22. októbra 2015

Záhrobná kniha/Neil Gaiman

Originálny názov: The Graveyard Book
 Počet strán: 272
Jazyk: slovenský
Väzba: pevná väzba s prebalom
Vydavateľstvo: Ikar (2009)

Anotácia

Živí aj mŕtvi majú svoj svet. Tieto svety by sa nemali prelínať. V jednu noc sa však hranica medzi nimi poruší. Z domu, kde vrah zanechá tri mŕtve telá, štvornožky vyjde malé dieťa a v polnočnej tme sa vyberie hľadať útočisko na starodávnom cintoríne...(zdroj)

...ak chcete čítať túto knihu, musíte v sebe nájsť svoju detskú podstatu...

Niekedy mi je skutočne ľúto, keď sa príbeh blíži k záverečnej stanici. Celý ten čas som cestovala s autorom, ktorý ma zaviedol na nové, neznáme miesta utvorené z jeho fantázie. Počúvala nevšedný príbeh plný originality a nezabudnuteľných postáv. A potom sa to všetko skončí. Posledná strana sa otočí s ľahkosťou pierka, slová sa rozplynú a nastane pocit smútku zmiešaného s radosťou. Vtedy mi je ľúto, že už nebudem môcť tráviť čas s hrdinami autorovej fantázie. No na druhej strane som i nadšená, pretože som mala to šťastie spoznať kvalitnú knihu ku ktorej sa môžem vždy vrátiť. A tak to bolo aj pri Záhrobnej knihe od nenapodobiteľného Neila Gaimana
Ak ste od neho ešte nič nečítali, tak vám radím, aby ste túto chybu čím skôr napravili, pretože ani neviete o čo prichádzate. Jeho príbehy sú originálne, postavy nezabudnuteľné s charaktermi dokonale vykreslenými a má obdivuhodný cit pre písanie. Píše pútavo, hrá sa so slovíčkami a dokáže navodiť presne takú atmosféru v príbehu, akú si daný moment vyžaduje. On to jednoducho vie a čítať niečo práve od Gaimana je skutočným zážitkom. 
Zážitkom bola i Záhrobná kniha, ktorá si ma získala a postavy v nej ukryté nadchli. Páčilo sa mi ako Gaiman dokázal každú postavičku oživiť slovami, ako sa s tým pohral a dotiahol do prekrásnych detailov.Každý jeden z cintorčanov, ktorým sa dostal priestor, bol iní. Z inej doby, s iným slovným prejavom i zmýšľaním. Nechýbali preto zastarané slová, vtipné momenty, zmätky i pletky. No čo vám k tomu poviem, bolo to úchvatné. Jedine, čo mi vadilo, bol urýchlený koniec a nezodpovedanie niektorých mojich otázok, alebo boli tak skromne rozpovedané. 
Myslím, že kniha zaujme nejedného fantasy nadšenca , ale i takých, ktorý preferujú iné žánre. Ale chcem vám dať jednu radu. Ak sa vám Záhrobná kniha dostane do rúk, musíte v sebe nájsť svoju detskú podstatu. To dieťa, ktoré verilo na víly, škriatkov, duchov a strašidlá ukryté pod posteľou. Musíte sa vrátiť k týmto časom, aby ste príbeh pochopili a dal vám to, čo i mne. Niekedy je dobré oddýchnuť si od role dospeláka a nechať sa zaviesť na miesto, kde je všetko možné. A práve Záhrobná kniha v sebe takéto miesto ukrýva a je len na vás, či sa ho rozhodnete navštíviť...

Moje hodnotenie
Zdroje obrázkov
http://www.e-reading.club/chapter.php/87148/6/Gaiman_-_The_Graveyard_Book.html
http://es.paperblog.com/el-libro-del-cementerio-neil-gaiman-3283705/
http://kniha.sk/detail_tovaru.php?UG_page_zq=1&ug_preselval=&ug_preselfl=&ug_secv=&p=&p2=vyhladavanie&ean=9788055120102&isbn=9788055120102

1 komentár:

  1. Mňa touto knižkou potešila mamina a tak som sa rozhodla, že i ja poteším jedného z vás. Z toho vyplýva, že si o knižku budeme môcť zasúťažiť. Takže sa tešte na Hallowenský knižný hop (kniha úplne sedí k téme, všakže :D ), kde spolu s knižkou víťaz získa aj tri špeciálne drobnosti...

    OdpovedaťOdstrániť