11. novembra 2016

Potulky prírodou/10 (...čaro jesene, prvá časť...)

Konečne som sa dopracovala k novým potulkám prírodou a to aj vďaka faktu, že sa k nám pomaly blíži zima (včera u nás krásne snežilo ^.^ ) a ja som ešte neuverejnila fotky z jesene, a dokonca ani z leta. A nerada by som túto príležitosť, priblížiť jeseň očami môjho fotoaparátu, premeškala :) Takže som si pre vás prichystala dva články. Prvý je zameraný na tú veselšiu stránku jesene, doplnený aj niekoľkými fotkami ešte z leta. A druhý sa zameriava na pochmúrnejšiu atmosféru, ktorá väčšinu ľudí deptá (a ja nie som výnimka, no i tak mám toto ročné obdobie veľmi rada), no i v takýchto prípadoch má jeseň svoje osobité čaro, ktoré vám predstavím v budúcom článku.....
...♥♥♥...
...tak tento krásavec bol môj prvý tohtoročný hubársky úlovok ;D...
...kto by dokázal odolať kráse margarétok? Je to pôvabný a jemný kvietok, ktorý som v lete fotila najradšej...a ako sa hovorí, v jednoduchosti je krása, čo sa dokonale odzrkadľuje i na tejto rastlinke ;)...
...tak tento strakoš obyčajný si zo mňa robil srandu, vážne :D Keď zbadal, že neušiel mojej pozornosti, pozeral sa na mňa takým šibalským pohľadom. Potom si odletel na vedľajší strom a stále sa ku mne otáčal chvostom...nuž, jeho gestá boli veľavravné a ja som pochopila kam sa mám podľa neho i s mojim foťákom strčiť ;)
...zbožňujem slnečnice a pohľad na polia plné žltých hlávok vztýčených k nebu ma napĺňa neuveriteľnou radosťou a obdivom. Avšak u nás na severe sa mi takýchto pohľadov veľa nenaskytne (občas sa mi podarí zahliadnuť v nejakej záhrade až tri slnečnice pohromade a to už je čo povedať! :D), ale mám aspoň malinkú náhradu ;) Už štvrtý rok nám pred domom kvitne malinká slnečnička, ktorá si zvolila zaujímavé miesto pre život - v malej štrbine medzi stenou domu a betónovým chodníkom. Obdivujem jej bojovnosť a chuť žiť...stala sa dokonca inšpiráciou pre moju prvú poviedku, no niekde sa mi stratila a ktovie, či by sa vôbec dala čítať :D Avšak, som nesmierne rada, že sa Boh rozhodol zasadiť ju práve k nám ;))...
...aj tento rok ´babie leto´ukázalo svoje kúzlo (tieto pavučinky sú zachytené mojou šikovnou sestrou)...
...toto miesto mám na svojich potulkách najradšej...pohľad na steblá, kolísajúce sa v objatí vetra ma zakaždým očarí...
...milujem jeseň ^.^...tie farebné kombinácie až vyrážajú dych...
A práve ste sa dostali na koniec prvého článku o jesenných potulkách. Ďakujem za váš čas venovaný tomuto príspevku a dúfam, že sa aspoň niektoré fotky páčili :) Tak, vidíme sa pri ďalších potulkách...zatiaľ sa majte krásne

18 komentárov:

  1. Tie fotky sú úžasné!!! :) Páni! Tá pavučina, je ozajstná? Ono to vyzerá ako z nejakej rozprávky. Je veľké šťastie uvidieť v prírode takýto úkaz. Dosiaľ som takúto ešte nevidela. Maj sa krásne! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne♥^.^♥ Pavučinky sú fotené sestrou a máš moje slovo, že sú vážne skutočné :D Ako aj mama povedala, to by ani skvelá čipkárka nedokázala :)) Príroda je úchvatná a pavúčikovia majú vážne zmysel pre umenie :D ;)
      Aj ty sa maj krásne a ďakujem za tvoj milý komentár♥

      Odstrániť
  2. Nádherný článok, Mony :) Pri všetkých tých pochmúrnych dňoch, ktoré som strávila pri knihách, som sa preveľmi tešila, kedy si už sadnem ku svojim obľúbeným blogom a pokochám sa ich talentom. A tieto tvoje potulky ma vždy vedia veľmi pohladiť na duši ♥♥♥
    Inak, tá pavučina naozaj nevyzerá skutočne, taká je dokonalá ... ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Andy, ďakujem krásne♥^.^♥ A mňa vždy vedia na duši pohladiť tvoje komentáre, ďakujem ti za všetky, ktoré si mi tu včera zanechala...véľmi potešili♥ :))
      A ako tak čítam, pavučinka má fakt veľký úspech, to bude sestra rada, keďže je zväčnená vďaka nej...ďakujem aj za ňu a maj sa krásne ;))

      Odstrániť
  3. Padám na zadok momentálne. Ak by som nesedela, tak by ma asi chytali (teda, jedine podlaha, keďže tu nikto nie je:D).:O Tie fotky vyrážajú dych!♥ A tak je to s úplne každým článkom od Teba a to myslím naozaj úprimne. Ani neviem, ktorá fotka ma uchvátila najviac, pretože s každou novou som si iba povzdychla a rozplývala sa nad krásou. Klobúk dole Mony.:) Už sa neviem dočkať pokračovania .... Vau.♥♥♥
    P.S.: Tie fotky Strakoša.:DDD No teda...css, to mi je ale drzáň!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ...:D...Veronika, ty ma vždy vieš rozosmiať :D Ďakujem za taký milý, veselý, povzbudzujúci a lichotivý komentár ^.^ Veľmi si ma potešila, vďaka♥♥♥
      Avšak zásluhu na fotkách má aj sestra, ktorá je šikovnica šikovná a len vďaka nej nechýbajú v tomto článku tie pravé, jesenné fotky...takže ti ďakujem za nás obe :))
      A s tým strakošom musím len súhlasiť...bol to poriadny drzáň :D

      Odstrániť
  4. Tak a teď si už zase připadám jako absolutní amatér. Já upřímně a otevřeně obdivuji lidi, kteří umí dobře fotit a ty fotíš jednoduše skvostně. Hrozně ti to závidím :D
    Opravdu, jedna fotka hezčí než druhá... ale asi nejvíc mě uhranula ta pavučina. Jinak já sama mám podobný problém - fotky z léta podobně jako z podzimu se mi hromadí v pc a já stále nejsem schopná s tím něco udělat...

    Lory Humble × TICHÝ ODPOR

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ale to nie...si úžasná a tvoje fotky nádherné, vážne ;)) Napríklad článok Oceán barev bol skvelý a nad niektorými som úplne žasla...fotíš super ^.^ Inak tieto fotky majú svoju atmosféru aj vďaka úprave cez program, ktorý som raz spomínala na konci článku jedných potuliek prírodou...efekty, ktoré ponúka dokážu aj na pohľad obyčajnú fotografiu zmeniť na nezabudnuteľnú :) A ďakujem za tvoj krásny komentár...a som rada, že nie som jediná s týmto problémom :D A nebyť faktu, že začalo u nás snežiť, tak by som sa do tohto článku ktovie kedy dokopala -_- :D Maj sa krásne♥

      Odstrániť
  5. Ty fotky?????? To snad není ani možné ♥♥♥♥♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Júj, Hanka...ale je :D Príroda je skvostná ;)) Krásny deň ti prajem♥♥♥

      Odstrániť
  6. Klobúk dole pred fotkami. Vidím že sa ešte máme s partnerem čo učiť o fotení. Ja milujem každé ročné obdobie a uzivam si ich naplno ak sú také ako majú byť.
    Ako vidím nie som jediná čo skoro v zime hádže články z leta. Málo času Veľa tém :-D.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem/e, veľmi si to vážim/e♥♥♥ A máš pravdu, málo času, veľa tém :D Maj sa krásne ;))

      Odstrániť
  7. Ach Mon, to jsou boží fotky! Na ty se vyplatilo si počkat a jsem moc ráda, žes je zveřejnila! :) Ty pavučinky, to listí, nádhera! :) Některé kousky podzimu se třeba mně vůbec nepodařilo letos zachytit. :)
    Měj se krásně! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jéj, ďakujem krásne aj v mene sestry♥^.^♥ Ono táto jeseň bola podľa mňa veľmi krátko...myslím jej farebnú a pútavejšiu časť, pretože jeden deň krásne svietilo slnko, všade navôkol samé farby a na druhý po tejto kráse ani chýru ani slychu :/ Tak som rada, že aspoň niečo sa nám podarilo zachytiť :))
      Aj ty sa maj krásne a ešte raz vďaka ;)

      Odstrániť
  8. Krásné fotky a ta pavučina je přímo skvostná :)

    OdpovedaťOdstrániť