Mesiac za nami/12+ročný súhrn

Aby ste vedeli, tak tento článok mám spracovaný už vyše týždňa, len sa mi ho nechcelo opravovať a vyhýbala som sa mu ako čert kríža. Vlastne som sa vyhýbala všetkému, čo s blogovaním súviselo...ani sama neviem prečo, asi som si od neho potrebovala oddýchnuť, načerpať sily a potom sa k nemu opäť vrátiť. Veď to s ním nevzdám, no nie? Ešte ďalší rok vás tu budem otravovať :D
Tak teda k téme: Mesiac Január sa niesol v znamení knižných prianí, čo sa teda mňa týka :)) Splnili sa mi dva knižné sny o ktorých som si myslela, že budem vážne len snívať.
Prvým z nich je Koralina od Neila Gaimana, ktorú som veľmi chcela odvtedy, čo som videla jej filmové spracovanie. A to viete, Gaimana mám veľmi rada a jeho Koralina si ma získala, takže mať knihu konečne doma je úžasný a neopísateľný pocit, ktorý som cítila aj pri druhom prianí, ktorým bola kniha Zelená jako smaragd od Kerstin Gierovej.
Doma som mala prvú aj druhú časť v tvrdej väzbe, no poslednú časť nie a nie zohnať. Viem, teraz vyšlo jej druhé vydanie, ale v brožovanej väzbe a mať dve knihy v tvrdom a jednu v brožovanom šate...to by som neprežila (v tomto som vážne čudná, no jej prvé spracovanie je také nádherné a s druhým sa neviem zmieriť -_-). Takže začal ročný hon na túto knihu :D 
Už som ju mohla mať trikrát, no zakaždým sa niečo pokazilo. Raz mali chybu na stránke internetového kníhkupectva, kde sa písalo, že knihu majú, no ako inak, nemali. To bolo prvé sklamanie a druhé nedalo na seba dlho čakať. Onedlho som ju našla na bazáre, ale niekto ma predbehol, takže opäť bezúspešný pokus. A za ním prišlo aj tretie, najdlhšie sklamanie. Prečo najdlhšie? Nuž, objednala som si ju v apríli a čakala som na ňu do októmbra. Tvrdili, že dodávateľ by mal mať jeden kus, no opak bol pravdou. Po mesiaci som im písala, že či sa niečo s mojou objednávkou deje, no prišla opäť odpoveď, že čakajú na dodávateľa. Po troch mesiacoch som písala zase a potom zase (ale odpisovali rýchlo, to majú plus :)), no z ich odpovedí som sa toho veľa nedozvedela až raz, že bude druhé vydanie no brožované avšak by som platila akoby za tvrdú väzbu, takže som nakoniec objednávku stornovala (bola by som hlúpa, keby som tak nespravila...no výnimočne som bola trpezlivá :D ) A tak som dúfala, že ju budem mať :/ Ale už ani neviem ako, som ju šla hľadať opäť aj keď som neverila, že ju zoženiem...a zrazu...som ju vážne našla! Na internetovom kníhkupectve littera.sk ju mali na sklade!(inak majú skvelý prístup, behom pár hodín mi objednávku spracovali a na druhý deň odoslali)To bolo radosti a ešte väčšej, keď mi o dva dni prišla. A zistila som, že bola posledná na sklade, pretože ako som ju objednala, už tam svietilo, že je vypredaná. To je šťastie, čo? Konečne mám sériu kompletnú...jednu úžasnú sériu ^.^

(..no veď si to predstavte, žeby som tam teraz mala odfotený tretí diel v brožovanej väzbe...toby sa vážne nehodilo...des a hrôza :D...)
Toľko k mojim knižným snom. Okrem nich mi však pribudli ďalšie štyri knihy. Ešte jedna od Gaimana, náááádherne a dychberúco spracovaná, Spáčka a vřeteno (spomínala som ju aj na FB stránke, kde je viac fotiek tejto krásky). Už sa na ňu teším, aj keď mám trošku pochybnosti, no neľutujem jej kúpu, pretože vlastniť tak úchvatne spracovanú knihu je už niečo :D 
Ďalej tu mám Nekonečný príbeh a Medzi odtieňmi sivej, ktoré som kúpila nie len do súťaže, ale aj sebe...za tú cenu som ich tam nemohla nechať :D A poslednou je Hraničiarov učeň od Flanagana, ktorý mám vďaka výmene, čo je veľké šťastie, pretože je všade vypredaný. A poviem vám, je to dokonalé!!! Práve ju čítam a recenzia bude na 100% ;))
Takže mi pribudlo až 6 kníh a 6 kníh som aj za minulý mesiac prečítala (REKORD!!!):
Kráľovná z Tammiru: Priatelia čarovnej vŕby/Vladimír Štefanič: recenzia TU
Knižnica na kolesách/David Whitehouse: recenzia TU
O dievčatku, ktoré prehltlo oblak veľký ako Eiffelova veža/Roman Puértolas: recenzia TU
Fanúšička/Rainbow Rowellová (knihu som prečítala už v novembri, no recenzia pribudla až teraz :D ): recenzia TU
Mária/Francine Riversová...tak táto ďalšia kniha o výnimočných biblických ženách ma veľmi sklamala. Napísaná bola ako inak dobre, no ako Francine vykreslila Máriu, to bolo vážne zlé! Spravila z nej miestami sebeckú, namyslenú, panovačnú a dokonca aj hlúpu, čo som vážne nemohla predýchať, pretože o Márii, matky Ježiša, viem toho dosť, no Francinina predstavivosť ma v tomto prípade veľmi sklamala a aj keď to bola fikcia, mohla si pozisťovať o Márii toho viac, pretože o nej sa toho dá veľa dozvedieť...a vážne ma touto knihu nahnevala, ale mám ju rada stále, no aj obľúbený spisovateľ sa netrafí vždy do vkusu :))
Atramentové srdce/Cornelia Funkeová... fúú, tak som sa na knihu tešila, no sklamala. Zo začiatku to bolo celkom fajn, no postupne mi začala liezť na nervy Meggie a tie večné opisy...a...jednoducho to bola pre mňa nuda a dosť často som ostala stáť na mieste. Medzi tým som prečítala ďalšie dve knihy a až potom sa vrátila k tejto...a potom som opäť stála a čítala niečo úplne iné...a nakoniec som to s ňou vzdala. Posledných 200 strán som už len prelistovala aby som vedela, či o niečo neprichádzam, no zistila som, že nie...takže tak. Škoda, ale kniha mi vážne nesadla :/

Zrecenzované knihy za rok blogovania:25
5/5-4,5/5...Dokonalosť alebo knihy, ktoré vrelo odporúčam

Tak, za rok blogovania som prečítala osem kníh, ktoré považujem za to naj a ktoré bez výčitiek svedomia veľmi rada odporúčim ďalej. Aj keď viem, že každému sa páči niečo iné, no možno sa medzi nimi skrýva práve tá kniha, ktorá vám prirastie k srdcu rovnako ako mne :))
Tak začnem prvou knihou, ktorú som počas blogovania čítala a ktorej som dala plný počet bodov. Je ňou Rovnako iný ako ja, ktorá bola vážne skvelá. Ide o skutočný príbeh a možno ste si všimli, ale takýmto knihám, skutočným príbehom, nedávam hodnotenie, pretože automaticky majú od mňa známku 5/5. Je to i tým, že ich príbehy napísal sám život a preto sú výnimočné a nezabudnuteľné, presne ako aj práve táto kniha, ktorá mi veľa ukázala a na ktorej milujem práve túto vetu, ktorú povedal Denver: Veď všetci sme rovnako iný...Výnimočný príbeh sa ukrýval aj v malej knižočke s názvom Netušený anjel, ktorá bola iná ako by ste čakali. Nesie v sebe veľmi smutnú tému, no pri čítaní cítite len radosť. Malá a výnimočná knižočka, ktorá chytí za srdce nejedného z vás. 
Keď už som pri tých skutočných príbehoch, ešte som za ten rok prečítala jednu s názvom Nehaňte vlka. To ti vám bolo niečo...vtipné, skvelo napísané a niečo nové som sa aj dozvedela o krásnych stvoreniach, vlkoch. Určite odoprúčam všetkým milovníkom zvierat, ale aj tým, ktorým to veľa nehovorí...podľa mňa nebudete ľutovať. A nebudete ľutovať ani pri knihe Muž menom Ove, či O dievčatku, ktoré prehltlo oblak veľký ako Eiffelova veža. Skvelo napísané, nečakané, plné sarkazmu i humoru, no aj smútku a hlavne nezabudnuteľného čitateľského zážitku, ktorý nájdete aj v knihe Zmrzlinová kráľovná. Síce si pri nej myslím, že nie každému sadne, no i tak, podľa mňa jedna z naj kníh, ktoré som doposiaľ čítalaPresna ako aj dve fantasy. Prvou je Oceán na konci ulice a vďaka nej si ma Gaiman získal natoľko, že patrí medzi mojich obľúbených autorov. Určite odporúčam, je to niečo, čo by ste nečakali a nečakali by ste to ani pri nenápadnej knižočke od českého autora Pavla Hornu a jeho diele Middlestone. To bolo úžasné, síce pre mladších čitateľov, no i tak jednoznačne dokonalá a vtipná kniha pre každého :))

4/5-3,5/5...Skvelé alebo knihy, ktoré zaujali, no niečo im predsa len chýbalo



Medzi moje najčítanejšie žánre patria kresťanské romány, skutočné príbehy no i fantasy, ale sci-fi, to veru nie je moja šálka kávy. No i napriek tomu som sa rozhodla prečítať Enderovu hru, ktorej filmové spracovanie sa mi páčilo, no po prečítaní som pochopila, že film na knihu vážne nemá. Čítať toto dielo bol zážitok, aj keď ma neskôr nudila, či som sa strácala v deji a podobne, no i tak kniha mala čo do seba. Presne ako aj Umenie pretekať v daždi. Veľmi pekná kniha, ktorej hlavným hrdinom bol pes Enzo. Miestami vtipné, pravdivé, no i tu sa našli chybičky, ktoré ma odrádzali a prečo si kniha podľa mňa nezaslúžila plný počet bodov. Podobne som to videla aj pri knihe Leotina záhrada od mojej obľúbenej Francine Riversovej. Jej knihy sú vždy skvelo napísané, premyslené do detailov a postavy majú úžasne vykreslené charaktery. Nechýbalo to ani v prípade Leotinej záhrady, no napriek tomu, že ma kniha rozosmiala, ukázala iný pohľad na svet, dokokázala ma aj veeeľmi nahnevať a odradiť od čítania, a preto som jej dal 3,5/5. Taký prípad nastal aj u Perly v piesku. Pekný biblický príbeh, dobre sa čítal, romantika nechýbala, no chýbala tomu iskra. Viac sa s tým pohrať, no myslím, že aj tak kniha môže zaujať :)) A rozhodne by mohla zaujať kniha Neuveriteľná púť HaroldaFrya, ktorá ma síce zo začiatku veľmi nebavila, no postupne sa ukázalo, že to bude niečo, čo vo mne zanechá hlbokú stopu, a nakoniec si odo mňa vyslúžila 4 body. Práve ako aj Záhrobná kniha, ktorá bola opäť iná a u Gaimana sa niet čomu čudovať...je originálny a jeho knihy nezabudnuteľné. I keď mi niečo v spomínanej knihe chýbalo, aj tak ju môžem odporučiť a dúfať, že sa vám tiež zapáči.



3/5-2,5/5...Fajn alebo knihy, ktoré ušli, no asi by som ich až tak neodporučila

Začnem tými, ktoré sa dali a ktoré by som napriek všetkému, predsa len možno odporučila. Prvou z nich je kniha Hlboké rany. Tento žáner, krimi a detektívky, veľmi nemusím, no bol to dar pre dedka, ktorý ich má zas v obľube, a chcela som vedieť, či vôbec stojí za prečítanie. A zo začiatku veľmi nestála aj som to chcela vzdať, no nakoniec sa z toho vykľulo poriadne napínavé krimi. Mám výhrady, ako inak, no napriek tomu to nebola zlá kniha a možno by zaujala. Ako aj Adonis v tričku. Naozaj skvelá oddychovka,  no ak by som nemala na takýto žáner chuť, tak knihu ani nedočítam. Určite by sa však páčila tak dievčatám od 12 rokov, ale človek nikdy nevie, možno by zaujala aj vás :)) A ešte tu máme Fanúšičku, ktorá na mňa nezapôsobila tak ako som si myslela, že zapôsobí :D Spravili to aj tie kladné ohlasy, o ktorých ma kniha veľmi nepresvedčila o tom, prečo si ich zaslúži. No ako YA to nebolo až tak zlé a myslím, že sa bude páčiť nejednému dievčaťu.  Avšak sú tu aj knihy, ktoré neboli až tak zlé, no asi by som ich vážne neodporučila. Prvou z nich je Perla z Moabu. Druhá kniha od Tessy, ktorá ma žiaľ sklamala a opäť som v nej videla nedostatky, no omnoho väčšie ako pri Perle v piesku. Nedostatky som videla aj pri Kráľovnej z Tammiru, na ktorú som sa tak veľmi tešila, ale nezaujala, čo ma vážne mrzí...


2/5...Nič moc alebo knihy, ktoré nestáli za veľa

Snažím sa v knihách nájsť hlavne klady, no aj tak sa občas stane, že zápory i to málo dobra udusia. Presne ako aj pri knihe Kým hviezdy svietia. Štýl autorky sa mi veľmi páčil, no príbehovo to bolo celé také nemastné - neslané, skoro zlé. Kniha ma nezaujala a preto dostala také nízke hodnotenie, ktoré si vyslúžila aj kniha Korisť. Je to druhá časť zo série a oproti prvej sa mi celkom páčila, bolo to dokonca napínavé, no napokon sa všetko zrútilo a ako som spomínala, zápory tie klady úplne zadusili. Okrem nich sa do tejto skupiny ešte dostalo jedno dielo a to Listy do neba. Môj prvý recenzný výtlačok a zatiaľ jediný :D, no sklamal na plnej čiare. Viem, že sa mi to nepáčilo a to je celé, viac si už z tejto knihy nepamätám...

1/5-1,5/5...Strašné alebo knihy, ktoré už, prosím, nikdy viac

Mojou prvou recenziou na blogu bola kniha, ktorá si vyslúžila len 1,5 boda. Stala sa ňou kniha Smrteľný chaos, ktorá nemala v sebe veľkú hodnotu a nechápem ako mohlo vzniknúť aj jej pokračovanie. Podobne som to cítila aj pri Love, tej najhoršej YA knihe, ktorú som kedy čítala. Samé nezmysly a...to si prečítajte radšej v recenzii :)) A ešte tu máme jednu, tú najhoršiu, dokonca horšiu ako Lov, pretože v knihe Lov bol aspoň nejaký cit a zaujímavý štýl písania, čo sa nedá povedať o Knižnici na kolesách. To bolo také hrozné!!! Radšej si už na ňu nikdy nechcem nespomenúť, pretože sa mi vynárajú príšerné spomienky -_-

Pár čísel :))

Zobrazenie stránky do dnešného dňa: 15130
Počet príspevkov: 83
Počet publikovaných komentárov aj s mojimi: 553
Počet čitateľov cez GFC: 64
Počet čitateľov cez FB: 45
Počet prečítaných kníh za rok blogovania do dnešného dňa: 33
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Toľko k súhrnu za celý rok blogovania. A čo nás čaká? Nuž, chcela by som na blog pridať novú rubriku, ktorá ma napadla začiatkom roka, len ju musím ešte domyslieť, no nie je to veľmi originále :D Inak asi žiadne veľké zmeny...recenzie sú stále rovnaké, len som sa rozhodla knihy fotiť na úvodný obrázok, nech je to trošku osobnejšie; vzhľad blogu sa mi celkom páči a oproti tomu prvému je to omnoho lepšie :D Chcela by som však prispievať aj niečím iným ako sú recenzie, aj keď práve tomu je blog venovaný, no zmena nezaškodí...uvidím...len musím hlavne poraziť tú zákernú príšeru, lenivosť (...spomínate si na príbeh o nej? Na ten som celkom hrdá a ak ste nečítali, nájdete ho TU :)) ...)
Chcem sa vám ešte raz všetkým veľmi pekne poďakovať za podporu, komentáre, návštevy blogu....ĎAKUJEM ZO (...a nezabudnite na narodeninovú súťaž ;D...)
Prajem vám krásny zvyšok dňa ;))

14 komentárov:

  1. S Litterou mám aj ja dobré skúsenosti, aj lacné aj také tituly ktoré sa nedajú bárs kde zohnať. :) Ja nemám šťastie na Nehaňte vlka.. stále ju nemajú v knižnici, teda ju majú, ale kdesi sa stratila ... :/ Nevadí, povedali mi, že nabudúce už bude :) Tak snáď bbudem mať to šťastie a dopracujem sa k nej :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja osobne som s Litterou nemala žiadne skúsenosti, no musím povedať, že ma vážne milo prekvapili a určite sa k nim bude vracať :) A dúfam, že už naozaj knihu Nehaňte vlka budú mať, pretože vážne, na 100% stojí za prečítanie a stavím sa, že sa ti bude veľmi páčiť...dúfam teda :D

      Odstrániť
  2. Moc gratuluji k sérii! Taky si chci Drahokamy zkompletovat, doma mám první díl, ale ty další (klidně i první) bych ráda v originále. :D :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :D Ja sa z nej tak veľmi tešíííím...už aby som sa konečne do nej pustila :)) A originál tvrdá väzba...jop, to je nádhera...hádam sa k nej niekedy dostaneš i ty, držím palce ;))

      Odstrániť
  3. Som rada, že ťa knihy od Gaimana tak potešili a že kniha Zelená jako smaragd si k tebe našla cestu. :) Sériu drahokamy by som si chcela niekedy prečítať. Keď som bola malá tak som videla film/rozprávku Nekonečný príbeh. Knihu si nechcem prečítať, pretože film sa mi veľmi nepáčil. O sérií Hraničiarov učeň som čo-to začula, no vôbec ma neláka. A kniha medzi odtieňmi sivej vyzerá vážne dobre. Knihy s tématikou druhej svetovej vojny som nečítala. Trebalo by pomaly začať, keďže dejepis mám veľmi rada a dozvedieť sa niečo viac o dejinách nášho sveta uvítam. S tvojim názorom na Atramentové srdce úplne súhlasím. Ja som knihu ani nedočítala, a to, že by som knihu nedočítala sa mi často nestáva. Ten príbeh o zákernej príšere lenivosti som si nedávno znova prešla. Veľmi sa mi páči. Nepridáš niekedy nejakú tvoju poviedku alebo báseň? A gratulujem k pekným číslám. A aj ja ti prajem pekný zvyšok dňa.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Gaiman je skvelý, určite odporúčam od neho niečo prečítať...presne aj sériu Drahokamy, tá by sa ti na 100% páčila, autorka je skvelá :D
      Nekonečný príbeh ako film sa nepáčil ani mne a nikdy som ho nedopozerala, no knihy sú, ako vždy, o 1000% lepšie, takže myslím, že kniha by sa mi mohla páčiť :)) A ak nie, tak ju posuniem ďalej :D Inak Hraničiarov učeň nikdy nelákal ani mňa...sestra ho čítala tak pred dvoma rokmi, vďaka strýkovi, ten má skoro celú série, a vravela, že je to to najlepšie, čo kedy čítala. Ale mne sa do toho nechcelo a myslela som si, že ma nezaujme, no opak bol pravdou. Škoda, že som sa doň nepustila už skôr, pretože som sa ochudobňovala a o dokonalý čitateľský zážitok :D Tá kniha je úžasná, už pracujem na recenzii ;)) Čo sa týka kníh s témou druhej svetovej vojny, tak som čítala len Zlodejku kníh, vrelo odporúčam, a ešte mám dve doma neprečítané...je to ťažká téma, no myslím, žeby si mal každý aspoň raz prečítať nejakú podobnú knihu, aby si uvedomil aké má šťastie...
      Atramentové srdce, no, sklamalo a teraz viem, že v tom nie som sama. Už som sa bála, že zas jediná budem mať odlišný názor :D A som rada, že sa ti príbeh o lenivosti páčil a či niekedy pridám niečo nové...sama neviem :D Teraz ma nič nenapadá, no ak áno, tak určite uverejním...a ďakujem za komentár ♥

      Odstrániť
  4. Zelenú jako smaragd som aj ja dostala až po dlhej dobe od vydania a som vážne rada, lebo tiež by ma paperback veľmi iritoval. :D Najviac ti závidím Spáčku a vřeteno, do nej som sa na prvý pohľad absolútne zamilovala, keď som ju prvýkrát videla v Panta Rhei, kde pracujem :) A čo sa týka hodnotení prečítaných kníh, veľa som z nich nečítala, ale som veľmi rada, že nie som jediná, komu sa Fanúšička nezdala taká dokonalá. Po dlhšej dobe ju považujem za absolútne priemernú knihu, ktorú si už ani veľmi nepamätám. Rovnaký názor ako ty mám aj na knihu od Puértolasa :) Tá bola super :) A zasa naopak, zisťujem, že som asi jediná, komu sa Smrteľný chaos páčil. Neviem prečo, ale ja som tú knihu absolútne zhltla :D (Aj keď je pravda, že som ju čítala už dávnejšie, takže si ju zasa až tak dopodrobna nepamätám.) A inak do súťaže si vybrala naozaj skvelé knihy, veľmi si držím palce :D A teším sa na novú rubriku :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veď to, koho by neiritoval ten pohľad na krásnu sériu Drahokamy s posledným dielom v brožovanej väzbe :D Ako vravím des a hrôza :)) Inak ja teraz tebe závidím, že pracuješ v Panta Rhei :D Joj, to by bolo pre mňa, no mám šťastie zatiaľ len na roboty, ktoré ma vôbec nenapĺňajú -_- A nečudujem sa ti, že si sa do Spáčky zamilovala....je taká nádherná...aj ja som zamilovaná :D A teraz si ty potešila mňa...aj ja som sa bála, že som jediná, ktorá Fanúšičku považuje za priemernú knihu, no teraz môžem zdieľať s niekým svoj názor a nebáť sa, že som čudná :D Smrteľný chaos, no, u mňa si veľmi nešplhol, ale mala som ho prečítaný rýchlo, takže plus...a som rada, že sa ti knihy v súťaži páčia a aj, že sa tešíš na novú rubriku...aj ja sa budem, len aby bola :D Ďakujem za komentár ♥

      Odstrániť
  5. Vždy keď na mňa Goodreads vypĺuje "Nehaňte vlka" ako odporúčanie, spomeniem si na teba :) Asi si to prečítam v angličtine, v knižnici to nemajú. Inak, výborné zhrnutie :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to som nesmierne rada, že sa ti spájam s takou úžasnou knihou ^.^ Rozmýšľala som, že by som ho dala do súťaže spolu s dvoma ďalšími knihami, ktoré milujem, no ako som tak rátala, finančne by som to nedala a tak vyhrali zľavy :D Tak dúfam, že sa k nej dostaneš...a ďakujem ♥

      Odstrániť
  6. Muž menom Owe - tú knihu si už musím prečítať! :D Mám ju na poličke už dlhšiu dobu a stále sa k nej neviem prepracovať a keď sa tak konečne stane, budem si trieskať hlavu o stenu, že som tak neurobila už skôr. :D Inak veľmi pekný súhrn, aspoň mám overený zdroj odkiaľ čerpať nové knihy, ktoré by ma nemali sklamať.:) Sériu Drahokamy by som si tiež veľmi rada zadovážila, jediná vec, ktorá ma tak trošku odrádza a všetko oddaľuje, je práve čeština. Niežeby som s ňou mala problémy, no knihu v českom jazyku som nečítala a tak neviem... :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Joj, tak to rýchlo naprav, od tejto knihy, Muž menom Ove, som nečakala veľa, no vážne prekvapil a škoda len, že som ho mala požičaného z knižnice, tak rada by som ho vlastnila, ale určite si ho zadovážim. Dúfam teda, že sa ti bude páčiť. A čo sa týka série Drahokamy, tam by som dlho nerozmýšľala a hneď kúpila (aj keď ju teraz kúpiš len v brožovanej väzbe, aspoň ju budeš mať lacnejšiu...ale i tak tá pevná väzba na ňu určite nemá :D) Je to asi jediné YA, ktoré ma stále baví :)) A češtiny sa vôbec neboj...aj ja som sa bála a tak sa mi zdá, že práve Rudá jako rubín bola moja prvá kniha v češtine a poviem ti, bolo to super. Aj keď som niekedy niektorým výrazom nerozumela, čitateľský zážitok to nepokazilo, práveže naopak, bolo to skvelo napísané a vtipné...takže určite knihu nezavrhni kvôli tomuto detailu, neoľutuješ ;)) A ďakujem za komentár ♥

      Odstrániť
  7. Super souhrn! A naprosto chápu to nadšení z Koraliny - Gaimana mám taky moc ráda a každou jeho novou knihu v knihovně vítám, Koralinu mám navíc z různých jeho knih snad nejraději :) A po dočtení článku je můj to-read list zase o pár položek delší, ach jo, možná bych ho měla přestat rozšiřovat a měla bych místo toho trochu zapracovat na tom čtení :D Hlavně na "O děvčátku....." jsem fakt zvědavá, on už ten název, ač dlouhý, je fakt moc pěkný :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :D Som taká rada, že sa našiel ďalší nadšenec Gaimana a som na Koralinu veľmi zvedavá, pretože určite bude iná ako film, no i ten bol super. A na čítaní by som mala zapracovať aj ja...knihy mi pribúdajú, no tých prečítaných je stále málo :D A O dievčatku...a tak ďalej (ten názov je fakt dlhýýýý :D)...kniha rozhodne stojí za prečítanie ;)) Ďakujem za komentár ♥

      Odstrániť

© Mony, 2015-2017. Používa službu Blogger.

Mony's bookshelf: read

In the Field of Grace
Harvest of Rubies
Perla v piesku
While We're Far Apart
Jonathan Livingston Seagull
Muž menom Ove
Kým hviezdy svietia
Jednou ano, dvakrát ne
Enderova hra
Selekcia
Skúška ohňom
Drozdajka
Hry o život
Smrteľný chaos
Rozvaliny Gorlanu
Korisť
Lov
Atramentové srdce
Oceán na konci ulice
Záhrobná kniha


Mony's favorite books »