtube nájdete mnoho návodov pre začiatočníkov 😊.
⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕
Ďalšou skvelou stránkou, ktorá ponúka prekrásne dizajny je designbundles.net. Produkty zdarma nájdete pod sekciou free design (poväčšine si musíte kúpiť). Ale odporúčam vám zaregistrovať sa u nich (je to zadarmo) pretože vám každý týždeň zašlú do emailovej schránky free design týždňa, ktorý pred tým niečo stál.  No to nie je všetko, okrem dizajnov táto spoločnosť ponúka aj úžasné fonty, no o tom až nižšie ⇊.
Fonty
Pre hlavičku potrebujete okrem obrázkov či fotografií nájsť i správny font. Mám rada stránku dafont.com, ktorá je prehľadná a ponúka veľkú škálu zaujímavých fontov zdarma. Ďalej by som odporučila skvelú stránku fontbundles.net, ktorá ponúka mnoho prekrásnych fontov aj pre komerčné použitie. Väčšinu si však musíte kúpiť, ale nájdete tam sekciu free fonts, kde si môžete bez problémov písma stiahnuť úplne zadarmo. Odporúčam vám taktiež sa u nich zaregistrovať čím obdržíte každý týždeň free font týždňa úplne zadarmo. Získate tak nie len prekrásny font, ale i nádherné designy! 😱
Mám od nich všetko, čo môžete vidieť na blogu...fonty v hlavičke blogu, ikonka blogu, úprava recenzií s kvetinkami, ikonky článkov, atď... Za ten čas, čo ich odoberám, sa mi nahromadili nádherné „materiály“, ktoré sú s licenciou pre komerčné aj personálne použitie a to úplne zadarmo. No paráda, nie? 😄
Brushes
Ak by ste chceli rýchly, jednoduchý dizajn, len písmo a nejaká šablóna v hlavičke, tak v tom vám pomôžu štetce, teda brushes vo Photoshope. Tie sťahujem z ⇉TEJTO stránky, kde je obrovská škála možností prenádherných brushes. Avšak, vždy si dajte pozor, akú licenciu ponúkajú, aby nevznikli problémy. Pre predstavu ich používam napríklad v článkoch Na návšteve u...
⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕
Načítanie
Ukážka rôznych druhov
Skôr, ako si vytvoríte hlavičku, mali by ste vedieť, aké rozmery použiť, aby obrázok nebol príliš malý, veľký či rozmazaný. 
⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕
Všetko to začína v úprave motívu, kde si nastavím šírku blogu. Ja som zvolila 1140 x 310 px, ale, pravdaže, táto šírka nie je ničím daná. Pre akú sa rozhodnete vy, je len na vás 😉.
⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕
Potom prejdite do Rozloženia a vyberte si gadget Hlavička. Ako môžete vidieť aj na obrázku, informujú ma, že obrázok, teda hlavička blogu, sa zúži na 1108px a s tým aj budem pracovať.

⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕
Otvorím si program Photoshop a zvolím si na šírku 800 pixelov a na dĺžku 240 pixelov (pravdaže, vy si zvoľte veľkosť akú chcete, len neprekročte stanovenú šírku, akú vám určí blogger).
⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕
Teraz je to už iba o hre a fantázii. Využite obrázky, fotografie, fonty, či brushes ktoré ste si stiahli. A keď už budete so svojou prácou spokojný, odstráňte pozadie, teda backround, aby vám ostalo transparentné pozadie a uložte súbor ako png (ak by ste ho uložili pod koncovkou jpg, tak transparentné pozadie zmizne a bude čisto biele). 
 
⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕
Obrázok som si načítala naspäť do Hlavičky, zaškrtla voľbu Namiesto názvu a popisu a Zmenšiť na optimálnu veľkosť a...hotovo! 😊.
Často sa stáva, že hlavička nie je na stred (čo je aj môj prípad ↑↑↑), no tento problém hravo vyrieši CSS kód pre vycentrovanie headeru/hlavičky na stred, ktorý si môžete skopírovať TU.
⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕
Avšak, ak náhodou nemáte Photoshop, nezúfajte, na nete nájdete mnoho online programov pre design zadarmo. Napríklad ⇉TU, ⇉TU a TU (tento posledný sa mi páči najviac, môžete v ňom upravovať fotky, tvoriť koláže a najmä dizajn, teda tú našu hlavičku pre stránku). Žiaľ, žiaden z nich nemám vyskúšaný 😕, tak vám v tomto ohľade neviem poradiť ani pomôcť, no opäť, kamarát Youtube ma určite rád zaskočí😇.
Odstránenie hlavičky
Zaujímave je, že hlavičku môžete dokonca odstrániť, ale len za pomoci kódu CSS. Skvelý návod som našla u Silvi design a nájdete ho konkrétne ⇉TU. Myslím, že je zbytočné vám ukazovať niečo, čo by bolo takmer rovnaké ako práve u Silvi, tak preto postup robiť nebudem, ale buďte si istí, že to funguje! Viď dôkaz nižšie 😁.
Blog si môžete upraviť aj tým, že si stiahnete pozadie alebo použijete tie, ktoré ponúka už samotný blogger v nastaveniach (MotívPrispôsobiťPozadie).
⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕
Pozadie môže tvoriť obrázok, ktorý si nájdete na nete alebo si ho vylepšíte pozadiami priamo pre blogger a tým obvzláštnite svoju stránku. Milé, aj keď poniektoré gýčové, pozadia nájdete napríklad na stránke ⇉TU, ⇉TU alebo TU. Na blog si ho vložíte tak, že si skopírujete HTML kód pri danom pozadí a vložíte ho do gadgetu v rozložení, HTML/Javascript a uložíte. Je to také jednoduché! 😍

P.S.: Pravdepodobne budete musieť upraviť šírky v nastaveniach, aby pozadie pasovalo na stránku...ale to je malina 😉.
⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕
Skopírujeme HTML kód
Vloženie kódu do gadgetu HTML/Javascript
Výsledok 😊.
A nakoniec tu máme možnosť stiahnuť si už hotovú šablónu určenú pre doménu blogspot. Na nete ich nájdete habadej a je naozaj z čoho vyberať. Tak napríklad šablónu, ktorú mám ja, som našla na stránke ⇉TU. Potom zaujímavá stránka je aj napríklad ⇉TU alebo ⇉TU.
⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕
Naozaj, pre blogger je mnoho krásnych šablón, avšak, má to háčik. Aj keď sú tieto šablóny nádherné, vždy sa vyskytne problém, ktorý musíte riešiť cez HTML a to je niekedy vážne nebezpečné. Túto šablónu, ktorú momentálne môžete vidieť u mňa, som upravovala na inom skúšobnom blogu vyše dvoch týždňov. A to len farby, písma a malinké drobnosti. Na úpravu nebola až taká ťažká, no časovo to bolo náročné a našťastie si nevyžadovala veľké zásahy (ale i tak som ju pár krát celú pokazila, lebo som "rypla", či vymazala, čo som nemala). Jednoducho, musíte sa stať samoukom a hľadať si návody a riešenia sami (pravdaže, ak sa v tom náhodou už nevyznáte. Ale, vraj, HTML a CSS kódy sú jazykmi, na ktoré nepotrebujete školu a pokojne sa to naučí každý sám 😊). Skutočne sa to dá zvládnuť, no chce to čas, pevné nervy a tie správne postupy.
⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕
Ak ste si našli šablónu podľa svojho gusta a radi by ste ju použili na svoj blog, tak si pre istotu radšej vytvorte ďalší, tentokrát, „skúšobný“ blog, kde si ju budete aj pomaličky upravovať. A keď už budete so všetkým spokojný, tak si nezabudnite predtým, ako si novú šablónu načítate na oficiálny blog, stiahnuť tú pôvodnú a najmä zálohovať celý obsah blogu. Človek nikdy nevie, či sa niečo nepokazí, nevymaže...
⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕
Stiahnutie pôvodnej šablóny

Zálohovanie obsahu
Načítanie novej šablóny

Po načítaní kliknite Odoslať a máte hotovo 😄.

P.S.: Keď si stiahnete šablónu, tak by ste pri nej mali mať aj dokumentáciu, ktorá vám radí, ako si nainštalovať na blog napríklad widget pre instagram a podobne...
⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕⁕
Tak, a nadnes by sme hru s bloggerom uzavreli 😊. Dúfam, že som vám v niečom aspoň trocha pomohla a nabudúce si vycentrujeme celý blog pomocou CSS...majte sa krásne a prajem nádhernú nedeľu😘.

12 komentárov:

  1. Pánečku! Nádherný blog, ako by povedali naši kamoši česi, je vymazlený :D. Klobúk dole Mony. Precízne sformulovaný článok, skvelé typy. Myslím, že sa tu zastavím častejšie :D
    Aj tebe krásnu nedeľu! ☺

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ĎAKUJÉM!!!♥^.^♥ Tak veľmi si ma potešila a aj správa, že sa nám vraciaš do blogesféry, no paráda♥♥♥ Vďaka tomuto komentáru i spomínanej správe mám skutočne nádhernú nedeľu :))

      Odstrániť
  2. Achhh, tak tomu sa povie úžasný a prínosný príspevok!!! :D Ďakujem zaň!!! Jupíí, konečne nastanú aj na mojom blogu nejaké zmeny :D už by trebalo -_- Tie stránky sú super, dlho som sa s tým mordovala, kde čo nájsť. :D Veeeeeľmi pekne ďakujem!! Si úžasná! :* Maj sa krásne!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Júj, tak som veľmi šťastná a som rada, že som mohla takto pomôcť♥^.^♥ Dúfam, že aj ďalšie články tohto tipu budú prospešné :D A ďakujem krásne za pochvalu♥, maj sa krásne ;))

      Odstrániť
  3. jeééj, paráda, to mnohé vychytávky vyskúšam.. Minule som sa tiež dlho babrala so zmenou vzhľadu blogu, no nakoniec som ostala pri nových šablónach od bloggeru. Ale ako sa poznám, o mesiac ma omrzí :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som veľmi rada, že som inšpirovala a keby čo, tak mi pokojne napíš, ak by boli nejaké problémy a tak...ak budem môcť, veľmi rada pomôžem :D Maj sa krásne♥^.^♥

      Odstrániť
  4. Vážně mě hrozně štve, že jsem na něco podobného nenarazila, když jsem s bloggerem začínala - určitě by mi to strašně pomohlo. Ale i teď jsem si odnesla pár nových věcí, za které jsem moc ráda - třeba to vycentrování (už vím, proč to nefungovalo) nebo umístění hlavičky na střed :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jój, to aj mne :D Ale som rada, že som postupom času tieto vychytávky predsa len začala objavovať ^.^ A som veľmi rada, že som aspoň máličko mohla pomôcť♥ Maj sa krásne ;)

      Odstrániť
  5. Mony, tak si ma týmto článkom nabudila, že by som sa najradšej hneď do nejakého nového vzhľadu aj pustila!:D No keďže sa mi ten môj nesmierne páči, nebudem nič meniť. Každopádne, tento článok by som si najradšej tiež nejakým spôsobom zálohovala, aby som sa k nemu neskôr mohla vrátiť, toľko skvelých a užitočných informácií pokope človek nenájde absolútne nikde. Nápad prísť s takýmito príspevkami bol fakt NESKUTOČNÝ!♥ Klobúk dole za to a aj za jeho prevedenie, fakt skvelé.:)
    P.S.: Včera som to pôvodne s mojim watermarkom vzdala, no akonáhle som narazila na toto, tak ma to nakoplo, až sa mi ju napokon predsa len podarilo pozliepať dokopy. A to len vďaka Tebe, ani o tom nevieš.♥ Takže ďakujeem.;):D Maj sa krásne zatiaľ.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veronika, opäť preveľká vďaka♥^.^♥ Ty ma vždy tak nakopneš, povzbudíš a mám takú chuť sa pustiť už čím skôr aj do ďalšej časti :D Naozaj ma teší, že tento článok inšpiroval a zaujal aj po vizuálnej stránke :) Vážim si to♥
      A to je paráda! Videla som tvoj nový článok a ten watermark je špicový a fakt profesionálny...I LOVE IT!!!♥♥♥ A ďakujem ešte raz, za všetko...aj ty sa maj krásne ;)

      Odstrániť
  6. Fascinuje mě, kolik práce si s těmihle články dáváš. Já bych na to neměla nervy! :D
    Já teď zakládala blog na svoje FF příběhy na HP a naučila se spoustu nových věcí. Metoda pokus/omyl spolehlivě funguje! :D Ale už se těším až někde využiji tvé rady a vychytávky.
    Co využiju už teď jsou ty boží odkazy! Fakt děkuju. Jsem díky tobě narazila na tolik nových a užitečných stránek! ♥

    P.S. Tento komentář jsem psala na třikrát. Prostě se mi ta stránka furt aktualizovala -_- :D

    Gabux

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Awww, ďakujém♥^.^♥ Musím sa priznať, že zo začiatku ani ja na to nemám nervy a popravde mám v tom chaos -_- :D No, potom si to potriedim, utriedim a nejako to už nakoniec ide samo :D Už mám na dnes pripravený ďalší článok, tak ktovie, možno opäť svojou troškou trocha pomôže :D
      S tými odkazmi som sa musela podeliť, lebo mi fakt neskutočne pomohli/pomáhajú a tak verím, že pomôžu i vám ;)) Jop, pokus - omyl je tá najlepšia škola :D
      A to ma mrzí, uf, hádam to nie je kvôli tomu, že mám teraz novú šablónu...trocha ma to desí, ale hádam sa tá stránka dá do pohody a toto už stvárať nebude! :/ Ale naozaj ďakujem, že aj napriek nepriazni podmienok si to nevzdala a zanechala si mi tu krásny komentár♥♥♥ Veľmi si to vážim a veľké ĎAKUJEM♥^.^♥ Prajem ti nádherný deň ;)

      Odstrániť

Mony's bookshelf: read

In the Field of Grace
Harvest of Rubies
Perla v piesku
While We're Far Apart
Jonathan Livingston Seagull
Muž menom Ove
Kým hviezdy svietia
Jednou ano, dvakrát ne
Enderova hra
Selekcia
Skúška ohňom
Drozdajka
Hry o život
Smrteľný chaos
Rozvaliny Gorlanu
Korisť
Lov
Atramentové srdce
Oceán na konci ulice
Záhrobná kniha


Mony's favorite books »
© Mony, 2015-2017. Používa službu Blogger.