Kráľovná z Tammiru: Priatelia čarovnej vŕby/Vladimír Štefanič

Originálny názov: Kráľovná z Tammiru: Priatelia čarovnej vŕby
 Počet strán: 144
Jazyk: slovenský
Väzba: pevná väzba 
Vydavateľstvo: Don Bosco (2009)

Anotácia

Vítame vás v Tammire, v malej dedinke uprostred tajomných hôr. Odohráva sa tam príbeh plný nevšedných ľudských osudov, nečakaných divov, šľachetných zvierat a čarovnej vŕby. Možno aj vy považujete vŕbu za strom, ktorému sa dá vyžalovať. V Tammire je to trochu inak... Záhadné odkazy a zvláštne javy prebúdzajú zvedavosť a túžbu spoznávať svet za podivuhodnou žiarivou guľou, ktorá mení život mnohých ľudí. Až keď zrazu rozumiete, o čom sa rozprávajú zvieratá, zistíte, že ste svedkami niečoho nadprirodzeného. Stali ste sa priateľmi čarovnej vŕby. Kniha Kráľovná z Tammiru – Priatelia čarovnej vŕby je prvou zo série fantazijných príbehov mladého slovenského autora. Vladimír Štefanič je literárne nadaný katolícky kňaz, ktorý pôsobí na východnom Slovensku. Vo svojom diele pútavo prepletá osudy jednotlivých postáv a necháva veľký priestor fantázii čitateľa. Hneď v úvode sa prenesiete do malej zasneženej dedinky uprostred tajomných hôr, kde sa odohráva čarovný príbeh plný poetických až mystických obrazov a záhadných dialógov. Napriek dramatickosti je to kniha, ktorá pohladí dušu. Neponúka gýčovú romantiku, ale umožní vám snívať i premýšľať a bude vás prekvapovať až po poslednú stránku. (zdroj)

...túžila som po rozprávkovom, neobyčajnom príbehu, s ktorým som sa ešte nemala možnosť stretnúť...

Som veľmi rada, že som mala knihu požičanú z knižnice, pretože by ma nesmierne mrzelo utratiť za ňu tých pár eur. Nuž, nezačala som veľmi priaznivo a znie to tak, akoby som práve prečítala tú najhoršiu knihu vôbec, ale nebojte sa, je to inak ako sa na prvý pohľad zdá. Kniha ma sklamala, to je pravda a pravdou je i to, že som šťastná, pretože som si ju nekúpila z vlastných financií. Ale istým spôsobom sa mi predsa len páčila, no začnime pekne od začiatku. Kráľovná z Tammiru: Priatelia čarovnej vŕby, no neznie to čarovne, rozprávkovo a vznešene? Len čo som po prvýkrát prečítala názov tejto knihy, tak som vedela, že ju musím na 100% prečítať. Predstavovala som si o čom asi bude, čo ma čaká a kam ma príbeh zanesie. Túžila som po rozprávkovom, neobyčajnom príbehu, s ktorým som sa ešte nemala možnosť stretnúť. Čakala som nezabudnuteľný zážitok, ale teraz už viem, že som si priala priveľa a namiesto všetkého mi ostal len chabý pocit, ktorý mal príliš blízko k sklamaniu. Nechcem tvrdiť, že to bolo strašné, bola by to lož, ale kniha ma nezaujala spôsobom akým bola prevedená. Nezáživne, chýbal mi tam cit, emócie, napätie...niečo, čo by vo mne vyvolalo tie kladné pocity, ktoré som mala napríklad po prečítaní Záhrobnej knihy od Gaimana alebo Middlestone od Hornu. Autorov štýl mi vôbec nesadol, nezaujal ma a považujem ho za jeden z tých horších, s ktorým som sa stretla. Nedokázala som si obľúbiť  žiadnu z postáv. Dobrý boli dobrí, zlí jednoducho zlí, ale inú črtu som postrehla len málokedy. Jednotlivé postavy neboli ničím výnimočné ani zaujímavé ich charaktermi a už pomaly zabúdam, kto to v tom príbehu vlastne vystupoval. Ostala som v tomto smere veľmi sklamaná. Ale príbehovo je na tom kniha na inej úrovni.
Páčila sa mi myšlienka, posolstvo a skryté významy, ktoré boli ako skladačka roztrúsené po celej knihe. Kráľovnú z Tammiru napísal kňaz, čo sa i v príbehu odzrkadľuje. Viete príbeh je v tomto smere neuveriteľne čarovný a posolstvo v ňom ukryté je vzácnym pokladom nielen pre deti, ale i dospelých čitateľov. Autor zaujímavo pripravil Bohu miesto vo svojom príbehu, vôbec nie rušivo, nútene. Keď si tak premietam príbeh v hlave, vyzerá to nádherne, kúzelne a poučne. No len čo si spomeniem na autorov štýl a prevedenie príbehu, kúzlo odchádza. Som z toho zmätená. Na jednej strane sklamaná no na druhej prekvapená, a preto knihu hodnotím troma bodmi. Priemer, ktorý z pohľadu autorovho štýlu písania by som priradila k tomu horšiemu, avšak príbehovo sa šplhá k lepšiemu. Nuž, čo k tomu dodať...menší zmätok. Škoda, že autor okrem príbehu nedal dušu i slovám...tak by vznikol čitateľský zážitok, ale, žiaľ, opak je v tomto prípade pravdou... 

Moje hodnotenie
Zdroje obrázkov
http://www.justfourgeeks.com/ttt/
https://www.pinterest.com/pin/415246028114331821/

10 komentárov:

  1. Ten názov znie fakt čarovne, takže aj preto som sa pustila do tvojej recenzie, že áá.. nová kniha, ktorú si musím prečítať. Ale keď píšeš, že príbeh bol podaný fakt biedne, rovno od svojho zámeru upúšťam. Síce som si už dávno neprečítala nejakú hlboko-myseľnú knihu, ale tak to vyzerá, že si ešte budem musieť počkať na tú správnu. :)
    Inak ako sa ti páčilo Johankino tajomstvo? Lebo momentálne si to idem pozrieť a som zvedavá na tvoj názor. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Čarovne, to áno a aj príbehovo, no ten štýl...fúúú...nuž, nezaujal ma :/ Ale poviem ti, že na túto knihu som našla len kladné recenzie, takže možno by sa ti kniha páčila...ja bývam čudná :D, ale jednoducho, mňa kniha nechytila za srdce. Ale, ak by si na ňu natrafila napríklad v knižnici, skús dať šancu, možno že je to nakoniec tá pravá kniha pre teba, ktovie, ťažko povedať...môj názor už poznáš :))
      A, čo sa týka Johanky...-_- Bolo to hrozné, teda pre mňa. Scenár nanič, výkony biedne, kamera nemala cit...pre mňa celé zle a veeeľmi slabé -_- Osobne by som kukla niečo iné, ak si napríklad nevidela Sedem zhavranelých bratov, tak kukni tých, pretože to bolo nádherné ♥(...ale radšej v češtine...teda mne sa to viac páčilo v nej ako so slovenským dabingom...), no Johanka, fakt slabá :/

      Odstrániť
  2. Tie obrázky sú prekrásne! Netuším prečo som si ich všimla ako prvé a prečo som mala potrebu vyjadriť sa hlavne k tomu, ale fakt sú krásne.:D :) No ale späť k podstate. Podľa anotácie som očakávala, rovnako ako ty, niečo viac v podobe veľmi kladnej recenzie. Príbeh znie zaujímavo, no ako píšeš, dušu treba dať aj slovám, nie len príbehu. Veľmi pekná recenzia, jedna z myšlienok čo mi počas čítania napadli bola, či by si náhodou nechcela niečo napísať ty a potom som si všimla, že na vojom blogu už vlastne niečo máš. :) Tak hor sa do čítania. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne ♥ ^.^ Obrázky sa páčia aj mne a poviem ti, k príbehu sa vážne hodia...vŕba aj sob a nesú v sebe aj tú atmosféru príbehu...len škoda toho podania :/ Ako som spomínala Lenke vyššie, našla som na knihu iba kladné recenzie, takže možno by sa ti kniha páčila, no mňa, ako už vieš, viac menej sklamala...no nápad bol skvelý :)) A čo sa týka mojej tvorby...no občas čosi napíšem, ale nič svetoborné, len tak pre radosť :D

      Odstrániť
  3. Juj, to je škoda, že ti to nesadlo... Ja som zas cítila za slovami veľa nehy. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru, škoda...a tak som si priala, aby sa mi príbeh páčil :/ Ale, keď sa tak spätne pozerám, tak nehu som asi cítila len pri Smajlovi, inak vôbec...nuž, ale aspoň som spoznala nový príbeh :))

      Odstrániť
  4. aj mna názov pritiahol.. ono niekedy je myšlienka dobré len to nevyjde. .ale tak možno mi sadne :) uvidíme :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Názov knihy je vážne skvelý, len to podanie...vážne mi nesadlo, inak by to bolo krásne :)) A som rada, že chceš dať knihe šancu, potom mi daj vedieť, že ako sa ti táto kniha páčila ;))

      Odstrániť
  5. O tejto knihe som teda ešte nepočula, ale keď som si prečítala anotáciu, zaujalo ma to... až kým som si neprečítala zvyšok tvojej recenzie. Mám dojem, že by ma to zrejme nebavilo. No nápad je rozhodne zaujímavý.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nápad je skvelý, príbehovo je tiež krásny, ale to podanie, štýl písania autora...absolútne ma nezaujal a skôr nudil. Škoda...ale tak nebolo také zlé...len nič, čoby ma chytilo za srdce...

      Odstrániť

Mony's bookshelf: read

In the Field of Grace
Harvest of Rubies
Perla v piesku
While We're Far Apart
Jonathan Livingston Seagull
Muž menom Ove
Kým hviezdy svietia
Jednou ano, dvakrát ne
Enderova hra
Selekcia
Skúška ohňom
Drozdajka
Hry o život
Smrteľný chaos
Rozvaliny Gorlanu
Korisť
Lov
Atramentové srdce
Oceán na konci ulice
Záhrobná kniha


Mony's favorite books »
© Mony, 2015-2017. Používa službu Blogger.