Mesiac za nami/17 (...nikdy nehovor nikdy...)

Pamätáte si Mesiac za nami týkajúci sa marca a apríla? Boli to pre mňa dva mesiace totálne nečakaného šťastia, čo sa týka kníh a dokonca aj spolupráce. Myslela som si, že ma už také šťastie nikdy nepostrehne, no jún ukázal, že pravidlo nikdy nehovor nikdy je skutočne pravdivé...
...keď Monika plače od šťastia...

Možno niektorí z vás zaznamenali súťaž, ktorú usporadúvalo internetové kníhkupectvo bux.sk,v rámci knižnej novinky Ready Player OneSúťaž pozostávala z 30-tich hádaniek, ktoré súviseli s knihami a za každú správne vylúštenú hádanku, pričom sa každý deň odkrývala jedna, ste získali kľúč ukrytý na buxe. Odmenou pre prvého najúspešnejšieho hľadača bola kniha Metro 2035 s podpisom autora a k tomu 100€ balíček. Navyše bolo každý týždeň, v stredu, odmenených 7 najúspešnejších hráčov a získali knihu podľa vlastného výberu. Lákavé, všakže? (no bodaj by nie :D) A keďže so sestrou milujeme tieto knižné súťaže, do ktorých sa vždy zapájame spolu (presne ako aj do knižnej šifry), dali sme sa aj na túto. Avšak, nadšenie nás akosi prešlo, pretože prvé hádanky sme nevedeli rozlúštiť a mysleli si, že to nezvládneme. No ani neviem prečo, v sobotu, toho týždňa, sme si k tomu sadli opäť a našli všetky kľúče na zverejnené hádanky ^.^ Bol to šok, no zároveň obrovská motivácia, aby sme to nevzdali. A tak sme lúštili ako posadnuté :-D A potom prišiel koniec prvého týždňa, streda. Hádanky sme mali všetky a už sme len čakali, či sa nám vôbec podarí byť v prvej sedmičke...á...my sme tam vážne boli, dokonca tretie! Jój, v živote sa nám nepodarilo umiestniť sa v takejto súťaži...to bolo radosti ^.^ Netrpezlivo sme čakali na e-mail a keďže sme v tom boli spolu, tak sme si bez zaváhania vybrali Marťana od Andyho Weira.
A týmto sa začalo totálne šialenstvo. Každý deň sme čakali na zverejnenie kľúča, ktorý sme mali najrýchlejšie odhalený do dvoch minút, najdlhšie do troch hodín a myšlienka, žeby sa nám pošťastilo vyhrať po druhý raz bola až nesmierne živá. A opäť prišiel koniec druhého týždňa, nová streda a napätie, obrovské napätie. Až sa zrazu objavila tabuľka a boli sme siedme...júj, ďalšia kniha podľa vlastného výberu. Tu sme si však spolu nevedeli vybrať žiadnu, no sestru som presvedčila na Svetlo, ktoré nevidíme od Anthonyho Doerra...Takže ďalšia kráska na poličku :))
No, samozrejme, súťaživosť neprestala, ba naopak, zvýšila sa na najvyšší stupeň. Ale vŕtalo nám hlavou, ako je možné, že prvý v tabuľke mal 25 nájdených kľúčov a my ostatní 24, čo bol aj počet odkrytých hádaniek. Až neskôr som si všimla vetu, ktorá bola pod výsledkami:...všetky kľúče sú na bux.sk zverejnené už dávno, jedine hádanky zverejňujeme postupne. Kto hľadá, môže nájsť aj viac kľúčov v predstihu...A to bola výzva. Už hneď v tú prvú sobotu, čo sme našli všetky kľúče som si všimla, že knihy sú zväčša len z Ikaru a tak nebolo pochýb, že i ďalšie sa budú skrývať práve tam. Preto sme šli okamžite na bux.sk, do vyhľadávania zadali knihy z vydavateľstva Ikar, čo bolo vyše 1300 kníh. Možno to znie strašidelne, a aj nám sa zdalo, no nakoniec sme každú jednu knihu prezreli za ani nie viac ako hodinu. A nebolo to na škodu...našli sme všetky kľúče, všetkých 30!!! To znamenalo mučivé čakanie do ďalšej stredy...takže celý týždeň!!! 
Okrem toho sme sa báli, že to niekomu doplo skôr a tým nás predbehol. Naše nádeje pohasli o dva dni, pretože v e-maily, ktorý prišiel každému hráčovi sa písalo, malinkými písmenkami, že už niektorí hráči našli všetkých 30 kľúčov v predstihu, všetkých! Fú, mali sme depku, no i tak nádej nezhasla úplne. Takže prišlo to mučivé čakanie na posledný verdikt. A potom sa to stalo, prišla streda a s ňou odpoveď na dlho pokladú otázku: Mali sme vôbec šancu vyhrať? 
Áno?! To si robíte srandu?!!! Och, môj dobrý Bože...ĎAKUJEME!!!! V živote som neplakala od šťastia, v živote, až v ten deň, keď sme tam videli so sestrou moje meno (nechcelo sa nám vymýšľať nové :-D). Bolo prvé!!! To znamenalo len jedno, výhru za 100€ a k tomu podpísaná kniha Metro 2035 samotným autorom! Kebyže ma v ten deň vidíte, pomysleli by ste si, že som sfetovaná :-D Usmievala som sa celý deň ako slniečko na hnoji a v kuse si opakovala: My sme vážne vyhrali. MY sme vážne vyhrali. To nie je možné, naozaj je to možné? A e-mail oznamujúci výhru, teda výber kníh z vydavateľstva Ikar, YOLI, Oden, Príroda v hodnote 100€, som si prezerala aspoň 100-krát, lebo mi to prišlo ako krásny sen, ktorý nemôže byť skutočný. Našťastie sestra to zvládala s chladnou hlavou a dobre sa na mne bavila, ale nemyslím to v zlom :)) 
Keď som sa konečne ako tak spamätala, aj keď moja myseľ stále lietala v oblakoch, prišla chvíľa vybrať si  knihy. V nich sme mali celkom jasno. Keďže to bola spoločná výhra, tak musela ísť na poli, a preto sme ako spoločné zvolili knihy Ready Player One (tá jednoducho musela byť), Metro 2033, Metro 2304 (to tiež muselo byť, kvôli Metru 2035, nech máme sériu kompletnú a knihu MasterChef sme v balíku našli ako nečakaný bonus :D).
 (...naša prvá kniha s podpisom autora ^.^...)
Ja som si vybrala Muža menom Ove (recenzia TU), pretože túto knihu zbožňujem, len som ju nevlastnila a ešte Iskru v popole, ktorá ma lákala už od začiatku :))

Avšak sestra si nevedela vôbec vybrať. Číta prevažne fantasy a väčšinu už mala, takže prišla na ňu depka. No prednedávnom, za úspešné zmaturovanie, si kúpila celý box Harryho Pottera, do ktorého sa totálne zamilovala a tak nakoniec zvolila to prekrásne, ilustrované vydanie od Jima Kaya (ilustroval taktiež Sedem minút po polnoci) Harry Potter a kameň mudrcov. Tá kniha je drahá, poriadne, a ktovie či by si ju niekedy kúpila. Takže depku vystriedala obrovitánska radosť a už sme sa spolu usmievali ako totálne šibnuté :-D Jój, nikdy by som neverila, že sa nám podarí vyhrať takúto súťaž (v podstate až tri krát za sebou), pretože sme mali v tom vždy smolu...no, ako sa hovorí...nikdy nehovor nikdy.
Na začiatku mesiaca mi ešte prišli tri recenzné výtlačky z Dobrého čítania...ĎAKUJEM
Ak si spomínate, na FB blogu som písala, že v Lidli majú skvelú akciu na vybrané tituly z vydavateľstva Fortuna Libri. Minulý rok mali tiež takú a kúpila som si Zmrzlinovú kráľovnú, z ktorej sa stala moja srdcovka. Tentokrát som si však kúpila až dve, lebo som neodolala. Veľmi som ich chcela, už v ten deň, čo vyšli :D Preto som ich vzala obe, Pekárovú dcéru aj Krajčírku z Dachau a vďaka tejto akcii som mala dve knihy za cenu jednej, za 13,98€. A mám z nich obrovskú radosť, už sa len do nich začítať...
A teraz nastáva nový príbeh, ktorý vznikol vďaka Veronike (pozdravujem :D). Nuž, toto dievča je totálne bláznivé a mega úžasné! Nechápem, čo ju to napadlo. Totižto, po prečítaní jej recenzie na knihu Vymyslela som si ťa, som jej do komentárov napísala, že si knihu určite chcem prečítať, pretože mi prišla iná, presne ako aj Šťastná sedmička, ktorú som si zamilovala. A ona mi napíše, že mi ju rada kúpi, ako darček...pre mňa! Veronika, neblázni! :-D 
No ako by ste sa zachovali? Odmietla som, veď je to šialené, no odzbrojila ma zaujímavým argumentom:... ak to človek robí pre ľudí, ktorých má rád, peniaze vôbec nie sú dôležité a ak ide o knihy, tak to už dupľom nie...Úžasné dievča! No aj tak mi to nedalo a dohodli sme sa na výmene (ak si spomínate na recenziu na Šťastnú sedmičku, tak posledný bod hovoril o tom, že naša Pútnička si našla nový domov...a tým bol práve ten Veronikin ;)). Takže som jej poslala Šťastnú sedmičku a pribalila ešte jednu knihu, lebo moje svedomie by to nezvládlo, ktorá bola podľa mňa skvelá, no čítať som ju už nemala v pláne. Avšak, Veronika spravila to isté a zabalila mi tam Kým sa nerozlúčim (a tým sa trafila do vkusu, pretože som po nej už dlho pokukovala)...dve knihy! A ešte jedno rozkošné pero, pri ktorom sa mi vždy objaví úsmev na tvári a vynárajú sa mi moje spomienky na tie časy, keď som bola zdravotníčka (aj Veronika je, to je náhoda, čo?). A nesmiem zabudnúť na krásny list, ktorý sa schováva medzi mojimi pokladmi, od vás všetkých, ktorí ste mi spravili obrovskú radosť ^.^ Ale vrátim sa k tým dvom knihám...prepánajána, a zas bola výmena prevýšená a ja nahratá :-D Poviem to takto, na čom sme sa s Veronikou zhodli, knižní blogeri sú blázni, ale len v najlepšom slova zmysle...a tí najlepší ľudia na svete, takže ešte nič nie je stratené. ĎAKUJEM zo srdca Veronika, za obe knihy a to najrozkošnejšie pero na svete...veľmi si to vážim a moje ďakujem, ako už vieš, nebude mať nikdy konca kraja ;)) 
A nakoniec posledné šťastie toho mesiaca, ktoré prišlo v jeho posledný deň. Ak si spomínate, písala som vydavateľstvu Kumran ohľadom spolupráce a oni mi na skúšku poslali recenzný výtlačok, Most do prístavu (nezabudnite si o ňu zasúťažiť TU). Recenziu som spravila, správu odoslala a už mi ostávalo len čakať...a čakať. Nuž, myslela som si, že nakoniec z toho nič nebude, keďže odpoveď neprichádzala, no opäť to pravidlo: nikdy nehovor nikdy. Fú, taká som bola šťastná, keď mi napísali, že so mnou uzavrú spoluprácu na jeden rok ^.^ Jój, taká som nadšená! Veľmi som chcela s nimi spolupracovať, pretože ich knihy milujem. A už mi poslali dve na recenziu, ale o nich až na budúci mesiac...ďakujem im za ne, aj za šancu
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
A teraz súhrn, ktorý nesmie chýbať :) Ako inak, na blogu sa tento mesiac objavili len tri príspevky, čo je bieda, ale chystám sa to zmeniť. Za jún som prečítala tri knihy: Šťastnú sedmičku, Když Bůh mlčí a Súboj svätých a mystikov s démonmi. K dnešnému dňu bolo 23 191 zobrazení stránky, články prekročili hranicu 100 a už nás tu je 72! Júj, ďakujém krásne za všetko...za vaše návštevy, komentáre...ďakujem, veľmi si to cením
Nezabudnite na súťaž a hádam v nedeľu vám prinesiem ďalší článok z rady Na návšteve u... a v týždni Potulky prírodou...a možno aj recenziu na Dám ti aj slnko. No uvidím, či sa do toho dokopem :-D Držte palce a ja vám prajem krásny zvyšok dňa a užite si prázdniny/leto (hádam sa nám vráti :))...
(...a ja sa s vami lúčim s tou najmilšou zdravotnou sestričkou na svete ^.^ ...)

14 komentárov:

  1. No tak toľké šťastie pokope som už dávno nevidela! Úprimne sa teším, že ste spolu so sestrou všetky tie súťaže povyhrávali, veď ste si to za vašu usilovnú prácu, lúštenie a hľadanie zaslúžili! :) ♥ A úplne ťa chápem s tým priveľkým nadšením, ja som doposiaľ vyhrala jednu veľkú súťaž a tiež som tomu nemohla vôbec uveriť! :D :D ;)
    Veľmi sa teším, že sa ti tak darí a som naozaj zvedavá na recenzie ♥ ( najmä na knihu Vymyslela som si ťa ;) ) A hádam aj tie nasledujúce mesiace budú minimálne také úspešné ako tie posledné :) Užívaj leto! ♥♥♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne, Andy ♥^.^♥ Tiež som toľko šťastia ešte za mesiac nevidela a hlavne nepocítila :D Stále som v miernom šoku, pri spomienke na bláznivý, no zároveň i mega-šťastný mesiac, jún ;)
      Vymyslela som si ťa je hneď na zozname po Selekcii, ktorú momentálne čítam a som takmer na konci. A vyzerá to tak, že už zajtra sa do nej pustím...verím, že to bude opäť jedna skvelá YA, ktorá ma dokáže prekvapiť.
      Ďakujem ešte raz, aj ty si užívaj leto...maj sa krásne♥

      Odstrániť
  2. Juuuuj, Mony, ani si nevieš predstaviť, akú mám radosť za teba. Sa tu usmievam jak mesiačik na hnoji, keď si čítam, aké si mala šťastie v súťaži. :) Ja som ju síce ani nezaregistrovala, ale som rada, že si vyhrala práve ty, lebo si to fakticky zaslúžiš. :) A tiež som rada, že máš také šťastie na skvelých ľudí, lebo ty sama si neuveriteľne úžasná osôbka a svojimi krásnymi článkami nám sprestruješ život, čiže už je načase, aby aj ďalší neuveriteľne úžasní ľudia spestrovali život tebe. :) Fakt ti to zo srdca želám. :)
    No a teraz k tým knihám... Nemám slov. Takmer všetky, ktoré vám so sestrou urobili radosť, by som si chcela prečítať (až na Ready player one, to nebude moja parketa), takže sa už teším na tvoje recenzie. Dúfam, že ich naozaj VŠETKY zrecenzuješ! :D Takisto ma zaujala aj Pekárova dcéra (aj to iba vďaka tvojmu statusu na fb :D), čiže sa nezabudni podeliť o svoje pocity aj z tejto knihy! :D
    No a na záver ti ešte gratulujem k novej spolupráci a ďakujem za teba a možnosť ťa spoznať. ^.^ Maj sa kráááásne, Mony. :)
    P.S. Ospravedlňujem sa za prípadne sentimentálne vyjadrenia :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jéj, ďakujém veľmi pekne, Lenka...ty si taká zlatá ♥^.^♥ Normálne neviem, čo ti odpísať, pretože si ma tak potešila týmto komentárom, že neviem nájsť správne slová vďaky :D Júj, a stým súhlasím...mám obrovské šťastie na mega úžasných ľudí...veď vravím, knižní blogeri sú ti najlepší ľudia na svete a vďaka blogosfére som mohla spoznať aj teba, za čom som neskutočne vďačná...a ani si to nezaslúžim :D
      A neboj, recenzie určite budú, len mi poriadne trvá, kým sa k nejakej dostanem...ešte toľko neprečítaných kníh na mňa čaká, fú, mám čo doháňať :))
      A ďakujem opäť...a ako som spomínala, blogosfére ďakujem aj za teba, takže mojim najväčším šťastím ste práve vy, skvelí a bláznivý milovníci kníh :D Aj ty sa maj krásne♥

      Odstrániť
  3. Z celého srdca ti gratulujem k výhre a teším sa spolu s tebou. :) To muselo byť naozaj niečo neskutočné. Viem si presne predstaviť, ako si sa cítila, tak sa cítim zakaždým, keď sa mne podarí dačo vyhrať a nie to ešte trikrát za sebou a navyše aj takú veľkú výhru. Ja by som na tvojom mieste asi ani nezaspala od šťastia. :D Inak ste si so sestrou vybrali samé zaujímavé knihy, väčšinu z nich si plánujem prečítať, tak sa potom teším na tvoje recenzie. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ó, ďakujem Lulu ♥^.^♥ To veru bolo...totálny šok, mega obrovský :D A spamätávala som sa z neho vyše týždňa, no za to som mala aspoň krásne knižné sny ;) :D
      Ešte raz vďaka, maj sa krásne♥

      Odstrániť
  4. Tá súťaž na buxe išla nejako pomimo mňa, vôbec to nechápem, na to, ako dlho trvala by si človek myslel, že si ju všimnem :D :D Ale gratulujem! Úplne úžasná výhra, teším sa s tebou (a s tvojou sestrou)! ♥ :)
    Takisto gratulujem ku spolupráci, Kumran je skvelé vydavateľstvo!
    Čo dodať k tej výmene, dobrí ľudia sa k sebe asi priťahujú, zlaté ste obidve :D :)
    Teším sa na recenziu na Vymyslela som si ťa, keďže po knihe už dlhšie pokukujem, ale čo som si o nej doteraz prečítala, ma trochu odradilo, čiže som zvedavá na tvoj názor :)
    Peknú nedeľu prajem :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujeme krásne, Mariam ♥^.^♥ Kumran je vážne skvelé vydavateľstvo a spolupracovať s nimi...páni, o tom som snívala a zrazu je to skutočné :D A Veronika je úžasné dievča a skvelá blogerka...joj, tá blogosféra ukrýva samé talenty a skvelých ľudí...
      Na knihu sa už chystám, takže recenzia bude snáď aj tento mesiac, no radšej nič nesľubujem, pretože zväčša to nedodržím :D Aj ja ti prajme krásnu nedeľu♥

      Odstrániť
  5. Dieťaťu šťasteny sa opäť pošťastilo. :D Pááni, gratulujem k úžasnej výhre, ja som nemala ani len šajnu, že nejaká súťaž vôbec prebieha. :D Lenže to nevadí, pretože som si istá, že lepšieho výhercu si už priať ani nemohli a veľmi sa teším spolu s Tebou aj Tvojou sestrou!:)♥ Vybrali ste si naozaj úžasne knihy, teda minimálne o Marťanovi to môžem s istotou povedať. Po Iskre a Metre ešte len pokukujem a keďže som zatiaľ nenarazila na žiadnu negatívnu recenziu, veľmi ma tie knihy lákajú. :D No počkám si čo na to povieš ty. ;)
    Och ozaj, obrovská gratulácia k spolupráci! Som rada, že sa Ti to nakoniec všetko plní tak ako si si priala. Nech sa Ti darí. :)
    A čo sa týka kníh Vymyslela som si ťa a Kým sa nerozlúčim...ja len dúfam, že sa Ti budú páčiť, to úplne postačí k môjmu šťastiu a k tomu, že túto výmenu budem oficiálne môcť uzatvoriť ako veľmi úspešnú. ;)
    Takže Ti prajem príjemné čítanie a teším sa na recenzie. ♥ Maj sa krásne. ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Júj, ďakujeme, veľmi si to ceníme, Veronika ♥^.^♥ Ja by som o súťaži ani nevedela, keby že mi nepríde e-mail :D A bola to vážne sranda, i keď som si myslela, že rozlúštiť tie hádanky nemáme šancu, no ako inak: Nikdy nehovor nikdy...;)
      Fú, len či sa recenzií vôbec dočkáš...mne to tak dlho trvá, že sa tie úbohé knihy kopia a kopia a času tak málo...ale na ne sa teším, ktoré spomínaš, tak sa k ním hádam dopracujem čím skôr :))
      Určite sa budú páčiť...verím tomu, cítim to v kostiach :D A ešte raz veľká vďaka za ne♥ Aj ty sa maj krásne ;))

      Odstrániť
  6. Ja som vedela, že si to určite ty! :D Tiež som sa zapojila do tej súťaže na Ready Player One, vylúštila som všetko, ale nič sa mi nepodarilo vyhrať. Vôbec mi nenapadlo takto vyskúšať všetky knihy a aj keby, tak by som sa do toho aj tak nepustila, pretože to množstvo by sa mi zdalo ozaj obrovské. O.o Neverila by som, že sa to dá zvládnuť za hodinu. A ešte k tomu, že to nemusia byť len Ikarovské knihy (čo ani neboli). Ja som namiesto toho skúsila na tú poslednú hádanku striehnuť a už v noci som začala pravidelne kontrolovať, či ju nezverejnili. :D Keby som bola vedela, že už je dávno vylúštená! :D Ale zo srdca som sa potešila, keď som tam uvidela tvoje meno (čo som dúfala, že si to naozaj ty), pretože si to zaslúžiš. :) Prajem vám so sestrou veľmi pekné čítanie vybraných kníh - a prípadne aj varenie, čo sa týka toho Masterchefa. :D Takisto gratulujem k novej spolupráci a teším sa na recenzie. :))
    Je to úžasné, že zo Šťastnej sedmičky sa stala putovníčka. ^.^ Škoda, že sme každá nenapísala do nej svoju prezývku... Ak v tomu bude Veronika pokračovať, mohla by nás dopísať a rok začatia. :) Teraz to už je štvrtá osoba, čo ju má... možno ich má byť sedem. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jéj, ďakujem krásne aj v mene sestry! ♥^.^♥ Ani my sme neverili, že sa to dá zvládnuť, ale striedali sme sa pri hľadaní a napokon to i dali :D Inak, keby že nás to nenapadne, tak by sme aj my poctivo striehli na poslednú hádanku a už len dúfali :) Ale aj tak ich našli v predstihu viacerí, takže sme i tak boli vydesené :D No nakoniec sa stalo niečo nečakané a takú radosť sme ešte doma nemali...hlavne, čo sa mňa týka, ako som písala, bola som z toho totálne mimo :D A ďakujem ešte raz ;))
      To si tak krásne napísala, možno ich má byť naozaj sedem, to by bolo také čarovné ^.^ A tento nápad s prezývkami a tak je skvelý...normálne by z toho mohol byť projekt s názvom Putovníčka, alebo tak nejak...dať jednu knihu do kolobehu, a tak si ju posúvať navzájom...júj, to sa mi páči...s tým treba niečo spraviť :D

      Odstrániť
  7. Teeeda, to je pecka ! Obrovská gratulácia a oslavný tanec HULA na stole (no dobre, dobre, na to som už trocha stará, ale fakt mám radosť, že máš radosť) :) Vybrali ste si super kúsky, to budete mať poriadne busy leto. EHm... ty si ete nečítala Marťana ??? Uf, tak to predýchavam s ťažkým srdcom :))) No, dúfam, že ťa Mark očarí rovnako ako mňa, aj keď tých prvých 80 strán som mala pocit, že som na prednáške z biochémie :))
    Tak kočky, užívajte výhru!!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujeme krásne :-D Joj, no Marťana som ešte vážne nečítala a hanbím sa za to, no neodolala som a film som už videla dávnejšie a veľmi si ma získal, takže verím, že kniha ma zaujme ešte väčšmi :)) A určite užijeme, len ich teraz musím vtesnať do už nabitého zoznamu kníh, ktoré musím konečne prečítať...je naozaj ťažké byť knihomoľom, knihy pribúdajú, no s čítaním je to na úplne opačnej strane :D

      Odstrániť

Mony's bookshelf: read

In the Field of Grace
Harvest of Rubies
Perla v piesku
While We're Far Apart
Jonathan Livingston Seagull
Muž menom Ove
Kým hviezdy svietia
Jednou ano, dvakrát ne
Enderova hra
Selekcia
Skúška ohňom
Drozdajka
Hry o život
Smrteľný chaos
Rozvaliny Gorlanu
Korisť
Lov
Atramentové srdce
Oceán na konci ulice
Záhrobná kniha


Mony's favorite books »
© Mony, 2015-2017. Používa službu Blogger.