Čarujeme bez prútika/05 (...I love vintage...)

Milujem vintage štýl a všetko s ním späté, a preto som sa rozhodla vymyslieť nejakú záložku v podobnom nádychu. Nemá síce 100% odtieň starých čias, no snaha bola. Tak, ak ste zvedaví, poďte sa pozrieť, čo nové som si pre vás prichystala ;)

Vintage bookmark
Potrebujeme
stránky z knihy (pozn.: z veľmi zlej, škaredej knihy, ktorá vďaka použitiu na záložku poslúži na vyššie účely akoby mala ostať vo svojej pôvodnej podobe...a potom si dávajte pozor, aby sa na záložke neobjavovali, povedzme, vulgarizmy, tak ako som to napríklad musela kontrolovať ja. A je s tým vážne fuška :D)
poriadne silnú, deň odstatú kávu (stačí jedna šálka)
škoricu, poprípade perníkové korenie
kartónový papier alebo čisto výkres
nožnice
lepidlo
orezávač
pravítko
hubku na riad
hnedú akrylovú farbu
hnedú pastelku
hnedú stužku
dierkovač
duté nity a nitovacie kliešte 
čipkovanú stuhu
koráliky
(pravdaže nie je zakázané prvky nahradiť alebo použiť iné :) )
Postup
a) Ako prvé si potrebujeme vyrobiť papier s nádychom "vintage". Takže postup je nasledovný, deň odstatú, silnú kávu vylejeme na plech a namočíme do nej stránky z knihy,
b) následne stránky ukladáme na ďalší plech, kde je už vopred nachystaný papier na pečenie a posypeme ich škoricou,
c) plech so stránkami kníh vložíme do vyhriatej rúry a ´pečieme´ tak približne 5 minút (záleží to od toho, kedy stránky vyschnú)...a máme hotovo :). (pozn.: skoro by som zabudla, je potrebné tieto stránky dať pod váhu niečoho veľmi ťažkého, aby sa vystreli, pretože sú z toho tepla zvlnené ;))
a) Teraz prejdeme na výrobu záložky samotnej. Z kartónového papiera si vystrihneme záložku s rozmermi=šírka 6cm + dĺžka 11,5cm,
b) stránku z knihy obrátime na stranu, ktorá nie je posypaná škoricou,
c) po celej dĺžke tela záložky nanesieme lepidlo.
a) Vytrhnutý okraj stránky prilepíme ako prvý a následne ho prekryjeme druhou stranou,
b) keď máme stránku nalepenú, ohneme odstávajúci papier v záhyboch záložky, aby sme videli jej obrysy,
c) nechcené zvyšky odstránime orezávačom.
a) Tento bod bude opísaný dosť čudne, ale naozaj ho neviem lepšie vysvetliť :D Takže, na kraj hubky na riad nanesieme hnedú akrylovú farbu,
b) teraz je dôležité, aby na hubke neostalo príliš veľa farby, pretože by tým zničila záložku, a preto hubku, akoby skákavými pohybmi pritláčame na nepotrebný papier, a tým sa zbavíme tej najväčšej, nepotrebnej vrstvy,
c) a na záver, ešte spravíme zopár šmúh, aby nám ostala tenučká vrstva na okraji hubky a môžeme prejsť ku skrášľovaniu záložky ;)
a) Máme hotový základ záložky,
b) hubkou, na ktorej máme akrylovú farbu, prechádzame po okrajoch záložky, čím zvýrazníme jej obrysy,
c) a na rad prichádza už len dotváranie.
a) Dierkovačom spravíme otvor v záložke tesne na vrchole a môžeme ho, ale i nemusíme, ozdobiť zlatým nitom,
b) z kartónového farebného papiera som si vystrihla telo vtáčika (šírka 3cm + dĺžka 5cm) a po jeho obvode som ho zvýraznila hnedou farbou,
c) stačí ho už len prilepiť na záložku a doladiť detaily.
a) Jendým z týchto detailov je aj háčkovaná stuha v dĺžke 8 cm, ktorú prilepíme na okraj záložky a z druhej strany následne prehneme do tavru trojuholníka,
b) nesmie chýbať pečiatka Made with love ;),
c) a na úplný záver stačí pridať mašličku z hnedej stužky, na ktorej konce prevlečieme perličky a máme....HOTOVO!!!
...
...a tu môžete vidieť ešte jednu variáciu s vtáčikom :)...
...okrem vtáčikov som rozmýšľala aj nad inými kombináciami a len minulý týždeň, vďaka inšpirácii TU a TU vznikli tieto dve líščie edície, ktoré sa mi neskutočne páčia ^.^ Nechcem vyznieť namyslene, no ja maľovať vážne neviem a kresliť už vôbec nie, ale tieto jednoduché líštičky sa mi celkom podarili a vážne sa mi páčia :) Som na ne naozaj hrdá :D
...líščia rodinka^.^...
...a líštička s jesenným nádychom...
Tak, a so šťastnými líštičkami sa s vami lúčim a dúfam, že som vás aspoň málinko inšpirovala a článok sa páčil. Majte sa krásne a prajem vám krásny zvyšok víkendu

18 komentárov:

  1. Nádhera, moc povedené a vkusné :)
    http://fantasyalatriel.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne♥^.^♥ A ďakujem aj za odkaz na blog, určite pozriem ;)

      Odstrániť
  2. Ako ja tieto články milujem.♥ Vždy vo mne vyvolajú toľkú radosť, ozaj neviem čím to je, keďže by som skôr mala plakať nad svojou 'mľandravosťou', ale keď to sa pri pohľade na takúto nádheru jednoducho nedá!♥ Momentálne som dieťa šťasteny ja, že mám tú česť jednu z týchto záložiek osobne vlastniť - má svoje čestné miesto na poličke, kde sa hrdo pýši medzi knihami. A keď som zbadala tú 'novú edíciu' s líštičkami, skoro som odpadlaaa, to je tak rozkošne krásne!:3 Rozhodne máš byť na čo pyšná, aj namyslená (i keď táto povahová črta je od teba na míle vzdialená), čokoľvek len chceš, pretože sa ti podarili a teraz seriózne uvažujem nad tým, že si takúto záložku urobím, i keď tým tvojim sa s určitosťou nevyrovná, to už teraz môžem povedať.:D :) Prekrásne Mony, teším sa na ďalší článok.;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Júj, ďakujem krásne, Veronka♥^.^♥ Ako ja zas milujem tieto tvoje komentáre, po ktorých sa vždy červenám, lebo toľkej chvály si nezaslúžim :D A tieto záložtičky sú naozaj ľahké a ja sa nikdy nepúšťam do ťažkých projektov, lebo viem, že ich nedám :D Určite skús a nezabudni sa so mnou o výsledok podeliť♥ Maj sa krásne, ešte raz, ďakujém♥♥♥

      Odstrániť
  3. Kde si prišla na nápad vytvoriť takéto krásne záložky? :O Ak to bola Múza, tak jej musím poďakovať, pretože vďaka nej, ale hlavne vďaka tebe ♥ :) mám aj ja jednu z týchto prenádherných a úžasných záložiek na poličke. :D A vďaka tomuto článku si ju môžem urobiť už aj ja. Ďakujem. ♥ :* A tie líštičky.... láska na prvý pohľad. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vintage štýl mám veľmi rada a tak som si blúdila po Pintereste a hľadala inšpiráciu na vintage záložku. A tak ma niečo vďaka tomu napadlo, no tým nádherným záložkám na Pintereste sa ani zďaleka nevyrovnajú :D Ale snaha bola a mne sa celkom páčia♥ A ďakujem krásne, Julka...veľmi si ma potešila ^.^

      Odstrániť
  4. aj ja milujem vintage :) a záložku tvoju máámm :) juuj.. krásne.. a tie líšky sa mi moc páčia :) krásne sú :) šikovná si riadne. Teším sa na ďalšie DIY :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak vitaj v klube milovníkov♥ týchto čias ^.^ :D A ďakujem krásne, Zuzka...tak ma teší, že sa ti páčia♥♥♥ Maj sa krásne ;)

      Odstrániť
  5. Mony zasa chce, aby si Petra prsty polámala :)) Nádhera, líštičky nemajú chybu!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ale čoby, Mony vie, že Petra to hravo zvládne :D A ďakujem♥^.^♥

      Odstrániť
  6. Mony, to je tak krásné! Hlavně ty lištičky jsou famózní! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ó, ďakujem krásne Kristýnka ♥^.^♥

      Odstrániť
  7. Sú prekrásne a líšky mi pripomínajú Malého princa. :) ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  8. ooou, Mony tie s líškami sú nádhernéééé! ja som tiež recyklovala starú knihu na moju svadbu a boli z nej krabičky na mydielka (darčeky pre hostí)...takže tiež dobre poslúžila, aj keď som musela vysvetľovať, že sa proste už nedala čítať :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Júj, ďakujem krásne♥^.^♥ Tak taký darček by sa mi páčil a vážne potešil...si veľmi kreatívna a milujem tvoje výtvory♥ Ešte raz vďaka, maj sa krásne ;))

      Odstrániť

© Mony, 2015-2017. Používa službu Blogger.

Mony's bookshelf: read

In the Field of Grace
Harvest of Rubies
Perla v piesku
While We're Far Apart
Jonathan Livingston Seagull
Muž menom Ove
Kým hviezdy svietia
Jednou ano, dvakrát ne
Enderova hra
Selekcia
Skúška ohňom
Drozdajka
Hry o život
Smrteľný chaos
Rozvaliny Gorlanu
Korisť
Lov
Atramentové srdce
Oceán na konci ulice
Záhrobná kniha


Mony's favorite books »