6. júla 2016

Šťastná sedmička/Holly Goldbergová Sloanová

Originálny názov: Counting by 7s
Goodreads: 4,15 (94%)
 Počet strán: 344
Jazyk: slovenský
Väzba: brožovaná
Vydavateľstvo: YOLI (2014)

Anotácia

Willow Chanceová je dvanásťročný génius. Je posadnutá rastlinami a medicínou, obzvlášť chorobami. Jej záľubou je počítať po siedmich. Sedmička má v jej živote zvláštny význam, a tak ju považuje za dokonalé číslo. Sympatická Willow si cestu k ľuďom hľadá len ťažko. Bodaj by nie, s takým mudrlantom sa nevychádza ľahko. Aj pre učiteľov je tvrdým orieškom, k výchovnému poradcovi chodí ako na klavír. Nemá takmer žiadnych priateľov, okrem dvoch vietnamských súrodencov. Rozpráva sa s nimi, ako inak, po vietnamsky. Život tohto neobyčajného dievčaťa sa však nečakane zvrtne, keď jej milovaní adoptívni rodičia tragicky zahynú. Hlboký smútok prekonáva Willow vďaka nezlomnej energii, túžbe po poznaní, ale najmä vďaka priateľom. Bohužiaľ hrozí, že čochvíľa stratí aj ich. Román od americkej autorky Holly Goldbergovej Sloanovej je vtipný, láskavý a dojímavý. Vďaka nemu pochopíte, ktorí siedmi ľudia sú najdôležitejší vo vašom živote.(zdroj)


...sedem dôvodov na radosť...


Netušila som, žeby ma táto nenápadná knižočka dokázala tak očariť, nadchnúť, zmeniť myslenie a dokonca mi dať až sedem dôvodov pre radosť. Dôvodom mojej nedôvery bol žáner YA, do ktorého spadá aj Šťastná sedmička. S týmto žánrom som zažila toľko sklamaní, až som to začala vnímať ako rutinu. Preto, ak som na nejakú takú knihu občas natrafila a nabrala odvahu k jej prečítaniu, nedokázala som sa ubrániť predsudkom, ktoré vo mne sformovali predchádzajúce skúsenosti. Inak tomu nebolo ani pri Šťastnej sedmičke, no našťastie existuje pravidlo "radšej neskoro ako nikdy", ktoré v mojom prípade platí dvojnásobne, ale radšej sa vrátim ku knihe.
Príbeh o Willow je ako loď plávajúca po knižnom mori, ktorej kotvu tvorí samotná autorka. Vďaka nej môže pevne zakotviť v srdciach čitateľov, presne ako aj v tom mojom a tým myslím nie len Willow, ale i Holly Goldbergová Sloanová, ktoré v ňom ostanú navždy ;) Holly je totižto úžasná a nesmierne talentovaná spisovateľka, ktorá stvorila nezvyčajný a pre mňa nezabudnuteľný príbeh napísaný ľahkosťou pierka. Vedela, o čom píše, poznala svoj svet aj postavy, ktoré perfektne vykreslila a ktorým dala zvláštnu črtu nevšednosti. S podobne vykreslenými charaktermi sa dá ťažko stretnúť  a najmä s tým patriacim Willow. Autorka sa s ňou dokonale zžila a po dočítaní som si priala, aby toto milé, dobré a bystré 12-ročné dievčatko nebolo skutočné len na stránkach knihy, ale aby z nej mohlo vystúpiť do nášho sveta...toto výnimočné dievčatko s menom vŕby.
Okrem úchvatných postáv sa mi odkryli aj hodnoty, ktoré si v dnešnom svete málokto váži, pretože ich máme takpovediac nadbytok a neuvedomujeme si, aké sú vzácne. Vnímame ich ako samozrejmosť, no práve Šťastná sedmička nám ukazuje, že sú darom. A dokonca som zbadala aj nový pohľad na šťastné konce, kde smrť ešte neznamená koniec, len musím čítať pozornejšie. Viete, predtým som sa príbehom, o ktorých som tušila, že sa v nich nájde smrť hrdinov, oblúkom vyhýbala, pretože to moja psychika zakaždým zle znášala (naposledy tak pri jednej mojej srdcovke a nemyslím tým Vykúpenú lásku ;) ). To viete, som rojko, milujúci happy endy a niečo také ma zakaždým položí na lopatky, pretože každý hrdina si  zaslúži svoje šťastie. A v Šťastnej sedmičke zomrú pri tragickej autonehode dvaja úžasní ľudia, Willowiny rodičia, čo ma, úprimne, desilo. No to, čoho som sa bála najviac bolo poznanie, že príbeh má pevne v rukách autorka, nie ja. A tak som sa obrnila ako som najlepšie vedela a pripravila sa bojovať so žiaľom a narušenou psychikou, keď v tom prišlo prekvapivé zistenie...moja výzbroj nebola vôbec potrebná. Joj, takú radosť som mala z krásneho konca (a neberte to ako spoiler) až sa mi žiadalo vyobjímať autorku, veľmi, naozaj véľmi silno :-D Šťastné konce majú naozaj mnoho tvárí...
Asi už každý vycítil, aká som nadšená aj keď možno vyznievam príliš preafektovane, ale nedokážem si pomôcť. Šťastná sedmička sa zaradila medzi moje srdcovky (čo je na tento žáner u mňa dosť nezvyčajné, takže si pekne šplhla :D ) a každému by som ju s radosťou odporučila. A preto ma teší, že jej poslanie robiť šťastných nás čitateľov bude pokračovať, pretože jej púť u mňa neskončila. Púť spomínam preto, lebo ju predo mnou mali dve skvelé dievčatá a k ďalšej, rovnako výnimočnej, už zakotvila (ale, aby ste vedeli, ona ako prvá spravila radosť mne, ale o tom až neskôr). Otázkou je, či sa zakotví aj v jej srdci ;)) Takže táto malá Pútnička si vybrala svojho nového čitateľa a ja len dúfam, že sa jej aspoň spolovice zapáči tak ako mne....a vám ostatným tiež ^.^
A na záver vám prezradím, mojich, sedem šťastných dôvodov pre radosť, ktoré mi už spomínaná kniha priniesla:

1.) Ukázala mi, že malé veci sú väčšie ako sa na prvý pohľad zdá a v knižnom svete to platí dvojnásobne.
2.) Spoznala som veľmi talentovanú autorku...
3.) ...a s ňou dievčatko menom vŕby, teda Willow, ktorú by som túžila mať ako jednu z mojich najlepších kamarátok
4.) Ukázala mi pravé hodnoty...
5.) ...ale i nový pohľad na šťastné konce.
6.) Mám novú knižku, ktorá sa hlboko zakotvila do môjho srdca ^.^
7.) Jej púť robiť šťastným a tým prinášať šťastie pokračuje ďalej :))


Moje hodnotenie
Zdroje obrázkov

https://sk.pinterest.com/pin/413909021986235940/; https://sk.pinterest.com/pin/413909021986235915/

...

10 komentárov:

  1. 5 z 5! tak to musí byť naozaj výnimočná kniha :) Krásne napísaná, a tiež sa zdráham keď niečo má končiť tak tragicky.. ale pekne si to napísala, že smrť nie je koniec. Veľmi rada si ju prečítam :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Júj, tak to ma veľmi teší ^.^ Určite skús po nej niekedy siahnuť, hádam sa ti zapáči...na letné dni ako stvorená ;)) A ďakujem♥

      Odstrániť
  2. Díky ti díky, k YA mám podobný postoj jako ty, takže jsem ráda, že si na svůj TBR mohu zapsat konečně nějakou "osvědčenou" knihu :)
    Vypadá to úžasně a recenze je skvělá :)
    Měj se krásně a užívej léta

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Už som sa bála, že som v blogerskom svete sama, čo sa týka negatívneho názoru na YA :D Ale aj my, občasní skeptici im môžeme dať šancu...a podľa mňa si ju Šťastná sedmička zaslúžila právom. Ak sa k nej niekedy dostaneš, určite daj vedieť...dúfam, že sa zapáči, aspoň málinko ;))
      A ďakujem krásne♥♥♥
      Aj ty sa maj krásne a prajem ti nádherné leto :))

      Odstrániť
  3. Tak tejto knihe som sa oblúkom vyhýbala, nakoľko som si myslela, že to nebude nič pre mňa... ale Mony... ty si to tak krásne, úprimne a vrelo napísala, až som tú eufóriu z knihy pochytila od teba. :D Asi si ju budem musieť prečítať aj ja. :) Ďakujem. ^.^

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ó, ďakujem krásne ♥^.^♥ Bála som sa, že či recenzia nevyznie moc...no...neviem ako, ale sprvu sa mi veľmi nepáčila. Preto som milo prekvapená, že bolo z nej cítiť toľko krásnych pocitov, až máš chuť po knihe siahnuť. A ja ti ju len vrelo odporúčam...hádam sa bude páčiť ;) :D
      A ja ďakujem za krásny komentár♥♥♥

      Odstrániť
  4. Tak to vidím, že pri Poslednej hviezde budem dnes sedieť do polnoci, len aby som ju stihla dočítať a mohla konečne začať s čítaním Šťastnej sedmičky.
    Obávala si sa recenzie, no nakoniec z toho vzniklo niečo úžasne pozitívne a vyžaruje z toho neskutočná energia. Ak by túto recenziu mali vyvesenú niekde v kníhkupectve, pevne verím, že by sa nenašiel nikto, kto by tej knihe odolal. A som veľmi, preveľmi vďačná, že som sa vďaka Tebe mala možnosť dostať sa k tomuto výnimočnému kúsku aj ja. Ale dosť bolo predčasného vytešovania - to mi väčšinou neprináša veľa úžitku. :D
    Ešte raz týmto ďakujem a prajem krásny zvyšok dňa. ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jéj, ale teraz sa červenám od toľkej chvály, ktorú si ani nezaslúžim :D Ďakujem krásne, veľmi si ma týmito slovami potešila ♥^.^♥
      Dúfam, že sa ti Šťastná sedmička zapáči, bude stačiť aj málinko :D Neviem, ale mňa si podmanila tou jednoduchosťou a úprimnosťou, ktorá z nej vyžarovala. Krásna knižočka s úžasnými postavami a vôbec nemáš za čo ďakovať. Veď ty si ma potešila ako prvá a tiež sa nechcem na knihu Vymyslela som si ťa príliš tešiť, pretože ani v mojom prípade to neprináša veľa úžitku :D
      Aj ja ti ďakujem, za všetko♥♥♥. Krásny deň aj tebe ☼

      Odstrániť
  5. Šťastnú sedmičku mám už dlhšiu dobu vo svojom wishliste. Tvoje recenzia ma na ňu poriadne nalákala. Takže pri najbližšej objednávke skončí určite v košíku (rozhodovala som sa medzi Vykúpenou láskou a Šťastnou sedmičkou a Šťastná sedmička nakoniec vyhrala). :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jéj, dúfam, že sa ti zapáči :)) A som rada, že si zvolila práve Šťastnú sedmičku, pretože som si nie istá, či by ti Vykúpená láska v tvojom veku sadla. Človek nikdy nevie, ale dúfam, že raz sa k tebe dostane...alebo ju dostaneš ;) :D Maj sa krásne♥

      Odstrániť