30. novembra 2016

Získaj si jej priazeň/Tamera Alexanderová

Originálny názov: To Win Her Favor
Goodreads: 4,28 (96%)
 Počet strán: 416
Jazyk: slovenský
Väzba: mäkká
Vydavateľstvo: i527.net (2016)

Anotácia
Maggie Lindenová, talentovaná jazdkyňa, ktorej predsudky spoločnosti nedovoľujú pretekať, si zaumieni, že jej kôň sa stane šampiónom. Jediný muž, ktorý jej v tom môže pomôcť, však prisahal, že s dostihmi už nikdy nebude mať nič spoločné. Ír Cullen McGrath nedávno zanechal úspešný život v Anglicku, pretože sa zaplietol do dostihového škandálu, ktorý ho takmer zruinoval, a v Nashville hľadá nový začiatok. Dúfa, že si tam kúpi pozemok a začne farmárčiť. Od dostihov sa však chce držať čo najďalej. Začať odznova však nie je také ľahké, ako si myslel. Najmä potom, čo mu otec Maggie Lindenovej dá ponuku, ktorú by nemal prijať, no zároveň nedokáže odmietnuť. Maggie si je istá, že jej kobyla Bourbon Belle má na to, aby zvíťazila v prvom ročníku dostihov Peyton Stakes, ktoré ponúkajú najväčšiu odmenu, akú kedy v Amerike vyplatili. Aby mala šancu dokázať to – a zároveň aby zachránil farmu Linden Downs pred dražbou – Maggin starnúci otec urobí výmenný obchod. Dohoda však zahŕňa malý, nepríjemný detail: Maggie sa musí vydať za muža, ktorého vôbec nepozná. Muža, akého by si sama nikdy nevybrala. (zdroj)
...zážitok čítať...
Zdroj
Tamera Alexanderová sa u mňa zaradila medzi spisovateľky takého kalibru ako je Francine Riversová, Tessa Afsharová, Lynn Austinová, či Julie Klassenová. Spája ich rovnaká vášeň pre písanie a najmä pre Boha, vďaka čomu sa veľakrát zmenil aj môj postoj voči sebe, druhým a hlavne Nebeskému Otcovi. Ich príbehy sú zakaždým detailne prepracované, postavy ožívajú na stránkach kníh a atmosféra vyžarujúca z deja vám pootvorí dvierka do knižného sveta úplne dokorán. A také diela je zakaždým zážitok čítať. 

"Ale on mi povedal: Stačí ti moja milosť, lebo sila sa dokonale prejavuje v slabosti..." 2Kor, 12, 9-10 

Kniha si ma podmanila takmer od prvej stránky. Dej príbehu je vsadený do 19.storočia, konkrétne do roku 1869 v Nashville v štáte Tennessee. Keď sa na to pozrieme z historického hľadiska, tak v rozpätí rokov 1861-1865 Amerika zažívala bolestné chvíle plné krviprelievania. Počas týchto rokov totižto zúrila občianska vojna Severu proti Juhu a ceny na životoch boli privysoké. Paradoxne na rozdúchavaní vojny mal z ekonomického hľadiska vplyv na prvý pohľad mierumilovný čin A. Lincolna, ktorý zrušil otroctvo. A aj napriek tomu, že od toho okamihu boli považovaní za slobodných občanov, veľa obyvateľov toto rozhodnutie nechcelo akceptovať a rasová nenávisť pretrvávala. A nie len voči nim, ale i voči prisťahovalcom, ktorý sa často stretávali s predsudkami a odmietaním. Tamera Alexanderová sa vo svojom diele zameriava aj na túto skutočnosť a musím povedať, že si na tom dala naozaj záležať.
Za hlavného hrdinu si zvolila pôvabného Íra, Cullena McGratha, ktorý prišiel do Ameriky začať nový život, usadiť sa, vlastniť pôdu na ktorej by s láskou farmárčil, a tým tak splnil nie len svoj dávny sen. Lenže ako prisťahovalec, a k tomu Ír, sa, ako som spomínala, stretáva len s predsudkami, opovrhovaním a vyhrážkami. A síce je tvrdohlavý, cieľavedomý a nebojí sa ísť za svojim cieľom aj cez nečakané prekážky, predsa len stráca nádej, pretože mu nik z miestnych nechce predať svoj pozemok. Ale to sa zmení, keď jedného dňa stretne pána Lindena. Pán Linden je otec Maggie, našej druhej hlavnej hrdinky, ktorá zbožňuje kone a hlavne svoju milovanú kobylu, plnokrvníka, Bourbon Belle. I ona mala svoj odveký sen, zúčastniť sa dostihov, no po vojne, v ktorej prišla o svojich bratov aj snúbenca, sa začalo všetko meniť. Ich slávny statok Linden Downs chradne a hrozí mu dražba, kvôli vysokému dlhu voči daňovému úradu. Ona i s otcom by sa museli presťahovať do malého bytu v meste, a tak by prišla nie len o domov, ale aj svoju vernú spoločníčku, Bourbon Belle. Snaží sa ako sa len dá, no sama vie, že jej snaha nestačí a predaj sa blíži. Desí sa toho okamihu ale prekvapenie, ktoré jej prinesie otec ju bude desiť ešte väčšmi. Správa, že ich statok je zachránený a ony budú môcť ostať je ako zázrak, no podmienky, ktoré si záchrana vyžadovala zmenia Maggie život radikálnou rýchlosťou. Niečo také by nečakala a ja už vonkoncom nie...

"Čím dlhšie bojujem v tejto vojne a čím viac mužov vidím náhle opúšťať tento svet, tým viac si myslím, že človeku sa nevypláca prechovávať neodpustenie. Je to drahý dlh, ktorý znova a znova spláca ten, kto neodpustil; nie ten, čo odpustenie potrebuje." str.255

Zdroj
Tamera majstrovsky vykreslila charaktery svojich hlavných protagonistov, ktorých postupne učila pravej láske a skutočnému zmyslu života. Ukázala im ochrannú a večnú lásku Boha, ktorý nad nimi bdel a pomáhal im v ťažkých chvíľach. Vzťah hrdinov voči nemu bol taký krehký, jemný, nenútený a najmä povzbudzujúci. Bola som nadšená aj z toho, ako autorka okrem lásky žene k mužovi, mužovi k žene, k Bohu či blízkym nezabudla ani na prírodu a zvieratá. Z jej nádherných opisov sršal obrovský talent a knihe nemám naozaj, čo vytknúť. Veľmi sa mi páčilo aj, ako spisovateľka poukázala na nezmyselnú rasovú nenávisť a bolesť, ktorú spôsobuje, čo sa vlastne dotýka aj dnešnej doby.

"No zistil som, že každý je iný - rovnako iný ako ja." - Denver Moore

Myslím, že Tameru Alexanderovú si obľúbi nejedna čitateľka a budem dúfať, že sa ku mne čím skôr dostane aj jej prvá kniha, ktorá u nás vyšla vo vydavateľstve i527.net s názvom Zašepkaj jej meno. A pevne verím, že sa dočká aj ďalších vydaní a v kútiku duše budem dúfať aj v novelu týkajúcu sa jednej vedľajšej hrdinky, ktorú som si nie len ja, ale i samotná autorka obľúbila, a preto jej venovala vlastný príbeh.
Ak obľubujete historické romány plné lásky, tej pravej lásky, v ktorých nechýba napätie a tajomstvo, kde sú prekrásne opisy, skvelé konverzácie a najmä skutočné hodnoty, tak tento román je tou pravou voľbou. A verím, že tak ako si získal moju priazeň, získa si aj tú vašu...
Moje hodnotenie
Kam ďalej?

Zaujal vás historický román Získaj si jej priazeň? Daľšie hitorické romány nájdete na stránke i527.net. Román Získaj si jej priazeň si môžete zakúpiť tu: i527.net, Kumran.sk alebo Martinus.sk.

Poďakovanie

Veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu i527.net za poskytnutie recenzného výtlačku

...

4 komentáre:

  1. Krásna recenzia!! :) Som rada, že sa ti kniha páčila rovnako ako mne, pretože je som z nej bola nadšená!! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne♥^.^♥
      Ach, to bolo vážne také krásne a taktiež som z nej nadšená...dúfam, že sa čím skôr dostanem aj ku Zašepkaj jej meno...to bude ďalší zážitok čítať ;))

      Odstrániť
  2. Opäť fotografie, ktoré berú dych. ♥_♥ Ja nechápem ako to robíš, ale ide ti to skvele!:D
    Čo sa knihy týka...nenápadne ma pozoruje už vyše mesiaca a mne je zakaždým tak veľmi ľúto, že ju musím odmietnuť, prv kvôli rozčítanému Dorianovi a teraz kvôli nedostatku času. O to viac, keď čítam toľko pozitívnych recenzií. V poslednom čase som si akosi zamilovala historické romány, predsa len do seba niečo majú a dokážu strhnúť aj takého čitateľa, ako som ja. Práve preto sa už neviem dočkať poslednej skúšky (ktorú pevne verím zakončím úspešne) a budem sa môcť pustiť do tohto skvostu, ako odmeny.♥ Krásna recenzia Mony.;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jehéj, ďakujem♥...musím sa priznať, že aj mne sa páčia :D...ale tak, keď je krásne knižka, ide to fotenie akosi samo :D
      Pevne verí, že skúška dopadne na výbornú a táto kniha bude naozaj krásnou odmenou. Mňa si nesmierne získala a budem dúfať, že si podmaní aj teba ;)) Už teraz sa teším na tvoju reakciu a recenziu.
      A ďakujem veľmi pekne♥^.^♥

      Odstrániť