Adonis v tričku/Simona Kutišová

Originálny názov: Adonis v tričku
 Počet strán: 200
Jazyk: slovenský
Väzba: pevná väzba 
Vydavateľstvo: Motýľ (2014)

Anotácia

Každé dievča potrebuje aspoň raz v živote stretnúť nejakého Adonisa, pre ktorého úsmev by spravilo čokoľvek a odpustilo mu aj tie najväčšie hriechy...
Že neexistuje život ako vo filme? A čo potom Táňa, ktorej osud do cesty pripletie vysnívaného princa – tmavovlasého fešáka s nežnými očami a s najsexi úsmevom, aký kedy videla? Navyše sa zdá, že ani ona mu nie je ľahostajná... Keď Adonis kamsi zmizne a Táňa si konečne zariadi život podľa seba, muž s najkrajším úsmevom na svete sa objaví znova, tentoraz ako sprievodca na školskej exkurzii do Paríža. Táňa však priťahuje trapasy a nič nevychádza podľa jej predstáv. Ako to nakoniec dopadne? Nájde si Táňa cestičku do srdca svojho Adonisa? A zistí, kto je tajomný Martin, ktorý jej napíše vždy, keď má zlý deň? (zdroj)

Klady

Skrýša pred týmto svetom...Adonis v tričku bola skvelá oddychovka na chvíle, keď máte chuť vypadnúť z tohto sveta a ocitnúť sa v príbehu, ktorý vás ničím nezaťaží no za to sa úžasne odreagujete, pretože jednoduchý príbeh celkom dobre spracovaný je skvelým liekom proti depresii. Ale myslím, že keby som nebola takto citovo rozpoložená, tak knihu ani nedočítam a nedám jej šancu. Sú to také jednohubky, ktoré človek zhltne na posedenie a má z nich dobrý pocit, no netrvá dlho, pretože príbeh vám po čase vyfučí z hlavy. Ale na ten jeden raz je to skutočne príjemné čítanie. Takže, ak sa chcete ukryť pred problémami tohto sveta a aspoň na chvíľu nemyslieť na to, že je všetko nanič, Adonis v tričku vám bude úžasnou skrýšou.

Talent sa nezaprie...Poviem vám, že som si od knihy veľa nesľubovala a nedávala jej veľké šance zaujať ma. Ale nehovor hop kým nepreskočíš a Adonis v tričku od Simony Kutišovej je toho dôkazom. Debut 22.ročnej autorky, ktorá to zvládla v skutku výborne a napísala príjemný príbeh, dobre spracovaný aj napísaný. Jej štýl písania mi sadol a knihu som mala prečítanú behom dňa. Píše pekne, nezaťažuje čitateľov zbytočnými opismi či príliš veľkými úvahami o živote, ktoré mám síce rada, ale všetko s mierou. Považujem ho za skvelú oddychovku, vhodnú pre dievčatá tak od 13.rokov, ktorým sa určite zapáči, ale aj nenáročným čitateľom či takým, ktorý chcú len na chvíľu vypnúť. Na druhej strane však nemôžem tvrdiť, že to bolo niečo extra, ale čítala som knihy od autorov, ktorý toho majú čo to napísané, ale veľmi ma o tom nepresvedčili. Zhrniem to...Simona Kutišová má talent a ešte o nej budeme počuť, to mi verte :)

Jednoduché dievča...Má 17, vyhliadne si svojho princa, chce byť s ním, pocítiť jeho pery na tých svojich, ale ako docieliť, aby si ju všimol? Prichádza na rad naj kamoška a bláznivé nápady, plno trapasov a nakoniec úspešný koniec? Ale je naozaj úspešný? Nuž, knihe s touto tématikou by som sa vyhla veeeľkým oblúkom, pretože viem, čo by ma čakalo...takmer nič. Len naivná, hlúpa, sebecká no najmä krásna hrdinka, ktorá túži iba po peknom frajerovi. Obzerá sa za každým pekným zadkom a keď sa tento objav na ňu pozrie tak začne pišťať a rozhadzovať rukami ako to vedia len herečky v amerických tínedžerských filmoch. A tú svoju radosť zdieľa s rovnako preafektovanou osobou, naj kamoškou. OMG!!! Stačilo mi takéto exempláre stretávať štyri roky na strednej nieto ešte v knihách. No našťastie, tento scenár sa naplnil len z polovice, čo ma veľmi potešilo, inak by som knihu nedočítala. Áno, má 17, vyhliadnuteho princa, je sebecká, naivná a aj upišťaná, ale nie prehnane preafektovaná ako som spomínala vyššie. Je to jednoducho jedna z tých normálnejších hrdiniek, ktoré vám lezú na nervy, ale v takej miere, žeby ste ju nechceli prizabiť, len poriadne prefackať. Takže ďalšie a veľké plus je obyčajná tínedžerka, ktorá len chce vedieť, čo je to láska a zažíva všetko to, čo takmer každé dievča v jej veku. Aj ja som bola taká a mala platonické lásky i keď u mňa to bolo iné ako u Táni. Pamiatkou na tie dni sú mi popísané stránky denníčka a vďaka knižke som si aspoň zaspomínala, aké to bolo, keď som i ja mala svojho vysnívaného Adonisa...

Zápory

ON!!!JEHO!!!MÔJ!!!...Síce som spomínala, že hlavná hrdinka nebola preafektovaná, jeden otravný afekt sa predsa len našiel: ON je taká krásny!!! A za mnou stojí ON!!!Obďaleč postáva ON!!! Ten jeho úsmev! TEN JEHO ÚSMEV!!! Bolo to príšerné a otravné! Akoby som čítala denníček pobláznenej tínedžerky, lenže toto bol príbeh. Niekedy keď som TO prečítala, tak TO v mojej mysli znelo ako vybafnutie :D Fúúú, až mi okom šklbalo, keď som to tam zbadala. Viem, bolo to myslené ako pobláznenie tínedžerky, aspoň myslím teda, ale zo začiatku takmer na každej druhej strane...tak tento výraz hovorí za všetko -_- Našťastie sa tento afekt ku koncu vytrácal, ale i tak...bolo to prehnané, zbytočné a nadmieru otravné.

Romantika nikde...Čakala som v príbehu  romantiku, keďže som veľká romantička a námet k tomu smeroval, ale nedočkala som sa. Ten vzťah, vzťahy, ktoré mala Táňa boli také nezáživné, neromantické, neosobné...chabé. To sa mi vážne nepáčilo, nič akoby nenapredovalo vpred...Nechcem spoilerovať, ale vzťah Táni zakaždým spísať len na stranu a to k tomu súhrn za týždeň, ktorý s nim prežila, randila, z ktorého aj tak nič neviem...no chabé, bez emócii a romantickej duše.

A čo Paríž?!...Aj keď opisy veľmi nemusím, chýbali mi v tej časti, keď bola Táňa zo školy v Paríži. Nedozvedela som sa toho veľa a tak som chcela, keďže vďaka knihám môžete cestovať kamkoľvek. No v tomto prípade to bolo opäť veľmi chabé. Bola som sem i tam a bolo tam pekne...ááá, bodka. -_-

Zhrnutie

Adonis v tričku je príjemná oddychová knižka z pera Simony Kutišovej, vhodná pre mladšie čitateľky a pre tých nenáročnejších čitateľov. Je to jednoduchý príbeh o 17.ročnom dievčati, ktoré sa zaľúbi do krásneho tajomného muža...no a či je to skutočná láska, tak na to musíte prísť samy :)) No nečakajte nič výnimočné, nič s hlbším zmyslom, pointou, poučením...je to trošku rozprávkový príbeh, no za to celkom dobre spracovaný. Má to však aj svoje muchy a nejednu, ale dojem až tak nekazili. Až na tie preafektované pasáže, kde hrdinka nekonečne bafkala to jej ON stojí za mnou; ON stojí obďaleč; JEHO ÚSMEV a podobné výkriky, ktoré by liezli nejednému na nervy. A chýbala mi romantika, takto na mňa príbeh občas pôsobilo sucho a miestami nezáživne. Nebola to dokonalá kniha, ale ani žeby zlá...taký čistý priemer, ktorý nikoho neurazí no za to ani veľmi nenadchne. Ale tak, šancu treba dať, no nie? ;))


P.S.:Ak vás knižka zaujala, stále si o ňu môžete zasúťažiť TU

Moje hodnotenie
Zdroje obrázkov
http://favim.com/image/711049/
http://blogs.thegospelcoalition.org/erikraymond/2015/10/21/saying-and-meaning-i-love-you/
http://101fundraising.org/2015/02/trusteesboard-members-best-friends-or-worst-enemies/
http://acculturated.com/falling-in-love-the-scientific-way/
https://www.pinterest.com/pin/132926626474636686/
http://7-themes.com/7008346-girl-redhead-books-watch.html

6 komentárov:

  1. Z knihy som si prečítala len zopár strán, ale akosi ma vôbec nezaujala a ani štýl písania sa mi nezdal až taký vypísaný. Tiež mi dosť prekážalo, ako už hneď na prvej strane bolo veľkým: Pozrela sa NAŇHO! či také niečo, už si to presne nepamätám.
    Asi je to fakt pre mladšie a nenáročné čitateľky.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne zas autorkyn štýl veľmi sadol a páčil sa mi, skvelo som si pri knihe oddýchla a zaspomínala na tie tínedžerské časy :D Kniha má svoje chyby, ale je fajn...taký jednoduchý príbeh, ale kebyže nemám náladu pod psa, asi by som to vážne vzdala :/ Čo by aj bola škoda, keďže si ma autorka celkom získala a som zvedavá, čo nové napíše...držím jej v tom palce :))

      Odstrániť
  2. Nechcela som hneď posudzovať negatívne, ale už podľa názvu som akosi vedela o čom to bude... a po tejto recenzii som sa až tak nemýlila, ale nezatracujem, možno sa to mne bude páčťi, ale momentálne si ju nepíšem medzi tie, čo chcem prečítať :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja ťa chápem, ono je to predsa len téma pre mladšie ročníky, no na druhej strane ma to celkom prekvapilo a som rada, že som tomu dala šancu :)) Je to skvelá oddychovka, aj keď občas som mala nervy z hrdinky, ale ako som spomínala, nebolo to také strašné ako sa na prvý pohľad zdalo :D

      Odstrániť
  3. Veľmi pekná recenzia. :) Páči sa mi ako recenzie rozdeľuješ na klády a zápory (a zhrnutie). Je to tak potom prehľadnejšie. Kebyže som sa nezapojila do súťaže o Ochrankyňu, tak by som sa zapojila asi o túto knihu. Mám rada také oddychovky, v ktorých sa skoro nič nedeje. :D Pekné obrázky. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne, Julka :)) Veľmi si ma potešila...a myslím, žeby sa ti kniha páčila, celkom dobre napísaná a na oddych ako stvorená :D Ešte raz vďaka ♥

      Odstrániť

Mony's bookshelf: read

In the Field of Grace
Harvest of Rubies
Perla v piesku
While We're Far Apart
Jonathan Livingston Seagull
Muž menom Ove
Kým hviezdy svietia
Jednou ano, dvakrát ne
Enderova hra
Selekcia
Skúška ohňom
Drozdajka
Hry o život
Smrteľný chaos
Rozvaliny Gorlanu
Korisť
Lov
Atramentové srdce
Oceán na konci ulice
Záhrobná kniha


Mony's favorite books »
© Mony, 2015-2017. Používa službu Blogger.