Zlatá žatva/Tessa Afsharová

Originálny názov: Harvest of Gold
Goodreads: 4,29 (98%)
 Počet strán: 288
Jazyk: slovenský
Väzba: mäkká
Vydavateľstvo: Kumran (2016)

Anotácia

Tajná správa, vierolomnosť, úklady a úspech daný od Boha. Zlatá žatva zavedie čitateľa z Perzie do upadajúceho Jeruzalema. Osud biblického Nehemiáša, ktorý sa podujme vzkriesiť mesto svojich predkov a obnoviť zničené hradby, sa prepletá s komplikovanou zápletkou, kde hlavnú rolu hrajú úklady a zrada. Keď pisárka Sára vstúpi do dohodnutého manželstva s Dáriom z Pasargád, stane sa členkou perzskej aristokracie. Má bohatstvo, majetok, postavenie a moc a do manžela sa úprimne zaľúbi. Jej cit však zostáva neopätovaný. Dárius sa zúčastnil mnohých bojov proti neľútostným nepriateľom, no keď sa má postaviť pred svoju ženu a povedať jej pravdu o sebe, prvý raz v živote pocíti strach. (zdroj)

...s Bohom je každý z nás silnejší...
Ak ste čítali moju recenziu na Rubínovú žatvu určite viete, ako veľmi som sa do tohto skvostu kresťanskej literatúry zamilovala. A aké pocity vo mne vyvolalo jej pokračovanie, Zlatá žatva? Nuž, tentokrát to už láskou nazvať síce nemôžem, ale i tak som si čítanie užila a s radosťou môžem povedať, že sa obe knihy zaraďujú na môj zoznam srdcoviek, ku ktorým sa budem rada vracať. 
I keď musím priznať, že ma spočiatku sklamalo, že druhý diel nie je písaný, ako jeho predchodca, z pohľadu prvej osoby, teda Sáry. Tessa totižto opäť prešla na jej typický štýl rozprávača v tretej osobe, čo však znamenalo, že mi začal chýbať Sárin humor a jej vtipné "hlášky". Dokonca som spočiatku mala vážne pochybnosti, zamýšľajúc sa nad tým, či sa dokáže toto dielo svojou kvalitou a príbehom priblížiť Rubínovej žatve. No opäť raz išlo len o moje unáhlené závery.
Zdroj
Aj napriek tomu, že sa Sára o svoj post hlavnej hrdinky musela podeliť so svojim manželom Dáriom a jej bratrancom, kráľovským pohárnikom, Nehemiášom, zážitok, napätie, či humor nevymizol ani v tomto prípade. Tessa je naozaj skúsenou a nesmierne talentovanou spisovateľkou, ktorá dokáže navodiť atmosféru tisícky rokov starých čias a vykreliť svoje postavy tak, aby sme ich spoznali a pokladali ich za našich priateľov. Vďaka faktu, že sa viac priestoru v knihe ušlo Dáriovi som sa mohla vcítiť do jeho kože a pochopiť jeho akúsi aroganciu voči čistým a vrúcnym citom, ktoré k nemu prechovávala Sára. A na rad sa dostal aj Nehemiáš, ktorý mi svojou múdrosťou a prekrásnymi slovami dokázal priblížiť Boha a povzbudiť tak moje srdce, aby som sa už konečne prestala báť a začala veriť nášmu Nebeskému Otcovi. Pasáže s ním boli ako balzam na ubolenú dušu. A samozrejme, spisovateľka nezabudla ani na Sáru, ktorú opäť postavila do neľahkých situácii, v ktorých si svojou povahou už tradične privodila ako inak, problémy.
Zlatá žatva je prekrásna, s citom napísaná kniha, ktorá svoju predchodkyňu Rubínovú žatvu určite nezahanbí a kvalitou sa jej hravo vyrovná. Síce pre mňa už nebola taká romantická a vtipná, no zato sa opiera o zaujímavé myšlienky, osudy, vzťahy a hlavne nezabúda na Boha, s ktorým je každý z nás silnejší. 
Ak ste náhodou ešte o Rubínovej žatve nepočuli a máte radi kresťanskú literatúru, určite svoju chybu rýchlo napravte, pretože ručím za to, že vás čaká dokonalosť, ktorú nebudete môcť odložiť z rúk. A potom, čo najrýchlejšie siahnite po jej pokračovaní, Zlatej žatve, aby ste sa mohli vydať na ďalšiu cestu vašich obľúbených postáv. Za mňa naozaj vydarené, pôvabné diela, ktoré rozhodne stoja za pozornosť a verte, že váš život určite obohatia :)
Moje hodnotenie
Poďakovanie

Veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Kumran za poskytnutie recenzného výtlačku

...

6 komentárov:

  1. Tá fotka je úplne super!!! A aj citát, ktorý si vybrala, taký povzbudivý :) Ja som sa pri Tesse voľajako nepohla i keď sa mi jej ešte úplne prvá kniha páčila. Raz to hádam napravím.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem♥ A je to len jeden z mnoha krásnych úryvkov, ktoré v sebe táto krásna kniha schováva ^.^ A to musíš napraviť!!! :D Všetky jej knihy sú krásne a ako som písala, určite dokážu obohatiť život ;)) Maj sa krásne♥

      Odstrániť
  2. Ten úryvok na konci... až mi prešiel mráz po chrbte.♥ Prekrásne, to si určite niekde vyvesím aby som to mala na očiach stále. Najlepšie na miesto, kde mi padne zrak ako prvý hneď po prebudení.:)
    Čo sa recenzie týka - nesklamala, ako inak.:) Zase som sa len usmievala a navyše som zistila, že tie knihy milujem už teraz, čo bude po ich prečítaní netuším.:D♥ Ty ich vieš tak nádherne opísať, až nám čitateľom neostáva nič iné, iba to nadšenie a lásku zdieľať, inak sa nedá. Teším sa, keď sa mi raz podarí dostať sa k ním.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Že? Tento úryvok je prekrásny, a keď som to po prvýkrát čítala, veľmi sa ma dotkol, pretože som v ňom videla i seba a veľa pochopila...Tessa je úžasnou spisovateľkou milujúca Boha a takýchto nádherných myšlienok v jej knihách nájdeš požehnane♥ ;)
      Júj, ďakujem ^.^ Ty vieš vždy potešiť :) A najviac ma teší fakt, že máš záujem si knihy prečítať...tak sa tomu teším ^.^ Dúfam, že i teba chytia tak za srdce ako i mňa...maj sa krásne ;))

      Odstrániť
  3. Óóó, tak tieto tvoje dve srdcovky ma fakt potešili! Skvelá recenzia, ktorá ma nenormálne navnadila hneď si obe prečítať, aj keď to v momentálnej situácií veľmi nejde, každopádne však veľká, preveľká vďaka za tip! :) ♥♥♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Júj, ďakujem krásne, Andy^.^ Dúfam, že jedného dňa sa ti naskytne možnosť, pretože tieto knihy sú vážne úchvatné♥ Maj sa krásne ;))

      Odstrániť

Mony's bookshelf: read

In the Field of Grace
Harvest of Rubies
Perla v piesku
While We're Far Apart
Jonathan Livingston Seagull
Muž menom Ove
Kým hviezdy svietia
Jednou ano, dvakrát ne
Enderova hra
Selekcia
Skúška ohňom
Drozdajka
Hry o život
Smrteľný chaos
Rozvaliny Gorlanu
Korisť
Lov
Atramentové srdce
Oceán na konci ulice
Záhrobná kniha


Mony's favorite books »
© Mony, 2015-2017. Používa službu Blogger.