Čarujeme bez prútika/06 (...malý Harry a jeho priatelia...)

Spomínaný DIY článok sa konečne dočkal svojej chvíle 😁 A ako aj v predošlých príspevkoch tohto druhu, tak i tentokrát nás čaká výroba záložiek. Avšak, budú to asi posledné záložky, ktoré vyrobím, pretože by nebol zlý nápad zamerať sa aj na niečo iné. Samozrejme, najbližšie výtvory budú taktiež súvisieť s knihami a pár nápadov mám, len to chce čas 😉
Na dnes som si pre vás prichystala záložky, ktoré sa na pohľad môžu zdať detské, no za to sú podľa mňa milé a ako ozdoba na poličke plnej kníh sa taktiež nestratia 😄
Tentokrát som však zapojila svoju fantáziu a namiesto jednej nakoniec vzišlo až sedem nových. Avšak, ani tu by som si neporadila bez inšpirácie. Už dávno som chcela vyrobiť záložku Harryho Pottera a našla som mnoho variácii, no moje schopnosti by poväčšinu z nich nikdy nezvládli, a tak som hľadala tie najjednoduchšie 😅 Do oka mi padli dva na pohľad skutočne ľahko vytvoriteľné kúsky (pre zvedavosť zdroja mojej inšpirácie ich nájdete TU a TU), ktoré som tak trocha skĺbila až nakoniec vzišlo to, čo vzišlo a viac uvidíte v článku 😊
...malý Harry a jeho priatelia...
Na pohľad sú skutočne ľahké, no keďže som na kreslenie takpovediac ľavá, nerátala som s tým, aké bude pre mňa ťažké načrtnúť si šablóny, detaily a konkrétne ma najviac potrápili vlasy. Dali zabrať, no opäť sa potvrdilo, že sa nesmiem vzdávať hneď pri prvotnom neúspechu, pretože sa z toho nakoniec môže vykľuť niečo naozaj dobré a po mnohých pokusoch, som nakoniec vlasy naším hrdinom vytvorila. Šablóny som vám pravdaže preskenovala a ak vás záložky zaujmú, môžete si ich spraviť aj vy samy doma. Stačí si obrázok uložiť a vytlačiť na výkres 😊No nebudem už zdržiavať, teraz poďme čarovať bez prútika...
Pozn. : Návod odporúčam čítať iba v krajnom prípade, keby ste mali problémy porozumieť obrázkom, pretože je strašný... 😅
Potrebujeme
obojstrannú lepiacu pásku
farebné a kartónové papiere (kartónové papiere sa dajú nahradiť výkresom :))
bielu pastelku
nožnice
pravítko
ceruzku
lepidlo
dierovač
fixky
↓ šablóny ↓
Postup
a) Na obojstrannú lepiacu pásku si nalepíme žltý farebný papier v rozmeroch 10,5 cm x 5 cm.
b) Vystrihneme si pásiky široké 0,5 cm (na jednu záložku si vystačíme s dvoma pásikmi).
c) A už si iba vystrihneme potrebné časti podľa šablóny na kartónový papier.
a) Šál tvoria dokopy tri časti - na červený podklad budeme pri každej z častí lepiť predpripravené žlté pásy v rozpätí 0,5 cm.
b) A teraz striedavo lepíme žltý pásik, tak ako vidíte na obrázku a zastrihávame ho v línii hlavnej časti (pozn.: samozrejme, ak nemáte obojstrannú lepiacu pásku, žlté pásiky môžete lepiť lepidlom, no vtedy si poväčšine dolepíte prsty a pásiky na tom nebudú inak 😄 Tak preto som zvolila tento spôsob lepenia).
c) Keď máte všetky tri časti hotové, ako môžete vidieť na obrázku, koniec šálu si rozstrapkatíme tak, že nožničkami vytvoríme uzučké pásiky.
a) Rokfortský plášť po okrajoch a uprostred zvýrazníme bielou pastelkou. 
b) Teraz už iba nalepíme prvé časti šálu z oboch strán a tú s rozstrapkaným koncom tesne k okraju.
c) Keďže dnes nevyrábame chrabromilského ducha, Takmer bezhlavého Nicka, vyrobíme Harrymu hlavu 😁Na tvár najprv nalepíme oči (tie vám pomôže vytvoriť dierkovač), potom nakreslíme okuliare, obočie a až potom nalepíme vlasy. A už stačí dokresliť iba detaily.
a) A Harry je hotový! 😍 
b) Pribudli k nemu aj Ron s Hermionou, ktorých si vyrobíte podobne. Malú výnimku tvorí Hermiona, ktorej na výrobu šálu postačia len dve časti, pretože aj tak tú druhú by zakrývali vlasy 😉.
Len nedávno k tejto trojke pribudol nový člen. Pýtala som sa sestry, akú ďalšiu záložku by si priala a s odpoveďou dlho neváhala: "Hagrida!" Fajn, tak teda Hagrida 😅
S ním to bolo vážne ťažké, pretože každý náčrtok sa podobal čisto na nazúreného Mikuláša, no ani tentokrát som sa ho nechcela vzdať a po rôznych neúspešných pokusoch nakoniec jeden vyzeral, teda v to dúfam, ako náš Hagrid 😊
Postup
a) Na jeho výrobu vám postačia šablóny, len som tam zabudla obkresliť opasok, no ten si vytvoríte z čierneho papiera (dĺžka 2 cm a šírka 3,5 cm). Budete ešte potrebovať hnedú pastelku a fixky (ja som použila strieborný popisovač na opasok a zlatý na gombíky).
a) Hagridovu tvár si vytvoríte jednoducho. Len nalepíte bradu, oči a dotvoríte detaily.
b) Na prvú časť plášťa si nalepíte základ tela záložky, potom opasok, ktorý dotvoríte už spomínaným postupom (strieborný popisovač na opasok a zlatý na gombíky).
c) A prilepíte druhú časť plášťa, ktorý som si po krajoch zvýraznila hnedou pastelkou a ako môžete vidieť, dotvorila som detail límcu. Nalepíte hlavu, vlasy a váš Hagrid bude....
d) ...hotový 😍
...a ešte pár fotiek na záver...
...tomuto som nemohla odolať. Moja sestra zo srandy položila Bezzubku na Hagrida, a tak sa mi to zapáčilo, že som ich musela jednoducho spolu odfotiť. Sú takí zlatí 😊 A myslím, že aj Hagrid je veľmi rád 😍
...a ešte spoločná fotečka...
Dúfam, že sa vám moji noví knižno-záložkoví priatelia páčili 😃 Ale s nimi to ešte nekončí. Ako som v úvode spomínala, dokopy som ich vlastne vytvorila sedem a zvyšných troch hrdinov vám ukážem už túto nedeľu! Teším sa a dúfam, že aj vy 😍 Tak sa teda vidíme o dva dni, zatiaľ sa majte krásne a prajem vám nádherný víkend 🌞💗⛄

22 komentárov:

  1. Monika...teremtete .. ako posledné!!??.. sú užasné.. a Hagrid sa mi najviac páči.. a moja Janka Eyrová je moja naj naj záložka. Mám ju v diári a každý deň s ňou pracujem(hrám sa). Sú skvelé! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Júj, Zuzka, ďakujem krásne♥^.^♥ Veľmi si ma potešila♥
      Ono sa treba už zamerať aj na niečo iné ako záložky, niečo nové, čo by mi pribudlo do zbierky :D No ak by som náhodou natrafila na takú, pri ktorej by som si povedala: "Wau, tak to áno?", určite sa do nej ihneď pustím ;)) No mám momentálne plány na nové veci, som zvedavá, že čo na ne poviete :D
      A taká som rada, že máš z Janky takú radosť♥ Stále ma udivuje, že som sa ti až tak trafila do vkusu :D
      Ešte raz vďaka, maj sa krásne ;))

      Odstrániť
  2. Mony, to je taková krása, jsi moc šikovná a díky tvým šablonám bych to snad mohla zvládnout i já :D Nejvíc se mi líbí Hagrid, tak ho zkusím :)
    Měj se krásně ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jéj, Hanka, ďakujém♥^.^♥ Ono sú na výrobu vážne ľahké a z Hagrida mám obrovskú radosť aj ja, aj sestra...a s Bezzubkov si dobre rozumie :D Som nesmierne rada, že sa páči♥
      Aj ty sa maj krásne, ešte raz veľmi pekne ďakujem♥♥♥

      Odstrániť
  3. Ježiši to je tak roztomilé :) Moc Ti děkuji za inspiraci, Mony, asi se do toho také pustím. Dávám si re-reading Harryho, tak se to bude hodit :) Díky za úžasný článek, měj se moc pěkně :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To ja ďakujem za krásny komentár♥^.^♥ A to sa budú vážne k re-readingu hodiť :D Som rada, že som ťa inšpirovala, prajem ti krásny zvyšok dňa ;))

      Odstrániť
  4. Jeminku Mony!!! Tie záložky sú prenádherné!! Si veľmi šikovná. Ďakujem za inšpiráciu!! :)) Dosiaľ ma to nikdy nenapadlo. Určite vyskúšam! :)
    Maj sa krásne a ďakujem za takýto super článok!! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ó, ďakujém♥^.^♥ Ja som taká šťastná, že sa vám páčia a dokonca som vás inšpirovala k tvoreniu, tak ma to teší, nesmierne♥ A veľmi pekne ďakujem ešte raz, naozaj si ma týmto komentárom potešila...maj sa krásne ;))

      Odstrániť
  5. Určite zrealizuj aj plány, ktoré máš ešte len v hlave, pretože viem určite, že budú minimálne také dobré ako tieto záložky. Pretože tieto záložky sú fenomenálne, úžasné ♥♥♥ a ani nevieš aká som šťastná, že jednu z týchto záložiek mám aj ja doma. Bezzdubka je úplne ale že úplne cute. ♥♥♥ Teším sa na ďalšie články (ale hlavne na recenziu na Aljašskú odvahu :D). Prajem ti krásny víkend plný oddychu a čítania. ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne, Julka♥^.^♥ Veľmi si to vážim♥♥♥ Dúfam, že sa k tým nápadom v hlave čím skôr dostanem a hádam sa budú taktiež páčiť ;))
      Aljašská odvaha mi robí tak trocha problém, pretože záchytné body, čo som si napísala mi veľmi nepomáhajú a už si knihy až tak nepamätám...no už sa mi čosi začína vybavovať v hlave, tak hádam bude čím skôr :)
      Aj ja ti prajem krásny víkend a ďakujem ;))

      Odstrániť
  6. Já naprosto nechápu, jak to děláš, ale všechny tvoje DIY přímo hltám. Vypadá to parádně (líbí se mi to mnohem víc než ty záložky, z nichž si brala inspiraci) a bože - ty to máš tak nádherně vyfocené! Klobouk dolů :)

    Lory Humble

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jéj, ďakujém Lory♥^.^♥ Vy mi dnes všetky píšete také nádherné komentáre,že od radosti ani nezaspím :D Ďakujem, veľmi, nesmierne sa teším a vážim si to♥♥♥ Maj sa krásne ;))

      Odstrániť
  7. Bože tak ty jsou kráné ! Já jsem na všechno antitalent :( A ty fotky jsou deh-beroucí! <3
    All about Candys life

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujém♥^.^♥ Ale to predsa nie je pravda! Si veľmi šikovná a tieto záložky sú vážne ľahké :D Maj sa krásne a ešte raz vďaka♥ ;))

      Odstrániť
  8. jéj Monika, HP je moja srdcovka, keďže som s ním vyrastala a tieto záložky sú rozkošné! A Hagrid si ma získal najviac :* teším sa na zvyšok :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne, Blanka♥^.^♥ Taká som šťastná, že sa vám až tak páčia a dokonca najväčšmi Hagrid! Takže sa asi podobá :D Aj ja mám z neho veľkú radosť♥
      Maj sa krásne a prajem peknú nedeľu ;))

      Odstrániť
  9. Monyyyyy!!!♥♥♥ Ja odpadnem! Seriózne, tie záložky sú tak krásne roztomilé. Nechápem ako to robíš, ale ide ti to neskutočne dobre. Keď som tento článok poslala kamarátke ktorá je Potterhead, tak tiež mala ťažkosti s dýchaním. Robíš tie najkrajšie záložky pod Slnkom a ja môžem iba ďakovať Bohu za to, že mám tu česť niektoré z ních vlastniť. (Tak som sa zahľadela na moju poličku keď o nich padla zmienka, až som sa pousmiala, pretože každá jedna polička obsahuje aspoň jednu vystavenú záložku od Teba, ktorá priam bije do očí!:) ĎAKUJEM♥). No, ale späť k článku. Neviem či sa tešiť, že prídeš s niečim novým (čo bude určite rovnako úžasné ako toto), alebo smútiť, že v najbližšej dobe žiadne nové záložky neuvidím. Ale nie, nie ja sa teším - jednoznačne.:D
    P.S.: Ten Bezzubko je rozkošnýýý.♥ Awww, idem ja preč kým sa to načisto roztopím.:D Maj sa mi krásne a pekný zvyšok dňa. Teším sa na ďalšie články.;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ach, Veroniká...ďakujéme♥^.^♥ Júj, ja som naozaj nečakala, že sa tieto jednoduché záložky budú až tak páčiť a normálne mám od piatku, čo som článok uverejnila, stále dobrú náladu, za čo vďačím aj za vaše nádherné komentáre, aj vďaka tomu Tvojmu♥♥♥
      Ja tie záložky už nemám ani kde dávať :D Takže sa musím stopnúť, inak mi ani knihy nebude vidno :D Ako som písala Zuzke, možno, ak narazím alebo ma napadne záložka, pri ktorej si poviem WAU, tak možno predsa len ešte nejaký ten článok vznikne ;)) Len som zvedavá, že ako to dopadne s tým, čo mám v pláne...k tomu sa asi dokopem až na jar :D
      Veľmi si ma potešila, preveľmi! Tak sa teším :D A možno, že ti na poličku pribudne aj niečo iné ako záložky odo mňa...aj sa teším, kedy sa do vyrábania pustím a či to vôbec vyjde ;))
      Ďakujem ešte raz a pozdravujem kamarátku...maj sa krásne ;))

      Odstrániť
  10. Tieto záložky sú perfektné..nie, počkať..ty si perfektná! :D ♥ Krása ♥ idem si ja dať re-reading. :) ^.^

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Och ty brďo to je aké mega zlaté a pekné a DOKONALÉ???!!!
    Tie vlasy sú úplne, ale že úplne top. Najmä Harry!!!
    A Toothless??? Asi sa rozplačem normálne aké to je super!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D...joj, Majka, ďakujém♥^.^♥ Týmto komentárom si mi úplne zlepšila deň ;))

      Odstrániť

Mony's bookshelf: read

In the Field of Grace
Harvest of Rubies
Perla v piesku
While We're Far Apart
Jonathan Livingston Seagull
Muž menom Ove
Kým hviezdy svietia
Jednou ano, dvakrát ne
Enderova hra
Selekcia
Skúška ohňom
Drozdajka
Hry o život
Smrteľný chaos
Rozvaliny Gorlanu
Korisť
Lov
Atramentové srdce
Oceán na konci ulice
Záhrobná kniha


Mony's favorite books »
© Mony, 2015-2017. Používa službu Blogger.