Zázrak v kaviarni Higher Grounds/Max Lucado

Originálny názov: Miracle at the Higher Grounds Cafe
Goodreads: 3,98 (92%)
 Počet strán: 200
Jazyk: slovenský
Väzba: mäkká
Vydavateľstvo: Kumran (2016)

Anotácia
Prvý román od obľúbeného Maxa Lucada. Čo keby ste mohli požiadať Boha o čokoľvek? O čo by ste ho poprosili? A ako by odpovedal? Chelsea Chambersová sa musí o seba postarať sama. Po jej verejnom rozchode s manželom, bývalou hviezdou NFL, urobí Chelsea odvážny krok zo svetla slávy za pult Higher Grounds, starodávnej kaviarne, ktorá si rozhodne žiada rekonštrukciu a modernizáciu. No keď sa jej ani pri jej odvahe, odbornom plánovaní a famóznych zákuskoch nedarí splácať účty, ako čerstvo osamelá matka zúfalo potrebuje pomoc. Či skôr zázrak. Pred Chelsinými dverami sa objaví zaujímavý neznámy muž a nasleduje ešte zaujímavejší sled udalostí. Čoskoro sa do kaviarne Higher Grounds začínajú hrnúť zákazníci a dôvodom nie sú len zákusky a kapučíno. Kaviareň sa stáva miestom, kam prichádzajú hľadať odpovede na najdôležitejšie otázky svojho života. Keď sa však neočakávane opäť všetko skomplikuje, Chelsea začína uvažovať, či sa celý vesmír sprisahal proti jej osamostatneniu. Vzápätí jej však šokujúce zistenie otvorí oči a začína vnímať nevidený svet okolo seba. Pozbiera odvahu, aby Bohu položila vlastnú otázku. Nebo odpovedá tým najneočakávanejším spôsobom. 
V knihách MAXA LUCADA našlo povzbudenie už viac ako 120 miliónov čitateľov. Je kazateľom v Oak Hills Church v San Antoniu v štáte Texas, kde býva so svojou manželkou Denalyn a milým, no neposlušným psím krížencom Andym. Na Slovensko sme doposiaľ priniesli už sedem top titulov tohto autora. Aktuálne sú v predaji dve jeho knihy: Zvládneš to a Skôr než povieš amen.(zdroj)

...možno vás omamne krásna vôňa kávy prenesie do samotnej kaviarne Higher Grounds...
(zdroj)
Max Lucado je veľmi populárny autor kresťanských kníh a jeho meno pozná nespočetné množstvo ľudí na celom svete. A slovenskí čitatelia nie sú výnimkou, keďže od neho u nás vyšla nejedna kniha a zakaždým si vyslúžila kladné ohlasy. Preto sa niet čomu čudovať, že román od tohto obľúbeného autora vzbudí v nejednom jeho fanúšikovi radosť a v tých, ktorý od neho ešte nič nečítali, čo je aj môj prípad, zvedavosť. Čím si zaslúžil toľkú popularitu? Naozaj je takým skvelým spisovateľom? A práve kniha s názvom Zázrak v kaviarni Higher Grounds mi mala na moje otázky ponúknuť odpovede, ktoré však boli úplne iné ako som očakávala.
Nuž, budem úprimná. Kniha ma veľmi sklamala. Spočiatku ma ničím nezaujala a čítanie bolo neuveriteľne ťažké, čo dokazuje i fakt, že som len 60 strán čítala takmer dva dni. Nemohla som prísť na chuť autorovmu štýlu písania a asi najväčší problém mi robila hlavná hrdinka, Chelsea. Už od prvej chvíle mi nebola sympatická a pôsobila na mňa veľmi chladne. I keď dôvod na to mala, pretože život k nej nebol vždy zhovievavý, čo malo za následok, že jej z tváre zmizol úsmev. Z tohto hľadiska som pre hlavnú hrdinku, pravdaže, mala pochopenie, to, čo mi  však vadilo bolo, že som u nej počas celej knihy nepostrehla žiaden vývin, žiadnu výraznú črtu a vlastne ani neviem kým Chelsea bola. Jediná predstava, ktorá sa v mojej mysli počas čítania vytvorila bol obraz meravej tváre s neprítomnosťou úsmevu. Nemôžem povedať, že by sa občas neusmievala, no vyznievalo to falošne a neprirodzene. Nuž, na kávu by som s ňou teda nešla. 
Ďalším problémom bol samotný príbeh. I keď som v ňom postrehla známky originality, celkovo bol nezaujímavo a nudne rozpovedaný. Opieral sa o celkom pútavý námet, v ktorom hrá rolu nie len Boh, ale i láska, sláva, rúcajúce sa manželstvo, kde samozrejme nesmie chýbať zápletka a otázka ako to celé skončí. S niečím podobným som sa mala tú česť stretnúť už v Šarlátovej niti od známej Francine Riversovej, a v porovnaní s týmto dielom ho považujem za oveľa lepší a záživnejší. Aj keď je pravda, že prísť s niečím originálnym na knižný trh je vskutku ťažká úloha, no napriek tomu sa dá vyťažiť aj s námetov, ktoré už boli miliónkrát použité. Vždy ide o to, ako sa s tým autor pohrá a či dokáže do svojho príbehu vniesť aj niečo iné, s čím si získa čitateľov. Žiaľbohu, autor ma nedokázal nadchnúť takmer ničím. Okrem Chelsea a nie najlepšie prevedeného príbehu mi prekážali preafektované pohľady na svet anjelov, ktoré na mňa pôsobili detsky, či dokonca gýčovo a poväčšine ma to len rozčuľovalo. 
S knihou som sa skutočne trápila, no našťastie napriek týmto negatívam sa našlo i niečo, čo považujem za veľmi originálne. Je ním Boží blog. V tomto má autor odo mňa 100 bodov, pretože prísť s tým, že vám Boh odpovie cez internet na vašu osobnú otázku je nie len zaujímavé, ale tak trochu aj vtipné. Možno sa to niekomu zdá čudné, no prečo by Boh nemohol komunikovať cez moderné média? Boh má zmysel pre humor a som rada, že sa aj Max Lucado nebojí pohrať s touto myšlienkou.Veľkým plusom boli aj odpovede Boha na kladené otázky, ktorých žiaľ nebolo veľa no vďaka nim viem, že autor musí naozaj písať krásne a povzbudivé kresťanské knihy, i keď  tento román mu podľa mňa vážne nevyšiel. No  nemôžem tvrdiť, žeby to bolo až také zlé.
(zdroj)
Záchranou bol aj Manny, zvláštny a vtipný chlapík, ktorý rozjasnil stránky knihy ako žiarivý anjel ;) Preto som čítanie ako tak zvládla a aj keď ma kniha viac nudila ako nadchýnala, či dokonca šokovala niektorými zvláštnymi  situáciami, dokáže ponúknuť aj pekné chvíle.
Čítala som si recenzie na Goodreads a tam zväčša čitatelia píšu, že je to milé a oddychové dielo. No, milé aj áno, vďaka Mannymu a oddychové asi tiež, pretože sa mi pri nej chcelo poväčšine času spať :D Keby som teda knihu mala zhrnúť sklamalo ma najmä to, ako bola napísaná. Nemastne - neslane a chýbal cit, emócia...atmosféra! Žiaľ, príbeh bol krátky a tým pádom i vykreslenie poslabšie a hlavná hrdinka možno prešla zmenou, no ja som žiadnu nepostrehla. Ale nápad s Božím blogom a vtipným Mannym chválim.  Bolo to príjemným spestrením a oživením knihy
Osobne nemám v pláne opäť si knihu prečítať, ale ak si chcete naozaj oddýchnuť pri nenáročnom príbehu, s celkom zaujímavým nápadom ohľadom Boha a blogovania, určite dajte knihe šancu. Občas sa aj pousmejete a nájdete pekné myšlienky. Síce mňa dielo sklamalo, no ako sa hovorí 100 ľudí, 100 chutí....a možno, že práve vy si ju vychutnáte pri šálke kávy, s koláčikom na tanieriku a tá omamne krásna vôňa kávy vás prenesie do samotnej kaviarne Higher Grounds...

Moje hodnotenie
Poďakovanie

Veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Kumran za poskytnutie recenzného výtlačku♥.

...

12 komentárov:

  1. Recenziu som nečítala, ale prečítam si ju keď prečítam aj ja tuto knihu a potom to spolu budeme diskutovať :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Okey, Zuzka :D Beriem ťa za slovo ;) Ale myslím, že si ťa získa viac ako mňa...sa mi tak zdá, že som opäť výnimka, ktorú kniha nenadchla, no ešteže existuje to výstižné pravidlo: 100 ľudí, 100 chutí...už sa teším na tvoj názor. Maj sa krásne♥

      Odstrániť
    2. Kniha si a získala a páčilo sa mi to :) Prišla ku mne v pravej chvíli a siahla som po nej vhod. Bola mi pozbudzením vo viere a pohladením na duši. Oddychové čítanie a krátila som si s ňou čas, keď čakala na vybavenie internátu. Páčila sa mi a bolo to také ľahké a jednoduché. Ľahko aj predvídateľné síce, ale nevadilo mi to. Nie je to síce Best of, ale mala som s ňou krásne chvíle. Takže ešte raz Ti za ňu ďakujem :) Dala by som hej hodnotenie 4/5. :)

      Odstrániť
    3. Júj, ani nevieš, ako si ma teraz týmto komentárom potešila♥^.^♥ Som taká rada, že sa ti kniha páčila. A ešte ťa aj povzbudila a do života i niečo dala, no to je krása♥ Je úžasné, že všetci sme rovnako iní, a kniha sa ti narozdiel odo mňa páčila...naozaj ma to teší a ako som ti písala, dostala sa do tých najlepších rúk :))

      Odstrániť
  2. Od Lucada som čítala knihu Bez strachu, ktorá sa mi naozaj páčila, nakoľko bola zaujímavá, no žila som v tom, že píše skôr len tie také zamyslenia - preto ma kniha s takýmto dejom naozaj prekvapila :D Podľa tvojej recenzie ale tipujem, že autor by sa mal skôr držať svojich zamyslení a povzbudení ako románov, teda do tejto knihy sa púšťať nebudem. Doma ale máme Šarlátovú niť, tak sa možno jedného dňa pustím do tej :)
    Pekná recenzia :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem♥ Ešte som od neho nič nečítala, teda až na tento prípad, no myslím, že tie zamyslenia má naozaj krásne. Mám od neho dom jednu knihu práve z tohto súdka, tak uvidím. Avšak, možno by sa ti kniha zapáčila, nikdy nevieš :)) A Šarlátová niť ma spočiatku veľmi nebavila, no Francine je skvelá a dokázala ma prekvapiť a nadchnúť i touto svojou knihou...tak do budúcna, príjemné čítanie :))

      Odstrániť
  3. Veľmi krásna recenzia, zhrnula si to všetko naozaj veľmi dobre. Vďaka nej si viem knihu predstaviť a samozrejme nie len v tom negatívnom svetle. Je síce pravda, že pri výbere kníh sa vždy odrážam od názorov druhých, no ak ma raz niečo zaujme, ani 100 negatívnych komentárov by ma nezastavilo. No a v tomto prípade znie anotácia naozaj veľmi zaujímavo, bohužiaľ, mám toho teraz na čítanie tak strašne veľa a k tomu ten blížiaci sa koniec prázdnin, že naozaj netuším, kedy by som si našla čas.:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ó, ďakujem♥♥♥ Som rada, že ťa aj napriek mojej negatívnej recenzii kniha zaujala. Ona naozaj dokáže zaujať, veď aj mňa niečím prekvapila, no negatíva prevýšili pozitíva až nakoniec z toho vzišli nie najlepšie dojmy. No hádam sa k nej niekedy aj napriek tomu nabitému programu dostaneš...už len tá obálka je krásna a ktovie, príbeh by ťa zaujal natoľko, žeby sa stala tvojou srdcovkou :)) Maj sa krásne a ďakujem za tvoj komentár♥

      Odstrániť
  4. Joj, to ma mrzí, že ťa sklamala. :/ Mne sa často nestáva, aby ma nejaká kniha sklamala. Keď sa to však stane, mám chuť knihu odložiť a už párkrát sa to aj stalo (napr. pri knihe Alex na ex). Preto ťa obdivujem, že si pri knihe vydržala až do konca. :) A úplne súhlasím s prvými dvoma vetami, ktoré napísala Veronika. Skvelá recenzia. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj mňa to mrzí, no stalo sa, ale ďalšia kniha od tohto vydavateľstva Odlúčení je skvelá a už sa nesmierne teším, kedy sa budem môcť podeliť o svoje pocity ^.^ A ďakujem krásne♥♥♥

      Odstrániť
  5. Pekná recenzia. Ja som od Lucada čítala Láska hodná dávania, ale bolo to dosť dávno a vlastne ani si presne nepamätám o čom to už bolo. :D Avšak tento autor ma veľmi neláka. Budeš chcieť od neho niečo ešte prečítať, či radšej po tejto skúsenosti ani nie?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem♥ Ja mám doma od neho jednu knihu s názvom Boží príbeh, náš príbeh a určite si ju chcem raz prečítať aj napriek tomu, že ma tento román sklamal. Podľa mňa musí naozaj písať krásne povzbudivé kresťanské knihy, no táto...nuž, nesadla mi :/ Ale šancu mu určite dám :))

      Odstrániť

© Mony, 2015-2017. Používa službu Blogger.

Mony's bookshelf: read

In the Field of Grace
Harvest of Rubies
Perla v piesku
While We're Far Apart
Jonathan Livingston Seagull
Muž menom Ove
Kým hviezdy svietia
Jednou ano, dvakrát ne
Enderova hra
Selekcia
Skúška ohňom
Drozdajka
Hry o život
Smrteľný chaos
Rozvaliny Gorlanu
Korisť
Lov
Atramentové srdce
Oceán na konci ulice
Záhrobná kniha


Mony's favorite books »