Šálku čaju a SLOVENSKÚ knihu, prosím.../01 (...slovíčko na úvod :)...)

Projekt od Slávky a Mony (moja maličkosť ^.^ )
Ako sa to začalo
     Jedného dňa, nie tak dávno, som si našla na FB správu od Slávky, v ktorej sa ma pýtala, či by som s ňou nešla a nepomohla jej s projektom, ktorý ju napadol. Týkal sa slovenských autorov a ich tvorby s cieľom ukázať, že i my máme skvelých autorov a vďaka projektu ich touto formou priblížiť aj našim čitateľom.
     Budem k vám úprimná, sprvu som do toho nechcela ísť a mala som na to hneď 3 dôvody:
1.veď ja slovenských spisovateľov vlastne ani nepoznám!
2.za celý svoj život som prečítala s povinnou literatúrou presne 4 knihy (priznám sa, že povinné čítania som vážne flákala a z toho som poctivo prečítala len dve knihy, takže polovicu z tých štyroch z čoho vyplýva, že tá druhá polovica boli romány a to znamená totálnu ignoráciu voči slovenskej tvorbe z mojej strany -_-)
3.čo by som sa spisovateľov pýtala v rozhovoroch, keď o nich nič neviem?
     Nuž, chcela som to nechať tak a život by šiel ďalej. Ale na druhej strane som sa nechcela vzdať tak ľahko. Páčila sa mi tá predstava niečoho iného do čoho by som sama nikdy nešla (a blog potrebuje tiež závan niečoho nového, no nie?). Takže vznikla z toho výzva, svoju introvertskú časť som prestala počúvať a Slávke napísala: Idem do toho, tak, s čím začneme, šéfe? :D
     A tak sme sa do toho pustili. Vymysleli sme názov. Ja som vymýšľala logo, Slávka oslovovala spisovateľov. Medzi tým som otravovala sestru, mamu a kamarátku (pozdravujem Aničku) s otázkou: Čo by ste chceli vedieť o slovenských spisovateľoch? Čo by ste sa ich spýtali?...keďže som s tým mala problém (nečudujte sa mi , som introvert, tichý a uzavretý človek (aj keď vďaka blogovaniu samu seba občas nespoznávam) a ak sa mám niekoho niečo spýtať a k tomu ho nepoznám...ostanem zväčša ticho, -_-) Takže sa im chcem veľmi pekne poďakovať, že to so mnou pretrpeli (aj Slávka, pretože som jej niekedy pílila uši blbosťami...) a veľmi mi pomohli.
     Do projektu sa nám zapojilo 28 spisovateľov a veľmi im ďakujem, že sa na to dali :) U mňa si budete môcť prečítať 13 rozhovorov (ak sa dovtedy čo nestane, pretože sa mi niektorí ešte neozvali a ešte musím jeden špeciálny rozhovor vymyslieť) so skvelými a veľmi milými ľuďmi, ktorí boli ochotní venovať svoj čas na odpovedanie na kladené otázky, ktoré som poňala trošku inak, ale sú k veci...aspoň myslím teda :)) (u Slávky bude 15 rozhovorov+články zamerané na slovenskú tvorbu...u mňa bude len jeden, keďže na to až tak kreatívna nie som).
     Chcem vám ešte povedať, že v rozhovoroch som každému spisovateľovi kládla rovnaké otázky a len sem - tam sa objaví aj inak zameraná otázka. Dôvod je jednoduchý; nikdy som nečítala ich diela a nepoznám ich a vymyslieť 13 rôznych rozhovorov bolo v tomto prípade nemožné, ale tak, uvidíte sami.
     Som rada, že som sa na to nakoniec dala i keď mi srdce búšilo ako by chcelo vyskočiť z hrude a nechať ma v tom samú, keď som odoslala prvý rozhovor (znie to čudne, no kebyže ma poznáte lepšie, pochopili by ste :)) ). Ešte sa vrátim k tomu, prečo som rada, že som sa na to dala:
1. konečne som donútila môj mozog pracovať
2.musela som zapojiť aj kreatívnu časť, takže mi aspoň nezaspala (ale o tom neskôr)
3.spoznala som skvelých spisovateľov a dúfam, že sa čím skôr dostanem k ich dielam
4.môžete ich spoznať aj vy a raz siahnuť po ich dielach a povedať si: Wau, toto napísal slovenský spisovateľ?
     Viete, ono je to tak, že som vždy siahla po zahraničných autoroch namiesto tých našich. Iróniou však je, že ani tých zahraničných nepoznám a predsa som im dala šancu. Tak prečo nedať šancu aj tým slovenským?
     A na záver, vedeli ste, že v slovenskej tvorbe nájdete román o Indiánoch, kolonizácii USA v 19.storočí, či príbeh zasadený do 20.storočia v Egyptskej krajine plný dobrodružstva v hľadaní  bájneho pokladu alebo príbeh zo stredovekého Slovenska...počkať, hovoríte nie? Tak je ten pravý čas to zistiť ;)
Mini súhrn: projekt trvá od 20.11. do 20.12. 2015 a bude ukončený súťažou. Počas týchto dní si budete môcť prečítať, a tak i spoznať, mnoho slovenských spisovateľov u mňa a aj u Slávky. U Slávky vás čakajú aj iné články zamerané na slovenskú tvorbu a ako som spomínala, u mňa sa dočkáte len jedného a to ho mám len v predstave, takže, no, sama neviem...hádam sa mi to podarí zrealizovať :D Takže toľko k tomuto projektu, ktorý budete vídať na blogu/blogoch dosť často (aspoň tu nebude pusto ;) )
Zdroje obrázkov kníh: http://www.knihysova.sk/; http://www.brloh.sk/; http://www.martinus.sk/; http://knihcentrum.sk/

2 komentárov:

  1. Tlieskam vám baby! Ja som sa tiež slovenským autorom doteraz viac-menej vyhýbala, takže sa veľmi teším ako ich vďaka vám spoznám :))))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujeme, Andy ♥ ^.^ ♥ Pre mňa je to tiež skvelý projekt (Slávka má dobrú hlavičku :D), vďaka čomu už teraz spoznávam úžasných ľudí a som nesmierne rada, že ich aj naši čitatelia spoznajú...júj, teším sa aj ja...;))

      Odstrániť

Mony's bookshelf: read

In the Field of Grace
Harvest of Rubies
Perla v piesku
While We're Far Apart
Jonathan Livingston Seagull
Muž menom Ove
Kým hviezdy svietia
Jednou ano, dvakrát ne
Enderova hra
Selekcia
Skúška ohňom
Drozdajka
Hry o život
Smrteľný chaos
Rozvaliny Gorlanu
Korisť
Lov
Atramentové srdce
Oceán na konci ulice
Záhrobná kniha


Mony's favorite books »
© Mony, 2015-2017. Používa službu Blogger.