Most do prístavu/Francine Riversová

Originálny názov: Bridge to Haven
Goodreads: 4,04 (92%)
 Počet strán: 376
Jazyk: slovenský
Väzba: brožovaná
Vydavateľstvo: Kumran (2015)

Anotácia

Sága o zničujúcej cene slávy, spálených mostoch a nekonečnom Božom milosrdenstve. Spálila všetky mosty, aby získala to, čo malo byť naplnením jej túžob. Teraz má však už len jedinú túžbu – vrátiť sa domov. V tejto strhujúcej a dlho očakávanej ságe o pokušení, milosrdenstve a bezpodmienečnej láske obľúbená autorka Vykúpenej lásky prináša široko poňatý a vynikajúco rozpovedaný príbeh.


HOLLYWOOD 1957. Pre tých, čo v Hollywoode niečo znamenajú, je Lena Scottová najvychytenejšou stúpajúcou hviezdou strieborného plátna od čias rýchleho vzostupu Marilyn Monroe. Len málo z nich vie, že jej skutočné meno je Abra. A ešte menej ľudí pozná cenu, ktorú musela zaplatiť, aby získala pocit, že je niekým. Pre pastora Ezekiela Freemana však Abra stále zostáva dievčatkom, ktoré si získalo jeho srdce v noc, keď ho našiel plakať opustené hneď po narodení pod mostom na predmestí Havenu. Zeke a jeho syn Joshua – Abrin najlepší kamarát – pozorujú, ako dospieva na exotickú krásku. Zeke však vie, že okolnosti Abrinho narodenia zanechali jazvy hlboko v jej srdci, jazvy, v dôsledku ktorých ľahko podľahla zvodom šarmantného podvodníka, ktorý ju zlákal do hollywoodskej továrne na sny. Zdá sa, že Haven je od Hollywoodu nenávratne vzdialený, a Abra rýchlo zvládne to, čo sa od ambiciózneho dievčaťa so žiarivými očami očakáva. Prineskoro spoznáva, aká zničujúca môže byť cena slávy. (zdroj)

Klady
Ach, tá Francine...Kto už čítal niečo od Francine Riversovej, tak mi možno dá za pravdu, keď poviem, že jej diela sú vždy skvelo a kvalitne napísané. A kto náhodou ešte nie, tak sa o tom určite raz presvedčí ;)) Pre mňa je Francine jedna z najlepších spisovateliek, s obrovským talentom od Boha a môžeme byť len vďační, že sa nakoniec rozhodla písať kresťanskú literatúru, ktorá je veľkým prínosom pre nejedného veriaceho, ale i takých, ktorí s Bohom nemajú veľa spoločného. Jej úprimný vzťah k Bohu je cítiť z každej knihy, ktorú napísala a ani Most do prístavu nebol iný. Vytvorila príbeh, v ktorom opäť dokázala poukázať na nekonečné Božie milosrdenstvo a neutíchajúcu lásku nášho Pána a to i v takých situáciách, v ktorých by si človek pomyslel, že už nie je šanca, aby ho Boh dokázal stále milovať. Preto mám jej knihy tak veľmi rada. Pretože dokáže človeka povzbudiť a pripomenúť mu, že Pán je stále s nami a bojuje za nás. Myslím, že nejedna zranená duša, ktorá už stratila vieru v to, žeby ju Pán ešte mohol vziať do náručia a zahojiť jej rany, a siahla by po ktorejkoľvek z Riversovej kníh (odporúčam Vykúpenú lásku ;)), by pocítila nádej a radosť z toho, že je Božím dieťaťom.

Z Božieho cesta...Most do prístavu je mojím piatym románom od Francine. A keďže ju už celkom dobre poznám, vedela som, že sa i v tejto knihe ocitne osoba/osoby, ktoré majú podobný charakter s predchádzajúcimi hrdinami. Vždy sú hlboko veriaci, odovzdaní Bohu, láskaví, milujúci a aj keď majú i oni svoje zlé vlastnosti, napriek tomu mi prídu až príliš dokonalí. Niekto by mohol dokonca povedať, že sú ako z jedného cesta a odlišujú sa len malými detailmi. A to je aj pravda, len s tým rozdielom, že sú stvorený z Božieho cesta. Osobne ich tak vidím, pretože práve títo hrdinovia sú akoby stelesnením pravého kresťana plného lásky k Bohu a blížnym. Pre mňa sú veľkým vzorom a veľakrát sa zamyslím nad tým, prečo i ja nie som taká, nekonám tak ako oni. Prečo je moja viera často taká slabá, a prečo sa nesnažím to zmeniť, keď viem, aký úžasný je Boh. Vďaka Francininým knihám nachádzam odpovede aj nádej a vďaka hrdinom vytvorených z pomyselného Božieho cesta sa snažím byť lepším človekom. Preto som nesmierne rada, že i v tejto knihe sa takéto postavy ocitli a verím, že by sa dokázali dotknúť aj vášho srdca...

Ich príbeh...Francine je moja najobľúbenejšia spisovateľka a asi to už väčšina z vás aj vie, keďže to spomínam pomerne často. Jej knihy sú vždy tak úžasne napísané a premyslené. Skrývajú v sebe  hlboké myšlienky a postavy s nezabudnuteľne vykreslenými charaktermi, čo tvorí veľmi hodnotnú knihu, a preto je pre mňa tou naj autorka zo všetkých. To, čo na jej knihách obdivujem asi najviac sú postavy. Niekedy mám pocit akoby ich Francine poznala, každého jedného, a akoby ich stretla v našom skutočnom svete. Sadla si s nimi niekde na kávu a nechala ich, aby vyrozprávali svoj príbeh, ktorý následne dá na papier, aby sa o ňom dozvedel celý svet. Naozaj, Francine ma zakaždým ohúri vykreslením svojich postáv, a preto sa mi nechce koľkokrát veriť, že si ich vymyslela. Je úžasné sledovať ako sa s nimi dokáže zžiť. Nie sú totižto typickými "šuplíkovými" postavami s pripísaným vzorcom správania, ktorý sme už všetci dávno vylúštili. Tieto postavy sú svojské a ich správanie je nepredvídateľné, pretože to už nie je Francinin príbeh, ale ich...

Sila modlitby...Keď som sa prvýkrát modlila deviatnik k sv.Júdovi Tadeášovi, pomocníkovi v každej núdzi, pozastavila som sa pri tomto odseku z duchovného čítania: "...keď prosíme o nejaké časné dobro alebo o odvrátenie nejakého časného zla, vždy treba dodať aspoň v duchu podmienku: Ak nám to bude na spásu duše. Lebo my nevidíme do budúcnosti a často si myslíme, že niečo bude pre nás dobré, o čom Pán Boh predvída, že nám bude na škodu. V takom prípade nás Pán Boh ani na orodovanie svätého Júdu Tadeáša nevypočuje, pretože nás miluje. Veď ani my nedáme britvu dieťaťu, čo ako veľmi by nás o ňu prosilo, lebo ho máme radi a nechceme, aby si ňou ublížilo. Zato sa naše modlitby nestratia, lebo pán Boh nám dá namiesto toho, čo sme prosili, niečo lepšie a vo večnosti mu budeme za to ďakovať..." Vďaka tomu som si uvedomila, prečo vtedy či vtedy, keď som Pána prosila o pomoc, sa všetko zvrtlo inak, a pritom som si ani neuvedomila, že sa to zvrtlo tým správnym smerom. Presne ako aj v knihe Most do prístavu. Spisovateľka poukazuje tento krát hlavne na veľkú silu úprimnej modlitby a úplnú dôveru v Boha. Možno, keby mi mama nedala do rúk deviatnik k sv. Tadeáškovi (ktorý ma zachránil len tento rok už trikrát) a neprečítala by som si tie slová, tak by mi tento zmysel v knihe unikol. A možno by som sa čudovala, prečo Boh nevypočul modlitby všetkých tých, ktorí sa modlili za Abru a jej činy ju priviedli tam, kam ju priviedli. Neviem, ale asi by som to tak nepostrehla, lebo často som bola ako mnohí iní ľudia, ktorí si myslia, že Boh je strojom na želanie, ktorému postačí dať modlitbu a na oplátku nám splní naše prianie. Viem, bola to poriadne mylná predstava a unikal mi  pravý zmysel modlitby a viery v Boha. Preto myslím, že Most do prístavu je ukážkovým príkladom Božej odpovede na úprimné modlitby pochádzajúce z hĺbky srdca, pretože práve tie dokáže vietor zaviať až k samotnému Bohu...a vďaka tomu si uvedomíte, že Boh stále počúva, len mu musíme veriť.
Zápory
Strata originality...Most do prístavu sa mi veľmi páčil, no i tak nemôžem povedať, žeby si zaslúžil titul úchvatný či originálny. Je to irónia, ale o tú originalitu príbeh pripravila práve samotná autorka. Na jednej strane je to predsa len niečo nové, ale na tej druhej sa postavy, situácie podobali tým, ktoré sa naskytli v jej predchádzajúcich knihách. Dokonca Joshua myšlienkami smeroval a aj povedal tú istú vetu, ktorú vyslovil Michael vo Vykúpenej láske. Abra mala zase podobný osud ako Angela, tiež z Vykúpenej lásky, a istou situáciou aj Dynah z Dieťaťa zmierenia. Videla som v príbehu mnoho podobností z ďalších Francininých kníh, čo ma sklamalo, pretože napríklad taká Vykúpená láske je len jedna Vykúpená láska, ktorej originalitu doposiaľ neprekonalo nič, ani samotná Francine, a objaviť podobné myšlienky či osudy hlavných hrdinov v ďalšej knihe ma naozaj zamrzelo. Viem, sú to Francinine príbehy, jej postavy, ale čakalo som, že vymyslí niečo originálnejšie ako to bolo pri Leotinej záhrade či Šarlátovej niti. Škodou je, že práve tento fakt mi bránil užiť si čítanie naplno, lebo som vedela, kam to smeruje (no, aby som bola úprimná, aj tak ma občas poriadne zmiatla)...a možno, že Francinine knihy už tak dobre poznám :)) Ale to nemení nič na tom, že som si ju nedokázala vychutnať ako iné jej diela...

Strata orientácie...Ďalším faktom, ktorý mi bránil v čitateľskom zážitku bol chaos. Nastal tak od polovice knihy, kde ma miatli roky a striedanie rozprávania z pohľadu Joshuu, Zekeho a aj Abry.  Vôbec som sa nedokázala sústrediť a mnoho krát si musela prečítať predchádzajúce vety, odseky, či strany aby som sa ako tak zorientovala. Je to len môj pohľad a viem, že iní by možno z toho žiaden "guláš" nemali, ale u mňa sa výnimočne vyskytol a nadšenie opadalo.
Zhrnutie

Zo začiatku som z knihy bola nadšená a bola som si istá, že ak sa nič nezmení, tak jej dám vysoké hodnotenie. No postupom času sa moje obavy stali skutočnými a kvalita príbehu začala klesať. Niečo podobné ako pri Leotinej záhrade. Ako som spomínala v recenzii na ňu, do istej časti by som ju čítala stále dookola a dookola, pretože bola úžasná, vtipná, originálna, no potom sa to zvrtlo a už som sa nevedela dočkať konca, pretože ma Francine istým spôsobom nahnevala. Presne ako aj v tomto prípade. Preto by som nemohla dať knihe štyri body, ale na druhej strane ani tri. Pre mňa je Most do prístavu knihou radenou medzi nadpriemerné knihy a veľmi dobré knihy, tak preto je konečné hodnotenie 3,5 boda. Skvelá kniha, ktorá fanúšikov Riversovej nesklame, no mňa ani nenadchla tak akoby som čakala, ale určite odporúčam každému, kto má chuť na kvalitnú kresťanskú knihu. A knihy od Francine Riversovej sú vždy skvelou voľbou ;)) 

Moje hodnotenie
Poďakovanie

Veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Kumran za poskytnutie recenzného výtlačku. Ak vás kniha zaujala, môžete si ju zakúpiť aj ako balík pozostávajúci z knihy+zápisníka+pera za výhodnú cenu TU ;)

Zdroje obrázkov

https://sk.pinterest.com/pin/413909021985712366/; https://sk.pinterest.com/pin/413909021985712299/; https://sk.pinterest.com/pin/413909021985686546/; https://sk.pinterest.com/pin/413909021985686570/; https://sk.pinterest.com/pin/413909021985686555/; https://sk.pinterest.com/pin/413909021985686500/

...

8 komentárov:

  1. Pekná recenzia. Túto autorku nepoznám, ale tvoja recenzia ma zaujala a mám chuť si od F. Riversovej niečo prečítať. Vďaka za tip! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem♥^.^♥ Tak to som nesmierne rada, že som ťa s ňou zoznámila, pretože podľa mňa je jedna z najlepších spisovateliek s ktorými som mala tú česť :)) Po prvýkrát som sa s ňou stretla vďaka jej knihe Vykúpená láska, ktorá je dodnes mojou najobľúbenejšou knihou a nič ju ešte neprekonalo (odporúčam na 1000%) :D Takže myslím, že ak siahneš po ktorejkoľvek Francininej knihe, nebudeš ľutovať...stoja za to ;))

      Odstrániť
  2. Já se tedy musím přiznat, že autorku asi také neznám, nebo alespoň podle jména mi nic neříká. Nicméně tvoje recenze je zkrátka fantasticky vyčerpávající a kniha mě dokázala zaujmout. Třeba se tedy k tvorbě této autorky někdy dostanu, takže mockrát díky za tip.¨
    Měj se krásně, Mony :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujém♥^.^♥ Som sa rozpísala, no pri Francine sa mi to stáva :D.
      Podľa mňa je úžasná a každému vždy odporúčam jej Vykúpenú lásku, takže teraz aj tebe :D Mám ju v pláne čítať cez leto, tak ťa možno aj táto kniha zaujme ;))
      Aj ty sa maj krásne a ešte raz vďaka♥

      Odstrániť
  3. Vďaka za recenziu. Ja už dlho pozerám na túto knihu - Riversovú mám rada ale akosi som asi tušila niečo také, ako píšeš aj ty. Že už je možno tých "Riversoviek" priveľa? Že už ju veľmi dobre poznám a už z opisu zápletky som mala trošku obavy, či ma práve pri tejto knihe nečaká trošku sklamania - chcem si túto autorku uchovať takú ako som ju poznala doteraz - krásnu, prekvapivú, divokú a stále vytrvalo dobrú...
    Takže sa teším, že som si mohla prečítať aj tvoj pohľad na túto knihu. Vďaka.

    PS: Jej, tak Kumrán pokračuje s programom knihovnička... Odkedy sa sťahovali na nový server, stratila som prehľad. Asi by som im konečne mala dať vedieť, že recenzia na Leotinu záhradu je už dávno na blogu ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja zas ďakujem za komentár ♥^.^♥ Knižka naozaj nebola zlá, no originalita jej veru chýbala a veľmi ma zamrzelo, že sa v nej nachádzalo toľko podobností z iných kníh. Dúfam, že ďalšia jej kniha, ktorá vyjde u nás, moje dojmy napraví a opäť ma Francine prekvapí, no uvidíme. Ale Most do prístavu bola príjemná oddychovka, ktorá dokázala opäť povzbudiť, no i nahnevať (a netýkalo sa to len straty originality) :D
      A Kumran ešte nespustil projekt Knihovnička, teda myslím, že nie. Písala som im a oni mi poslali túto knihu na skúšobnú recenziu...už som im o nej dala vedieť, no neodpovedajú a neviem teda, čo si o tom mám myslieť :/ Tak teda čakám...:))
      Ešte raz ďakujem za komentár a prajem ti krásny deň ☼

      Odstrániť
  4. Minule som túto knihu zahliadla v kníhkupectve a hneď som si na teba spomenula. :) Veľmi krásna recenzia. Pekné fotky. :) Dosť chváliš Vykúpenú lásku, tak by som si ju chcela niekedy prečítať.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne, Julka ♥^.^♥ Ach, Vykúpená láska je moja najväčšia srdcovka, ktorú by som odporučila úplne každému...dúfam, že sa k nej raz dostaneš (alebo ju od niekoho dostaneš :D) a aspoň spolovice ťa nadchne tak, ako i mňa...maj sa krásne ;))

      Odstrániť

© Mony, 2015-2017. Používa službu Blogger.

Mony's bookshelf: read

In the Field of Grace
Harvest of Rubies
Perla v piesku
While We're Far Apart
Jonathan Livingston Seagull
Muž menom Ove
Kým hviezdy svietia
Jednou ano, dvakrát ne
Enderova hra
Selekcia
Skúška ohňom
Drozdajka
Hry o život
Smrteľný chaos
Rozvaliny Gorlanu
Korisť
Lov
Atramentové srdce
Oceán na konci ulice
Záhrobná kniha


Mony's favorite books »