Middlestone/Pavel Horna

Originálny názov: Middlestone
 Počet strán: 264
Jazyk: český
Väzba: pevná väzba 
Vydavateľstvo: Almi (2010)

Anotácia
První díl nové fantasy série pro mladé čtenáře. Zpočátku si třináctiletá Pavlína Lindová myslela, že život v satelitním městečku (děsivě vzdáleném od milovaných obchodních center v krajském městě) bude nuda hraničící se smrtí. Zvlášť když se do sousedství přistěhuje Honza, stejně starý kluk a navíc vítěz okresního kola fyzikální olympiády, tedy jasný úchyl.

Ovšem když spolu při kopání bazénu najdou záhadný rukopis z roku 1787, jejich život získá zběsilý spád. Existovalo tajemné království Middlestone? Nebo snad ještě existuje? A skutečně v něm na konci 18. století používali Dlouhé hlasy, tedy mobilní telefony? Opravdu by géniové lidské historie nebyli až takovými borci bez pomoci jistého Velkého K? Je fakt možné, že byl jorkšírský krtek předchůdcem jorkšírského teriéra? Vznikla ropa tak šíleným způsobem, jaký je v rukopisu naznačen? Prostě a jednoduše: Názory na lidskou historii, jak ji známe dnes, získávají vážné trhliny! 

Otázek je mnoho a všechny čekají na odpověď. Našim hrdinům nezbývá, než se ponořit do hlubokých, špinavých vod lidské historie a začít rozmotávat zaprášená klubka staletých tajemství. Čeká je krušná cesta plná nebezpečí. Cesta, kterou nemají šanci zvládnout, pokud v sobě neobjeví to nejlepší. Nezvítězí, pokud nenaleznou sami sebe...(zdroj)
Klady
Liek na depresiu...Middlestone od Pavla Hornu bola nenápadná knižočka, ktorej som nevenovala takmer žiadnu pozornosť. Tichučko stála na svojom mieste v poličke a čakala na chvíľu, kedy si ju konečne všimnem. Dni sa míňali, mesiace tiež a malá modrá knižka ostávala bez povšimnutia. Až jedného dňa som mala depku, vážne, a nechcela som čítať nič vsadené do reality, nič romantické a presladené a hlavne nič srdcervúce. Až mi zrak padol na Middlestone, ktorý v tom okamihu spĺňal všetky podmienky, aby mohol poputovať do mojich rúk. A poviem vám na čo som v ten deň prišla: Opäť som podcenila knihu a kebyže v ten deň po nej nesiahnem, ( ktovie či by sa tak nebyť depky niekedy stalo), bol by to najväčší a najhorší omyl môjho knihomoľského života. 
     Tá kniha je poklad stvorený zo slov trblietajúcejší než truhlička plná zlata. No, čo vám poviem, nikdy som nečakala, že ma kniha venovaná mládeži od 10 rokov tak ohúri, nadchne, poteší a vylieči z depresie. Niet nad detské knihy! 
     Pavel Horna je spisovateľ o ktorom som jakživ nepočula no po prečítaní jeho diela je mi nad slnko jasnejšie, že si ho zapamätám navždy. Taký talent! Úžasný rozprávač, ktorý svoje dielo obohatil o neskutočný humor (smiala som sa takmer stále), napätie, záhady a o hodnoty, ktoré sú v ľudskom svete najvzácnejšie, no v tom škriatkovskom aj oveľa častejšie (priateľstvo, láska, obeta pre druhého, vernosť...). 
     Som taká nadšená! Middlestone sa zaraďuje medzi knihy, ktoré milujem a ku ktorým sa určite vrátim. Dokonca sa mi páčila väčšmi než Záhrobná kniha od Gaimana a ako viete je skutočne skvelým spisovateľom. No Pavel Horna v ničom za ním nezaostáva, dokonca stavia laťku rovnako a možno ešte vyššie ako on. Vskutku úžasný a výnimočný príbeh od úžasného a výnimočného autora. Milí naši susedia a bratia Česi, vážte si, že ho máte...

Fantázii sa medze nekladú...Príbeh sa odohráva v dvoch časových úsekoch, v prítomnosti a v minulosti (častejšie v minulosti) a o to je kniha zaujímavejšia. Vystupuje v ňom mnoho postáv, každá iná (až na Zoru a Noru, ale nepoviem vám viac, len to, že sa ich oplatí spoznať), s iným charakterom perfektne premyslená a dotiahnutá do detailov. A hlavne, čo veľmi chválim, ich správanie zodpovedá veku. 
     Musím povedať, že spisovateľ oplýva obrovskou fantáziou a myslím, že i on má v sebe rozprávkovú dušu a o to mi bol sympatickejší. Vymyslel naozaj zaujímavý a nevšedný príbeh vsadený na územie Čiech a asi aj preto som si lepšie vychutnala i predstavila tento príbeh. Možno, keď si niekto prečíta anotáciu, mohlo by mu prekážať  zlučovanie moderných prvkov s fantazijným svetom, ktorého dej sa odohráva v časoch kráľov a ušľachtilých rytierov. Ja osobne to nemám rada a stráca to tak pre mňa čaro, ale môžem s čistým svedomím povedať, že v tomto prípade ma to vôbec nerušilo. Trošku zvláštne, no, asi áno, ale gýčové, či otravné alebo uberajúce na čare, to rozhodne nie.
     Svet škriatkov je dokonale premyslený (milujem škriatkov!!!) a práve tu narazíte na vychytávky dnešného sveta. Je to čarovný príbeh, ktorý sa nevidí často a kde má Fantázia dvere otvorené dokorán...
Zápory

...nenašla som žiadne...

Zhrnutie
    Middlestone je pre mňa najväčším prekvapením zo všetkých prečítaných kníh doposiaľ. Nevkladala som doň veľké nádeje no dostalo sa mi viac ako som si mohla priať. 
     Čarovný, vtipný, záhadný, zaujímavo premyslený príbeh s postavami, ktoré si obľúbite a dlho vám nezídu z mysle. Podľa mňa knihe nechýba absolútne nič a môžem ju odporučiť každému bez rozdielu (ako sa aj píše na zadnej strane venované čitateľom od 10 do 100 rokov) a najmä tým, ktorý ešte nepoznajú svet kníh, pretože by dostali ten najlepší štart a vzácny kľúč do sveta fantázie
     Nuž, potrebujem súrne pokračovanie inak mi to nedá spávať. A ešte niečo som vám chcela povedať...škriatkovia existujú, to mi verte! Že neveríte? Tak si čím skôr prečítajte túto knihu s názvom Middlestone od talentovaného spisovateľa Pavela Hornu a potom...hmmm, nechajte sa prekvapiť ;) 
Moje hodnotenie

2 komentárov:

  1. fíha, no to by som nepovedala že takú dospelácku čitárku zaujme taká kniha. Je to zaujimavé, ani mňa by hneď na prvý pohľad neohúrila, ale treba dať šancu, tak ďakujem za tip, lebo ja mám depku teraz akosi častejšie, ale čítam na podnet zo stránky Vôňa atramentu toho Medeného jazdca :) to mi pomáha :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ááále, až taká dospeláčka to nie...to vieš, u mňa má prevahu tá rozprávková duša pred tou dospeláckou :D Ale pri tejto knihe som mala taký pocit, že ju vážne môže čítať hocikto, či dieťa, či tínedžer, dospelák alebo starší človek...ona je vážne vhodná pre každého :)) Takže môžem len odporučiť ;) A Cloe Medeného jazdca teda poriadne ospevuje, už ma na knihu navnadila, len ju musím konečne zohnať :D A som rada, že ti práve táto kniha pomáha...knihy sú liekmi na všetko ♥

      Odstrániť

© Mony, 2015-2017. Používa službu Blogger.

Mony's bookshelf: read

In the Field of Grace
Harvest of Rubies
Perla v piesku
While We're Far Apart
Jonathan Livingston Seagull
Muž menom Ove
Kým hviezdy svietia
Jednou ano, dvakrát ne
Enderova hra
Selekcia
Skúška ohňom
Drozdajka
Hry o život
Smrteľný chaos
Rozvaliny Gorlanu
Korisť
Lov
Atramentové srdce
Oceán na konci ulice
Záhrobná kniha


Mony's favorite books »