Tajomstvo Pembrooke Parku/Julie Klassenová

Originálny názov: The Secret of Pembrooke Park
Goodreads: 4,00 (92%)
 Počet strán: 449
Jazyk: slovenský
Väzba: brožovaná
Vydavateľstvo: i527.net (2016)

Anotácia

Abigail Fosterová je praktická mladá žena. Bojí sa, že skončí ako stará panna najmä preto, že má malé veno a, ako sa zdá, jediný muž, o ktorom si myslela, že by sa s ňou mohol oženiť, sa zamiluje do jej mladšej a pôvabnejšej sestry.
Keď rodina čelí finančnému bankrotu, Abigail a jej otec hľadajú primeranejšie ubytovanie. Vtedy prichádza neznámy právnik so zarážajúcou ponukou: užívať odľahlé panské sídlo, ktoré už osemnásť rokov stojí opustené. Fosterovci odcestujú do veľkolepého Pembrooke Parku, ktoré s hrôzou nachádzajú tak, ako ho jeho predchádzajúci obyvatelia náhle opustili: dná šálok pokryté zaschnutým čajom, moľami prežrané šatstvo v skriniach, domček pre bábiky rozložený uprostred hry...
Privíta ich atraktívny miestny kaplán, ale hoci sa zdá, že on aj jeho rodina poznajú minulosť sídla, jediná informácia, ktorú im poskytnú, je strohé varovanie: Majte sa na pozore pred cudzincami, ktorých do Pembrooke Parku prilákajú reči o tajnej izbe plnej pokladov. To Abigail zaujme. V nádeji na obnovu rodinných financií – a svojho vena – Abigail pátra po údajnom poklade. Desivé zvuky v noci a stopy v prachu však prezradia, že nie je jediná, kto tajne prehľadáva dom. Nato Abigail začína dostávať anonymné listy s kľúčom k tajnej izbe a prekvapujúcim odhalením z minulosti. Keď Pembrooke Park navštívia starí priatelia a noví nepriatelia, tajomstvá vychádzajú na svetlo sveta.
Nájde Abigail poklad a lásku, ktorú hľadá... alebo veľmi reálne nebezpečenstvo? (zdroj)

...spisovateľka pripravila pre čitateľa toľko "návnad", ktorým sa jednoducho nedalo odolať...

Po prečítaní tejto vcelku hrubej knihy, ktorú som na moje počudovanie prelúskla ani nie za dva dni, som zistila, že mám asi ďalšiu obľúbenú spisovateľku. Jedným z dôvodov je, že už po pár stranách ma príbeh knihy vtiahol do svojho sveta a len ťažko som ho dokázala opustiť. Niet sa čomu čudovať, pretože spisovateľka pripravila pre čitateľa toľko "návnad", ktorým sa jednoducho nedalo odolať. Na jednej strane nám ponúka krásne sídlo s názvom Pembrooke Park odeté v rúšku tajomstva, na druhej zas nové vzťahy a skvelo vykreslené postavy, ktoré túžite spoznať, no najmä pochopiť, prečo sa správajú tak, ako sa správajú, ale autorka dáva všetkému svoj čas. Drží vás v napätí do poslednej stránky, prináša jednu záhadu za druhou, a potom skúste odložiť knihu aspoň na pár hodín...pre mňa to boli dosť trýznivé okamihy, no aj tak som v myšlienkach zotrvávala len pri príbehu z pera veľmi talentovanej Julie Klassenovej.
Bola som prekvapená ako dokázala do deja zakomponovať takmer všetko, čo vie zaujať aj náročného čitateľa. Nechýbalo napätie, nečakané zvraty a postavy, pravá láska i hodnoty. A nechýbal ani Boh. Autorka krásne a nenútene priniesla dobrotu Boha prostredníctvom knihy a páčilo sa mi ako sa Božia láska pomaličky dostávala do sŕdc hrdinov, kde pôsobila ako hojivý balzam proti duševnej bolesti. A to je znakom toho, že sa vám do rúk dostane naozaj veľmi dobré čítanie, ktoré dokáže prekvapiť a nadchnúť zároveň. 
Ale, aby som bola úprimná, kniha má svoje nedostatky, ktoré sa však dajú odpustiť a prehliadnuť. Zväčša to boli také malé nezrovnalosti, ktorým chýbalo logické vysvetlenie a potom správanie sa postáv, z ktorých som bola občas zmätená. Zásluhu na tom má fakt, že sa autorka miestami až príliš zapodievala tajomstvom, ktoré si pre nás pripravila a prostredníctvom postáv ho nútene ponúkala. Vtedy chýbalo postavám čaro, ktorým oplývali a často tým pokazila pekné chvíle medzi hrdinami. No nepôsobilo to veľmi rušivo a zážitok z čítania ostal aj po dočítaní knihy. Preto môžem povedať, že knihu by som odporučila každému, ale najmä romantickým dušiam a milovníkom záhad. 
Tajomstvo Pembrooke Parku je vskutku nádherný a podmanivý príbeh, vsadený do rozprávkové prostredia 19.storočia, ktorý určite stojí za to si prečítať...

Moje hodnotenie
Poďakovanie

Recenzia písaná pre stránku Dobré čítanie.sk a týmto im veľmi pekne ďakujem za poskytnutie recenzného výtlačku. Knihu si môžete zakúpiť TU ;)

Zdroj obrázka

https://sk.pinterest.com/pin/413909021985712050/

...

2 komentárov:

  1. Myslím, že túto knihu som videla u mojej spolužiačky, ktorá čítanie miluje rovnako ako ja, no žánrom sa trochu líšime (vyberá si výhradne romantické záležitosti, poväčšine prepojené s Bohom). To je samozrejme skvelé, pretože práve vďaka nej sa dostávam ku knihám, ku ktorým by som sa sama asi nikdy neprepracovala, ako napríklad Predtým ako som ťa poznala.:) No ale späť k podstate. :D Aj po tejto knihe som samozrejme očkom pokukovala, no nikdy som sa nedostala k tomu, o čom vlastne je, až vďaka tejto recenzii a poviem Ti, že je to úplne niečo iné, ako som očakávala a znie to strašne zaujímavo. A po prečítaní recenzii usudzujem, že to tak aj naozaj je. Asi ju poprosím aj o tento kúsok. :D...Veľmi pekná recenzia! Ako vždy. ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kamarátka má vážne dobrý vkus :D Osobne mám tiež najradšej tieto romány, prepojené s Bohom. Odvtedy, čo som prečítala Vykúpenú lásku od Francine Riversovej sa tieto knihy zaradili medzi moje top, a Vykúpená láska je na samom vrchu :) No Tajomstvo Pembrooke Parku tiež stálo za to a pre mňa ďalší pekný a hodnotný kúsok v knižnici ^_^
      Určite skús spýtať, možno sa ti zapáči ;)) A ďakujem krásne, veľmi si ma potešila ♥^.^♥ Krásny deň ti prajem...

      Odstrániť

© Mony, 2015-2017. Používa službu Blogger.

Mony's bookshelf: read

In the Field of Grace
Harvest of Rubies
Perla v piesku
While We're Far Apart
Jonathan Livingston Seagull
Muž menom Ove
Kým hviezdy svietia
Jednou ano, dvakrát ne
Enderova hra
Selekcia
Skúška ohňom
Drozdajka
Hry o život
Smrteľný chaos
Rozvaliny Gorlanu
Korisť
Lov
Atramentové srdce
Oceán na konci ulice
Záhrobná kniha


Mony's favorite books »