Až čas ukáže/Andrea Novosedlíková

Originálny názov: Až čas ukáže
 Počet strán: 312
Jazyk: slovenský
Väzba: brožovaná
Vydavateľstvo: Ikar (2015)
Anotácia
Hanka Brečtanská pracuje ako účtovníčka v súkromnej firme. S manželom Denisom a dcérkou Deniskou ešte donedávna viedli bežný život, ktorý narúšali len nezhody so svokrou. Po piatich rokoch manželstva sa však Denisovo správanie mení a Hanka si kladie otázku, čo sa to stalo s ich životom. Denis je od istého času posadnutý myšlienkou žiť v Južnej Afrike. Vzdá sa dobre plateného miesta a chce sa presťahovať za vidinou raja. Hanka však váha, prestáva veriť vlastnému mužovi a bojí sa vytrhnúť dcéru zo známeho prostredia. Stačí však zopár nestrážených sekúnd, drobná séria zhôd a náhod a do ich života kruto zasiahne nehoda. (zdroj)
...neočakávala som natoľko pútavé, emóciami nabité dielo, ktoré by ma nútilo čítať a čítať a nedovolilo mi odložiť ho z rúk...
Budem úprimná, do knižky som sa púšťala s obavami. Anotácia nám predostiera nie práve originálny námet (problémy v manželstve,  so svokrou, rúcajúce sa vzťahy,...) a o to je ťažšie upútať pozornosť čitateľa, ktorý sa pravdepodobne už s niečím podobným stretol. Autorka má však obrovský talent, ktorý bol cítiť z každej jednej pretočenej stránky. Svoj príbeh postavila na dokonalom vykreslení postáv, najmä hlavnej hrdinky, Hanky. Fascinovalo ma, ako sa dokázala vžiť do jej vnútorného sveta a vykresliť jej pocity s nádychom autentickosti. 
Ako som spomínala, téme na prvý pohľad chýba menšia dávka kreativity, od čoho sa dá očakávať predvídateľnosť a skĺzanie do klišé scén, čomu sme sa síce párkrát nevyhli, no nešlo o nič drastické ani prehnané. Práve naopak, vďaka tomu, že sa príbeh dotýka súčasných problémov, má predpoklad zaujať nejednu čitateľku, potýkajúcu sa s podobným osudom a ťažkosťami. Neočakávala som natoľko pútavé, emóciami nabité dielo, ktoré by ma nútilo čítať a čítať a nedovolilo mi odložiť ho z rúk.  A priznám sa, že som v niektorých chvíľach mala nutkanie prelistovať pár strán vopred, pretože som sa nevedela dočkať, ako všetko bude pokračovať. 
Jediný zápor vidím v ukončení príbehu, ktorý bol na mňa až príliš urýchlený a bez hlbšieho premyslenia, ale i tak sa pre mňa toto dielo zaraďuje medzi knihy, ktoré ma milo prekvapili a ktoré boli  jednoducho skvelé. Je to skrátka reálny príbeh, ktorý sa môže odohrávať v nejednej domácnosti a len čas ukáže, ako to všetko nakoniec dopadne...
P.S.: Rozhovor s autorkou vrámci minuloročného projektu Šálku čaju a Slovenskú knihu, prosím...nájdete TU
Moje hodnotenie
...

4 komentárov:

  1. Akurát hľadám nějakého zaujímavého slovenského autora vzhľadom k tomu ze som si dala takt záväzok. Aspoň jednu slovenskú knihu mesačne. Je to dosť problém nájsť v tej spleti niečo zaujímavé a čítave. Tato kbihq vyzerá že by to šlo. Klišé témy neoblubujem ale ak je spracovaná zaujímavo a hlavne inak ako štýlom ľúbi ma/neľúbi ma tak sa nechám zlákať. Táto kniha vyzerá ako super tip ku káve a vianočným kolacom. Určite ju v paláci omrknem.
    Ty máš fakt super recenzie :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja som mala podobný záväzok, no askosi som ho nedodržala :D Ale chcem to napraviť a prelúskať knihy od slovenských autorov, ktoré ma čakajú na poličke :)
      Táto kniha bola vážne krásna a naozaj skvelo napísaná. A myslím, že by mohla vážne zaujať a nebola vlastne ani založená na takej láske, akoby nejeden čakal...skôr ide o vnútorný svet hrdinky, jej pocity a zvládanie ťažkých chvíľ, ktoré ju postrehnúť...bola to silná žena. Tak dúfam, že ak raz po knihe siahneš, budeš mať z nej dobré pocity :)
      A ďakujem krásne, veľmi si ma potešila♥^.^♥

      Odstrániť
  2. Tak o tejto knihe, a vlastne teda aj autorke, som nemala ani len potuchy - čo je smutné, neviem či by som sa k tomu mala vôbec priznávať. Asi by som si tiež mala dať nejaké záväzky, ktoré pravdepodobne nedodržím... tak či onak, snaha sa predsa cení.:D No aby som zase na seba nehádzala iba to zlé, Karika bude mať u mňa vždy svoje čestné miesto čo sa slovenských autorov týka. Viem, že asi nespadá do Tvojej najobľúbenejšej kategórie, no ak sa niekedy predsa len rozhodneš siahnuť po nejakom thrillery alebo dobrom horore, rozhodne odporúčam jeho!:) OK, ale to už bočím od témy...
    Na prvý pohľad a po prečítaní prvých riadkov anotácie sa vo mne prebudili spomienky na knihu Šťastní ľudia čítajú a pijú kávu, čo samozrejme neveští nič dobré, pretože tá kniha u mňa pohorela na plne čiare. No akonáhle som zazrela slovo Afrika a následne si prečítala aj zvyšok Tvojej recenzie, názor sa zmenil a ja by som si túto knihu v rámci oddychu aj celkom rada prečítala. Znie zaujímavo a možno by sa práve aj vďaka nej napravila reputácia týchto kníh, ktoré spadajú do kategórie tzv. 'kliše', v mojich očiach. Nebude to síce mať ľahké, no človek nikdy nevie.:)
    Ďakujem veľmi pekne za rozšírenie obzorov a prajem krásny zvyšok večera.;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Úprimne, ani ja by som asi o autorke nikdy nevedela, nebyť minuloročného projektu Šálku čaju a slovenskú knihu prosím...čo by bola škoda, pretože je naozaj veľmi milá a na FB sme si aj potykali :D Naozaj milá a talentovaná autorka, ale to je väčšina našich autorov...a všimla som si, že sa ti Karika páči, určite raz siahnem aj po jeho knihách, treba niekedy prečítať aj iné žánre ;))
      Myslím, že by ťa mohla zaujať...je písaná pútavo a skrátka, získala si ma. A sama som prekvapená, že ma zaujala tak veľmi...predsa len to na prvý pohľad nie je až tak originálne, no zdanie klame...krásne knižka♥
      A ja ti ďakujem za krásny komentár, maj sa nádherne♥^.^♥

      Odstrániť

Mony's bookshelf: read

In the Field of Grace
Harvest of Rubies
Perla v piesku
While We're Far Apart
Jonathan Livingston Seagull
Muž menom Ove
Kým hviezdy svietia
Jednou ano, dvakrát ne
Enderova hra
Selekcia
Skúška ohňom
Drozdajka
Hry o život
Smrteľný chaos
Rozvaliny Gorlanu
Korisť
Lov
Atramentové srdce
Oceán na konci ulice
Záhrobná kniha


Mony's favorite books »
© Mony, 2015-2017. Používa službu Blogger.