Čarujeme bez prútika/04 (...和紙人形...)

Po dlhočiznej dobe (takmer po roku) tu pre vás mám konečne nové DIY :)) Ako inak, týka sa kníh a ak si myslíte, že je to záložka, tak áno, máte pravdu...no je trošku na iný štýl, lepšie povedané na japonskú nôtu, čo vám prezradí i nadpis tohto článku (和紙人形=Washi ningyō=Japonská papierová bábika...hádam mi to google prekladač preložil správne :D).
Už dávno som ju našla na Pintereste a veľmi sa mi zapáčila, ale bála som sa, že je ťažká na výrobu. No po čase som sa rozhodla na ňu opäť kuknúť a tým pádom som i zistila, že nič ľahšie ako táto origami japonská bábika asi neexistuje. Zvládne to úplne každý, to mi verte, a tak sa mi zdá, že začínam byť na ich výrobe závislá...je to zábava a ako záložka či ozdoba celkom pekné, tak som zvedavá, čo na ne poviete vy...

Na japonský štýl

Potrebujeme
lepidlo
nožnice, ceruzku, pravítko
kartónový papier/výkres
farebný papier
metalový/lesklý farebný papier alebo stuhu
baliaci papier s potlačou
čierny krepový papier
ozdoba do vlasov
Postup
a) Najprv si vyrobíme telo bábiky/záložky. Na biely kartónový papier (alebo výkres) si nakreslíme obdĺžnik na dĺžku 16 cm a na šírku 3cm,
b) pomocou 20 centovky si obkreslíme kruh,
c) teraz potrebujeme vytvoriť krk a plecia, takže si zvrchu odmeráme najprv 4 cm...
d) a potom 3cm.
a) Krk si nakreslíme po čiaru s dĺžkou 3cm, a potom už pravítkom spojíme body a máme tak vytvorené plecia,
b) hotovo, už len vystrihnúť a ideme na to ;)
a) Z farebného papiera, ktorý stvárňuje blúzku, si vystrihneme obdĺžnik na šírku 3cm a na dĺžku 7cm,
b) prehneme ho na polovičku a zlepíme.
a) Prilepíme ho tesne pod hlavu bábiky...
b) ...a prehneme z druhej strany ako vidíte na obrázku,
c) to isté spravíme aj s druhou stranou a na záver zlepíme.
a) Z baliaceho papiera s potlačou (môže byť aj pekný vzorovaný papier) si vystrihneme obdĺžnik (čo bude kimono) široký 10,5 cm a dlhý 15,5 cm,
b) jeho kraj prehneme smerom von, približne 0,5 cm (je to od oka ;))
c) a spravíme to ešte raz,
d) to isté vykonáme aj na opačnej strane kimona.
a) Približne do stredu kimona nalepíme bábiku,
b) prehneme jeden okraj smerom do vnútra,
c) a následne to isté spravíme i s druhým a zlepíme ich.
a) Teraz prehneme tú stranu, ktorú sme ohýbali ako prvú,
b) za ním prehneme i druhú časť,
c) keď máme hotové, tak už len stačí papier ohnúť, ako vidíte na obrázku - ten malý kraj smerom von
d) a základ máme hotový :)),
e) no nezabudnite zlepiť kimono, aby všetko držalo pokope :D
a) Teraz si vytvoríme opasok (ak som správne pochopila, tak sa to volá obi) z metalového, lesklého, či obyčajmého farebného papiera (môžete použiť aj stužku-tu budete potrebovať dva pásy, širšie asi okolo 2 - 3cm, ktoré uložíte tesne nad seba, aby vznikol dojem opaska (viď. druhá bábika)) široký 7,5cm a dlhý 6cm a k nemu pás (čo by mal byť obi-jme) široký 0,5cm a dlhý 7cm,
b) pás nalepíme na opasok, nie však na stred, ale bližšie k hornému okraju.
a) Hotový opasok, teda obi, nalepíme na kimono bábiky,
b) tento opasok sa nalepí presne na spoj, ktorý vznikol na úplnom začiatku
c) a už len zlepíme a čakáme, kým nezaschne (tie štipce sú skvelou pomôckou, aby ste nemuseli vytvárať tlak na zlepenú časť, kým lepidlo nezaschne).
a) Teraz si vytvoríme kabátik z toho istého baliaceho papiera široký 8cm a dlhý 15 cm,
b) prehneme ho na polovičku, potom ešte na jednu,
c) a nožničkami vystrihneme na jednej strane oblúk,
d) kabátik otvoríme (ešte stále je jedenkrát prehnutý) a základ máme hotový.
a) Na stred kabátika prilepíme bábiku,
b) tesne pod límec kimona...
c) ...tak ako vidíte na obrázku.
a) Ohneme kraj šikmo...
b) ...tak, aby smeroval k límcu kimona
c) a to isté spravíme i s druhou stranou.
a) Máme takmer hotovo,
b) už stačí len odstávajúce kraje ohnúť na druhú stranu,
c) a takto to z tej druhej strany vyzerá ;),
d) bábika je hotová, už jej len dodať konečnú krásu :D
a) Z čierneho krepového papiera dlhého 18 cm a širokého 5,5 cm si vytvoríme vlasy, ktoré prilepíme na hlavu, nie na stred, aby vznikla taká ofinka,
b) papier ohneme na druhú stranu a zlepíme, čím vznikne dlhý pás,
c) vlásky viažeme stužkou a na druhej strane prilepíme o kimono (môžete ich skrátiť, pretože sú poriadne dlhé, ale mne sa ich dĺžka páčila, takže som ich nechala tak :)),
d) prilepíme ozdobu do vlasov, nakreslíme oči, ústa, líčka a máme...
...HOTOVO...
Okrem tejto bábiky som našla i inú, podľa mňa krajšiu vďaka inak spravenému kabátiku, len som nikde nemohla nájsť postup. A ani neviem ako, začala som si ju skladať sama a niečo som dokonca i vyskladala :D Takže tu máte môj postup na kabátik v druhej verzii ;))
a) Bábiku už máme hotovú, stačí len spraviť vestičku, ktorá je široká 10 cm a dlhá 14 cm, prehneme opäť na polovicu a okraje zarovnáme do oblúka,
b) ohneme si ju na tri časti, 3,5 cm/ 3 cm/ 3,5 cm.
a) Ako vidíte na obrázku, oba okraje ohneme do trojuholníka,
b) ktoré zahneme ešte raz,
c) vznikne nám hotová vestička, ktorú stačí len bábike prilepiť na kimono (opäť pod límec), no ja som zvolila ešte druhú možnosť. Vystrihla som stred a ponechala 1 cm z neho.
a) Prilepila na kimono (v tomto prípade je tak 0,5 cm od límca a ako môžete vidieť, tu som použila dva pásiky stuhy, ktoré som priložila k sebe, aby mi vzniklo obi),
b) a nakoniec som prilepila mašľu a máme...
...HOTOVO...
Ak ste náhodou nepochopili ako sa tieto bábiky vyrábajú (čo by som sa ani nečudovala, pretože niektoré fotky a opisy sú na nič), tak si pozrite zdroj mojej inšpirácie TU. Postup je ten istý, len som si upravila miery podľa seba ;))

...和紙人形...

Tak, čo si o nich myslíte? Páčila by sa vám takáto záložka?

P.S.: Chystám pre vás súťaž, len neviem, ako ju mám poňať. Preto som zvolila formu krátkeho dotazníka, ktorý nájdete v ľavo, úplne hore...ďakujem za každý hlas...vďaka vám sa mi uľahčí rozhodovanie ;))

Majte sa krásne ☼ 
素敵な一日を

26 komentárov:

  1. Že celkom pekné?! Si robíš srandu, Mony. Krajšie záložky som ešte nevidela! Neskutočne nádherné sú. :) Fakt klobúk dolu. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne ♥^.^♥ Som nečakala, že sa budú až tak páčiť a o to ma to teší viac :D Možno raz k tebe jedna aj pricestuje...maj sa krásne ;))

      Odstrániť
  2. Kawaii! Opravdu krásné... to rozhodně musím taky zkusit n_n!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Arigatō ♥^.^♥ Určite skús, sú ľahučké, no dosť návykové :D Príjemné tvorenie...maj sa krásne ;))

      Odstrániť
  3. Keď má niekto talent a je šikovný, darmo...Sú prekrásne! ♥ Krajšie záložky už snáď ani neexistujú, ani tie z Book-Depo sa im nevyrovnajú! :3 Vážne. :) Veľmi pekný článok, teším sa na viac takýchto DYI, len tak ďalej. :) Návod bol úplne v poriadku, pochopila som všetkému, problém spočíva iba v mojej nešikovnosti takže ... :D Ostáva to na Vás šikovných. Prajem Ti krásny zvyšok (fakt neskorého) večera. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ó, ďakujem krásne ♥^.^♥ Tak veľmi si ma potešila :)) A dokonca aj návod je v poriadku - joj, to ma teší dvojnásobne, pretože som sa bála, že to nik nepochopí :D Je to predsa len lepšie ukázané v tom videu, ktoré spomínam na konci...a ver mi, že to zvládne každý (veď ja si stále vyberám tie jednoduché cesty ako niečo vyrobiť, pretože zas až taká šikovná nie som :D). Sú véľmi jednoduché a ich tvorba je zábava...možno raz skúsiš a sama posúdiš :)) Ešte raz vďaka za tvoje krásne a milé slová♥...maj sa krásne ;))

      Odstrániť
  4. Momentálne mám oči tiež ako japonka ^.^ pretože sú nádherné!! Aww :3 okrem toho ja zbožňujem síce kórejské seriály, ale teraz pozerám aj jeden japonský (odporúčam, na uložto sa volá Koizora s cz titulkami), takže sa vždy poteším, keď vidím niečo z týchto krajín. ^.^ :) Krásne, fakt krásne...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Júj, ďakujém ♥^.^♥ Ja som bola raz závislá na jednom animovanom japonskom seriály :D Bola to celkom sranda, no odvtedy som už nenarazila na žiaden, ktorý by ma nadchol, takže vďaka za tip, určite kuknem :)) A ešte raz vďaka, veľmi si ma potešila...maj sa krásne :))

      Odstrániť
  5. Ty si děláš srandu? To je nádhera, jsi ohromně šikovná :) Moje kamarádka miluje cokoliv na japonskou tématiku, tak až ji budu někdy obdarovávat, tak bych k tomu tohle mohla přihodit jako takový osobnější dáreček. Mockrát děkuju za nádherný nápad :)
    Měj se hezky

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jéj, ďakujem krásne ♥^.^♥ Tak myslím, že kamarátku by to určite potešilo...a je to naozaj jednoduché na výrobu, takže skvelý darček :D A nemáš za čo, to ja ti ďakujem za milé slová a že sa ťa tieto záložky inšpirovali. Aj ty sa maj krásne ;))

      Odstrániť
  6. To je perfektné! Musím to vyskúšať... :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite skús, je to hračka :D Ďakujem za komentár, maj sa krásne ♥^.^♥

      Odstrániť
  7. Bože, tak to je parádní. Já mám japonskou kulturu hrozně ráda, ale tohle mě nějakou záhadou minulo - postup vypadá dost komplikovaně, ale díky tvému návodu si troufnu říct, že to taky zkusím. Vypadá to vážně krásně! :)

    Lory Humble

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujém ♥^.^♥ Ten návod vyzerá trošku komplikovane, ale len u mňa :D...skús pozrieť to videjko, ktoré spomínam v článku na konci, tam je to krásne ukázané a naozaj jednoduché :)) Ešte raz vďaka za milé slová...maj sa krásne ;))

      Odstrániť
  8. Odpovede
    1. Som nesmierne rada, že sa páčia :D Maj sa krásne♥

      Odstrániť
  9. Wááááw Mony, tie sú fakt nádherné :) vyskúšam .. možno aj dnes :)
    Parádaaaaa :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Júj, ďakujem krásne, Zuy ♥^.^♥ Určite skús a možno ťa tiež ich výroba chytí tak ako i mňa :D Maj sa krásne ;))

      Odstrániť
  10. No ty jsi neskutečná šikulka, to je nádhera! To muselo dát takovou práci! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne ♥^.^♥ Ale ani nedalo, naozaj je to ľahučké a zvládne to každý...a hlavne je to zábava :D

      Odstrániť
  11. Záložky jsou naprosto úžasné, ale já jsem hrozné jelito a nemám trpělivost, takže by mi to nešlo, já bych s tím třískla a byla bych akorát naprdnutá. :D

    Přeju krásné léto!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne ♥^.^♥ Ale neboj, to by si dala, naozaj je to jednoduché, level náročnosti 0,5 :D :D
      Aj tebe krásne leto☼

      Odstrániť
  12. Priznám sa, že Japonsko nikdy nepatrilo medzi moje obľúbené krajiny, ale tieto záložky sú jednoducho zlaté. :) Si veľmi šikovná. :) Na mňa je tam síce až moc krokov, pri ktorých by sa mohlo kadečo pokaziť, ale skúsim to aj tak vyskúšať. Len si najprv asi budem musieť urobiť výlet do Ševtu a pokúpiť všetko potrebné. :D Alebo sa trochu pohrabem v skrinkách, kde mám ešte odložené nejaké veci z výtvarnej zo základnej školy. Minule som tam hľadala farebný papier tiež na výrobu záložky (všetko mám pripravené, len som sa do toho ešte nepustila, ale hádam budúci týždeň) a našla som plno vecí, o ktorých som ani nevedela, že tam mám, takže by som mohla byť aj teraz úspešná (dúfam, že aspoň výkres tam niekde bude). :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne ♥^.^♥ Joj, tých krokov je vážne veľa, ale v tom videu, čo spomínam na konci, je omnoho všetko priehľadnejšie a na pohľad jednoduchšie :D Takže určite skús, je to ľahunké :)) A dúfam, že záložku, čo máš v pláne, máš v pláne dať aj na blog ako DIY :D Nechám sa prekvapiť ;))

      Odstrániť

© Mony, 2015-2017. Používa službu Blogger.

Mony's bookshelf: read

In the Field of Grace
Harvest of Rubies
Perla v piesku
While We're Far Apart
Jonathan Livingston Seagull
Muž menom Ove
Kým hviezdy svietia
Jednou ano, dvakrát ne
Enderova hra
Selekcia
Skúška ohňom
Drozdajka
Hry o život
Smrteľný chaos
Rozvaliny Gorlanu
Korisť
Lov
Atramentové srdce
Oceán na konci ulice
Záhrobná kniha


Mony's favorite books »