Rubínová žatva/Tessa Afsharová

Originálny názov: Harvest of Rubies
Goodreads: 4,35 (97%)
 Počet strán: 296
Jazyk: slovenský
Väzba: mäkká
Vydavateľstvo: Kumran (2015)

Anotácia
Sára, sesternica proroka Nehemiáša, sa vďaka svojim mimoriadnym schopnostiam a pracovitosti stane osobnou pisárkou perzskej kráľovnej a ocitne sa v samom srdci panovníckeho dvora. Vo svete, ktorému vládnu muži, je žena v takomto postavení dačo nevídané. Krušná minulosť však Sáru utvrdila v presvedčení, že Boh ju nemiluje, a svoju hodnotu začína merať len podľa dosiahnutých úspechov. Dárius z Pasargád, bohatý, obdivom zahŕňaný aristokrat, je zvyknutý byť zvrchovaným pánom svojho života. Ani v najhoršom sne by nečakal, že mu dohodnú sobáš s kráľovninou pisárkou, bystrou mladou ženou, ktorá voči nemu nemá štipku rešpektu. Dokážu si títo absolútne rozdielni ľudia navzájom pomôcť, aby zosadili z piedestálu modly spútavajúce ich duše? (zdroj)
...jednoducho, je to láska...
Zamilovala som sa a naozaj neviem, k čomu inému ako k láske by som svoje pocity dokázala prirovnať. Vlastne, mohol by to byť obdiv alebo...nie, jednoducho, je to láska. Len keby ešte ostal a...a nikdy neprestal rozprávať. Áno, ten jeho hlas, melodický, prekrásny hlas, ktorým zastavil čas a vymazal priestor. Ostala som len ja, on a miesto, ktoré svojimi slovami prisnil
Povedal, aby som si zavrela oči, pretože miesto, kam ma vezme je ďaleko, tisícky rokov vzdialené a môžeme sa tam dostať len cez hranice fantázie našich snov. A ja som poslúchla. 
Fascinoval ma. Bol vtipný, zábavný, romantický a cesta fantázie by s ním mohla trvať celé veky. Nebránila by som sa tomu. Veď kto by nechcel ostať v objatí tohto dokonale vyrozprávaného príbehu? Och, áno, zamilovala som sa opäť do nádherného...príbehu. A tentokrát zásluhou Tessy Afsharovej a jej Rubínovej žatvy.
Zdroj
Tessine knihy mám naozaj v obľube, no pri tejto som mala pocit, že prekonala samu seba. Zvolila rozprávanie v prvej osobe, čo bola skutočná zmena, keďže v predchádzajúcich dvoch dielach sa knihy niesli v duchu vševediaceho rozprávača. Práve tento krok som v pozdvihnutí úrovne vnímala ako kľúčový, pretože s takou ľahkosťou a ladnosťou akou bolo napísané toto dielo som sa už dlhšie nestretla. 
Možno sa zdá, že sa kniha bude niesť vo vážnom duchu tých čias, opak je však pravdou. Vtip, trapasy hlavnej hrdinky a jej nespútaná povaha vykúzlia nejednému úsmev na tvári. A verte mi, že Sáru nehody a pohromy prenasledujú na každom kroku. 
Je úžasnou, silnou hrdinkou, ktorá vám bude zaiste sympatická a neviem si predstaviť, žeby ju nieto nemal rád. Sára disponuje chybami a svojou tvrdohlavosťou si tiež veľmi nepomáha, avšak má svoj názor, je múdra, výnimočná a hlavne, skutočná. Skutočná v tom slova zmysle, že sa autorka drží reálnosti a nerobí zo svojej hrdinky akýsi dokonalý prototyp kladnej postavy. Predsa len, keď si neumývate vlasy, tak je jasné, že budú mastné, keď nemáte pohyb je viac ako isté, že priberiete, a keď sa o seba prestanete starať, krásnou sa určite nestanete...Asi už viete kam mierim. Problémy, ktoré má každá z nás, sa nerozhodnú obísť ani našu Sáru. Práve naopak, aj keď je knižnou hrdinkou, neznamená to, že si voči nim vyslúžila imunitu a to sa mi neskutočne páčilo :) 
Spisovateľka sa pohrala nie len s vykreslením svojich postáv, ale i s prostredím, historickými faktami a pocit, že som v perzskej ríši bol vďaka tomu veľmi autentický. Tessa si dala záležať (čo si dala samozrejme aj v svojich predchádzajúcich dielach, ktorými boli Perla v piesku a Perla z Moabu), no len v tomto diele som postrehla akýsi väčší cit
Tessa si ma získala vo viacerých ohľadoch, no najmä v tom, ktorý sa týkal Boha. Obdivujem u nej, ako dokáže cez, na prvý pohľad jednoduchými, no v skutočnosti malebnými "obrazmi" vyjaviť nekonečnú Božiu lásku. Vďaka nej sa cítim silnejšia a nestrácam nádej, pretože viem, že čo sa v našich očiach zdá stratené, v tých Božích sa javí ako víťazné. On dokáže zoschnutý vinič priviesť k životu...a často je tým viničom nejeden z nás
Pre mňa bola Rubínová žatva nezabudnuteľný príbeh a už teraz sa neviem dočkať pokračovania. Mala v sebe cit, hĺbku, vtip, romantiku, krásne vykreslené postavy i prostredie a zaujal ma natoľko, že som ho mala prečítaný za deň. Áno, deň! Stále naň myslím a to viete...za to môže tá láska
Moje hodnotenie
...

4 komentárov:

  1. Tie prvé riadky...ja neviem ani ako to popísať, ale slová, ktoré si si zvolila a vety, ktoré si vďaka ním vytvorila, mi normálne vtisli slzy do očí, tak prenádherné to bolo.:) Vau.♥ No v konečnom dôsledku je každá recenzia od Teba presne takáto. Stručná, no napísaná tak nádherným a jasným spôsobom, že to človeku stačí a po tej knihe by siahol automaticky bez ďalších zbytočných otázok.:) V mojom prípade je už aj načase, aby som svoje obzory rozšírila ďalej za hranice miest, ktoré mám dávno prebádané do miest, ktoré som vo svojom vlastnom svete ešte nenavštívila a Perzia znie veľmi lákavo.:)
    P.S.: Tie fotky kníh od Teba vyrážajú dych.♥ Krásny deň Ti prajem.:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ó, Veronika, ďakujem krásne, ani nevieš ako si ma veľmi potešila a teraz sa usmievam od ucha k uchu...ďakujém ♥^.^♥
      Snažila som sa, aby bolo cítiť, ako na mňa kniha zapôsobila a že som sa do nej vážne zamilovala♥ :)) Som rada, že sa recenzia páči a dokonca máš chuť navštíviť Perziu...neváhaj a choď, je tam nádherne :D
      Inak sama som prekvapená, že recenzia je takáto krátka...hádam mi tá stručnosť ešte ostane :D ;))
      Aj ty maj krásny deň a ešte raz veľká vďaka...ty ma vieš vždy tak svojimi komentármi potešiť♥♥♥

      Odstrániť
  2. To je tak krásná a něžná recenze <3 A úplně, zcela a naprosto souhlasím s komentářem nade mnou od Verči. Zkrátka slast pro duši, tohle číst :)
    Měj se krásně, Mony

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Júj, ďakujem krásne♥^.^♥ Veľmi si ma potešila...aj ty sa maj nádherne ;))

      Odstrániť

© Mony, 2015-2017. Používa službu Blogger.

Mony's bookshelf: read

In the Field of Grace
Harvest of Rubies
Perla v piesku
While We're Far Apart
Jonathan Livingston Seagull
Muž menom Ove
Kým hviezdy svietia
Jednou ano, dvakrát ne
Enderova hra
Selekcia
Skúška ohňom
Drozdajka
Hry o život
Smrteľný chaos
Rozvaliny Gorlanu
Korisť
Lov
Atramentové srdce
Oceán na konci ulice
Záhrobná kniha


Mony's favorite books »