Len tak/03 (...muzikanti, hrajte!...)

Tento článok som mala v pláne už dlho, len nie a nie sa k nemu dostať. Ale konečne som porazila všetky prekážky a máme ho tu :D Rozmýšľala som, či by niekoho zaujal, ale vďaka narodeninovej súťaži, kde som sa pýtala, čo nové by ste na blogu privítali viem, že by ste privítali aj niečo takéto. Preto pozdravujem Lenku, ktorá mi ho vnukla ako nápad a možno sa ti trafím do vkusu, presne ako aj ty mne ;)) Tak, aké piesne sú na mojom playliste? Poďme sa na to pozrieť (teda, ak máte záujem :))...

Srdcovky

Skupina Lord Huron sa stala mojou najobľúbenejšou vďaka piesni Ghost On The Shore, ktorá je už štyri roky u mňa na prvom mieste a ešte ma stále neomrzela a pravdepodobne sa to ešte véľmi dlho nestane :)). Pre mňa je táto pieseň liekom pre dušu. Pomáha mi proti smútku, depresii, stresu. Púšťala som si ju, keď som šla na prax, ktorú som neznášala a mala som z nej nočné mory. Pomohla mi aj pred maturitou, či skúškami na vodičský preukaz. Pomáha mi byť veselšou, dobre naladenou. Je to tá najväčšia srdcovka zo všetkých a napriek tomu, že text piesne nie je najveselší, tá melódia dokáže človeka úplne upokojiť.
Od tejto skupiny mám samozrejme rada aj veľa iných piesní, ale je ich dosť, tak uvediem aspoň pár, ktoré ešte stoja za zmienku: Time To RunIn The WindEnds of  the EarthFool for LoveHurricaneThe Night We Met a iné...
 
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Ďalšou mojou obľúbenou skupinou sú The Lumineers (budú v Prahe, kto sa teší? ^.^ ). Sú skvelí a ich piesne vždy čarovné, nezabudnuteľné. Momentálne "fičím" na ich novom albume, no aj staršie piesne z ich repertoáru stoja za spomenutie. Práve teraz od nich najradšej počúvam Gun Song, My Eyes, Ophelia a zo starších piesní Stubborn Love, Ho Hey, Submarines a mnoho ďalších...
 
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Kto nepozná skupinu Kodaline, tak by to mal ihneď napraviť, pretože prichádza o hudobný zážitok. Sú neskutočne talentovaní a na živo spievajú možno aj krajšie :D A ich piesne, no nádhera ^.^ Hlavne dve od nich milujem, pretože sú plné lásky, precítené a čarovné...možno očarujú aj vás :D A tie videoklipy (vlastne všetky od nich) sú na vysokej úrovni ;))
 
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Birdy možno poznáte, ale ak nie, tak vám o nej poviem len dve slová:VEĽMI TALENTOVANÁ. Možno tieto dve slová vás presvedčia, aby ste ju spoznali a tým sa presvedčili, či je moje tvrdenie správne :)) Má 20 rokov a podľa mňa ten najkrajší hlas na svete :D Je jednoducho úžasná a spieva prenádherne. Milujem takmer všetky jej piesne no najviac asi People Help The People, Skinny Love a z jej nového albumu Wild Horses, Keeping Your Head Up, no najviac jej pieseň v spolupráci s Rhodesom s názvom Let It All Go...
 
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Vance Joy je jeden z mojich najobľúbenejších spevákov (a vďaka nemu chcem vedieť hrať na ukulele :D) Jeho piesne ako Riptide, Mess is Mine, Snagglethooth, From Afar si vždy rada vypočujem, a preto sa jeho skladby radia medzi moje obľúbené.
 
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
A posledná srdcovka je Aneta Langerová. Nikdy som jej piesne nepočúvala, no raz som náhodou narazila na jej novú pieseň s názvom Tráva, ktorá ma očarila a tak som si vypočula i ďalšie. Zistila som, že jej nový album je skvelý a páčia sa mi takmer všetky jej piesne, a tak sa vďaka náhode zaradila medzi mojich obľúbencov :) Najradšej mám však asi skladbu Dívka a z tých starších je to Vzpomínka a samozrejme, mnoho ďalších :)))
 

Obľúbenci

Do tejto skupiny som zaradili tých, ktorých mám rada, ale zväčša len jednu pieseň od nich.
X Ambassadors/Renegades
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Monsters of men/King and the Lionheart
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
The Oh Hellos/Hello My Old Heart
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Racing Glaciers/Moths (milujem tú melódiu^^)
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
First Aid Kit/Stay Gold & My Silver Lining
 
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Little May/Boardwalks & Hide
 
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
James Bay/Hold Back The River (na tejto piesni som "fičala" dosť dlho :D)

Soundtracks

K filmom bezpochyby patrí aj hudba a práve niektoré piesne či melódie utkvú človeku v pamäti. Tak mi naposledy utkvela aj úvodná pieseň z filmu Strážcovia galaxie (odporúčam kuknúť) Come and get your love od Redbones. Je to úlet, no istý čas ma táto pieseň vedela poriadne rozveseliť. Teraz ju už ani veľmi nepočúvam, no občas, aby som mala lepšiu náladu, si k nej predsa len nájdem cestu :)
Ďalej tu mám Song of te Sea z rozprávky Pieseň mora. Mne sa tento štýl piesní veľmi páči, pretože sa človek naozaj cíti ako vo fantasy svete...stačí len zatvoriť oči a nechať melódiu, aby vás tam vzala...
Síce Twillight nemám rada, no A Thousand Years od Christiny Perri ma stále baví a neviem ju vymazať z môjho playlistu. Je krásna a nádherne naspievaná, preto myslím, že tam ostane veľmi dlho.
A poslednými piesňami z tejto skupiny sú z ruskej fantasy On - drakon (úžasný film, na 1000% odporúčam). Tie piesne boli prekrásne a hlavne dve, ktoré sú ku koncu filmu. Ich texty sú priam čarovné, precítené a áno, zamilovala som sa do nich :D
 
 
P.S.:  Tieto dve ruské piesne majú nádherný text a keďže asi po rusky neviete, tak si musíte pozrieť film :D Takže TU máte odo mňa tip na víkend ;))

...na záver...

Ako ste si mohli všimnúť, počúvam prevažne folkové a indie piesne, pretože práve v nich som našla pravú hudbu a talentovaných spevákov, ktorý vedia rovnako dobre spievať aj na živo. Milujem tento žáner a piesní mám na zozname ešte mnoho, ale článok je dosť dlhý aj bez nich :D Dúfam, že sa vám aspoň jedna páčila a inšpirovala vás ;)) A aké piesne/skupiny/spevákov máte radi vy? Budem rada, ak sa so mnou o ne/nich podelíte, aspoň budem mať nové skladby do môjho playlistu...krásny víkend Vám prajem 

Zdroje obrázkov
http://www.hypable.com/tag/catching-fire/page/2/; https://etvoilacoralie.wordpress.com/2013/04/; http://themusic.com.au/news/all/2015/11/26/vance-joy-announces-2016-east-coast-tour-with-holy-holy/; http://www.scmp.com/culture/music/article/1960353/hong-kong-debut-birdy-grammy-nominated-british-singer-songwriter; http://prp.fm/lord-hurons-strange-trails-a-smooth-and-vibrant-release/; http://www.g-art.sk/program.html; http://deals.ksl.com/deal/lehi/ticket-to-see-XAmbassadors-deal; https://firstplaymusic.wordpress.com/2015/05/28/new-music-of-monsters-and-men-hunter/; http://www.spin.com/2014/06/first-aid-kit-stay-gold/; http://likesuccess.com/441891; http://www.goldenmoustache.com/les-personnages-de-comics-version-papier-et-version-cinema-120900/; https://en.wikipedia.org/wiki/The_Twilight_Saga:_Breaking_Dawn_%E2%80%93_Part_1; http://www.goldposter.com/movie/95002/;  http://www.tonedeaf.com.au/332683/little-may.htm; http://www.tmrwmagazine.com/featured/listen-racing-glaciers-animal/

14 komentárov:

  1. Já jsem hroznej hudební antitalent, ale z tvého výběru mě namátkou dost zaujali třeba The Lumineers a vůbec celkově se mi zdá, že když už něco poslouchám, tak hudbu podobnou tvému výběru :)
    Co se týče Langerové - nemusím ji, ale nemůžu jí upřít, že má boží hlas a její písně jsou krásně poetické a obzvláště to poslední album je fakt vydařené :)
    Já dlouhodobě ujíždím pouze na Edovi Sheeranovi, to je moje srdcovka, byla jsem i na koncertě, který byl prostě nezapomenutelným zážitkem, ale jinak nejsem úplně hudební fanda. Každopádně tobě mockrát děkuju za tipy, Mony
    Měj se krásně

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som zas hudobný nadšenec (čo je možno aj vidieť :D)...
      Langerovú som sprvu ani ja nemusela a mala som voči nej predsudky, no práve tou poetickosťou, ako spomínaš, si ma veľmi získala :)) A Ed Shreen je na mojom zozname tiež (lenže na tom zozname ich je ešte veľa a tento článok by nemal konca kraja...už takto je strašne dlhý :D) Spieva nádherne a má krásny hlas ^.^ Najradšej mám od neho Give Me Love a závidím ti, že si bola na jeho koncerte...hádam sa aj ja dostanem na niektorý, hlavne teraz na The Lumineers, ktorý budú v Prahe :))
      Aj ty sa maj krásne :))

      Odstrániť
  2. Aj keď ja skôr inklinujem k veciam ako Punk/Rock/Metal, občas si veľmi rada vypočujem piesne aj z tvojho repertoáru. Naozaj vedia človeka ukľudniť, povzniesť nad vec, ukázať o čo v živote naozaj ide a aspoň na chvíľku ho nechať v tom, že tento svet je nádherné a dokonalé miesto preplnené milými ľudmi...až kým realita opäť neudrie. Ale nie. :D
    Ja som kľudná povaha a tento žáner k životu potrebujem, aby som ním mohla kráčať ďalej, takže ďakujem za tento článok a kvantum nových piesni, ktoré si budem môcť zaradiť medzi obľúbené a ktoré ma budú sprevádzať na cestách, ktoré mám v pláne. A ak môžem, odporúčam Ti vypočuť moju momentálne obľúbenú, verím že sa bude páčiť - Campfire Anthems - All Ways Love.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ty jedna, som ti to skoro uverila :D Takže sme štýlovo na tom rovnako (ja ti to vravím, sme spriaznené duše...milovníčky prírody, obe zdravotníčky a k tomu ešte aj hudobný štýl...to nie je náhoda :D) Pesničku, ktorú si mi odporučila, práve počúvam pri písaní tohto komentára a musím povedať, že sa mi páči...veľmi ^.^ Už len jej začiatok viedol k tomu, že sa mi dostane na playlist...takže vďaka za typ...maj sa krásne :))

      Odstrániť
  3. Pozrela som si On - drakon a bolo to SUPER. :D Ja drakov rada. :D Mojou obľúbenou hudobnou skupinou je Imagine dragons a ich väčšina piesni je v hudobnom žánri indie rock, a práve tie sa mi páčia. Takže mojim obľúbeným hudobným žánrom je indie rock. Moje obľúbené piesne od Imagine dragons sú: It´s time, On Top of the World, Radioactive, Gold, I bet my life, Shots, Warriors, Who we are, Demons, Amsterdam, Every night, Hear me, Bleeding out a ešte veľa iných. Najviac počúvam aj piesne: Hall of fame, All of me, Ghost town (Adam Lambert), American boy (zo seriálu Glee), Pompeii (Bastille), Stitches (Shawn Mendes), Billionaire, Chatter, Heart by heart (Demi Lovato), Don´t stop believin (tiež z Glee), Cool kids, I want to break free, Stereo hearts, Hey Alice, Jamie Campbell bower - Waiting, Me and my broken haert (Rixton), We are the champions, Whistle, Wake me up, Teenage dream (z Glee), Story of my life, Ruelle - War of hearts, Rockstar, Bad girls (M.I.A z vampírskej akadémie) a to je asi všetko. Celkom dlhý zoznam. :D
    Peknú nedeľu ti prajem. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ohhh, skoro som zabudla na Jamieho a jeho Waiting alebo Better Man, tie u mňa jeden čas hrali bez prestávky ^.^

      Odstrániť
    2. Mne sa Better Man veľmi nepáči. Radšej mám Waiting. O tom, že Jamie spieva viem vďaka tebe, takže ďakujem. :)

      Odstrániť
    3. Som taká rada, že sa ti film páčil...pre mňa je to asi najväčšie prekvapenie tohto roka (aj keď rok 2016 ešte má stále čo ponúknuť :D). Neverila som, žeby ma ruská fantasy tak dokázala chytiť, no už len po prvých minútach som nadobudla ten pocit nadšenia :D Skvelá, naozaj skvelá fantasy ^.^
      Páni, to je tipov (mám čo aspoň počúvať) :D Imagine Dragons som mala aj ja veľmi rada, keďže sú v žánre indie, ale postupom času mi prišli iní...akoby ich sláva pohltila a piesne už neboli ako predtým :/ Takže ich už ani nepočúvam, ale mala som rada takmer všetky, čo spomínaš...Bleeding out, On Top of the World, Radioactive a iné :))
      Ja som úplne zabudla spomenúť Bastillu, túto skupinu mám tiež rada, no pri všetkých tých spevákov mi úplne vyfučali z hlavy...a od Demi mám rada Skyscraper ;))
      Pekný deň ti prajem :))

      Odstrániť
  4. Tvůj blog mě nejprve zaujal, protože je slovenský a mě baví číst slovenské blogy ;), pak jsem ale prošla pár krásných fotočlánků a zkysla tady u té hudby (hrozně se mi líbí hlas Birdy) :D Musím říct, že se sem určitě ráda vrátím.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za krásny komentár, veľmi si ma potešila♥^.^♥ Tak dúfam teda, že ťa články na blogu zaujmú aj na budúce a už sa teším na tvoju návštevu...maj sa krásne :))
      P.S.: Birdy je vážne skvelá ^^

      Odstrániť
  5. Ako som už spomínala v komentári na mojom blogu, o tvojej obľúbenej skupine som ešte nepočula, ale musím si aspoň dačo pustiť, lebo tvojou druhou obľúbenou sú The Lumineers a hneď za tým máš Kodaline???!!! :D (Kodaline poznám presne 8 dní, som v stave veľkej zaľúbenosti, i keď zatiaľ polovičku ich piesní úplne milujem a zvyšok ma veľmi nezaujal, a plánujem o nich písať v druhej časti "playlistu")
    Obávam sa, že od Birdy poznám len Shelter a Skinny Love, od niekoľkých ďalších skupín a umelcov nič, od Of Monsters and Men len Little Talks, ale už mi boli odporúčaní, tak sa hádam moje obzory rozšíria, ale James Bay!!! Do toho som sa zamilovala len pár týždňov pred Kodaline a je strašne super, budem o ňom písať taktiež v ďalšom článku, tak sa ti hádam niečo zapáči :)
    A radšej sa snažím zabudnúť na to, že The Lumineers budú v Prahe, lebo sa to ťažko nesie, keď vieš, že tam nebudeš :( :D
    Inak, ten nápad so soundtrackmi!! Super úplne ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Júj, konečne tu niekto pozná Kodaline :D Tak sa mi zdá, že tu mám viacero hudobne spriaznených duší :)) Inak som na tom asi podobne, niektoré sa mi od nich páčia, niektoré zas nie, no moju zaľúbenosť spôsobili práve tie dve, čo som spomínala v článku: High Hopes a All I Want...láska na prvé počutie♥ :D
      James Bay! Síce už túto zmieňovanú pieseň Hold Back The River veľmi nemusím, pretože som sa jej takpovediac "prejedla", ale je vážne skvelí ^.^
      Tak sa ti hádam niečo od skupiny Lord Huron zapáči a na The Lummineers by som chcela ísť, aj so sestrou, no dovtedy sa môže všeličo zmeniť, ale tak tá predstava byť na ich koncerte a spievať s nimi všetky obľúbené piesne sa mi neskutočne páči :D A už sa neviem dočkať nového článku na tvojom blogu, už teraz si sa mi trafila do vkusu...maj sa krásne ;))

      Odstrániť
  6. Ja mám strašne rada takéto články, lebo v nich vždy nájdem kopu nových spevákov, o ktorých som doposiaľ nepočula ♥
    Teraz si ma napríklad veľmi nalákala na Lord Huron a The Lumineers,júúj,takže veľká vďaka :))
    Ja som strašne zmixovaný poslucháč :D Počúvam totižto fakt skoro všetko... či už sú to tie rádiové popové pesničky ale aj niečo menej známe, čo vo mne vyvolá nejakú spomienku či nezabudnuteľný pocit, takže zoznam obľúbených spevákov je nekonečný :D :D :)) Ale mojou srdcovkou je stále Demi ♥♥♥ :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ó, tak to sa teším ^.^ Tieto dve skupiny by som odporučila každému, no viem, že nie každý má rád tieto žánre, ale keďže máš rada takmer všetko, myslím, že aspoň jedna od nich by sa ti mohla zapáčiť :)) Demi veľmi nepočúvam, ale jej Skyscraper, to je krása...tú mám rada stále♥
      Ďakujem veľmi pekne za tvoj komentár...maj sa krásne :))

      Odstrániť

© Mony, 2015-2017. Používa službu Blogger.

Mony's bookshelf: read

In the Field of Grace
Harvest of Rubies
Perla v piesku
While We're Far Apart
Jonathan Livingston Seagull
Muž menom Ove
Kým hviezdy svietia
Jednou ano, dvakrát ne
Enderova hra
Selekcia
Skúška ohňom
Drozdajka
Hry o život
Smrteľný chaos
Rozvaliny Gorlanu
Korisť
Lov
Atramentové srdce
Oceán na konci ulice
Záhrobná kniha


Mony's favorite books »