29. októbra 2015

Potulky prírodou/07 (...čaro jesene...)

     Možno niekto jeseň nemá rád. Spája si ju s daždivým počasím, chladom, melanchóliou a bezfarebným obdobím, pri ktorom je ťažko sa pousmiať. Priznávam sa, že keď nastane takýto obraz na krajinu, tak to nenadchne ani mňa a chladné dni veľmi nemusím. No začiatky jesene sú krásne, to musí uznať aj pesimista, a preto jeseň milujem. Tie sýte farby, bezoblačná obloha, slnko...vtedy je taký  krásny pohľad a bol by zločin nevyfotiť to :D
    A tak som behala po lese, lúkach s mojim novým kamarátom (fotoaparát značky FUJIFILM...spočiatku som naň nadávala, ale je fajn...fotí pekne...stačia len malé úpravy a fotka je vcelku pekná, však uvidíte samy) a fotila, čo sa dalo. Potom bol však problém počet fotiek zredukovať  tak, aby som to zas s nimi neprehnala (je ich 34 -_-)...Nuž, tak vám teda prinášam jesenný špeciál v ktorom uvidíte ako krásne sa jesenné víly pohrali s farbami u nás. Stavím sa, že boli také šikovné všade ;)

Čaro jesene

(...podľa mňa, aj keď má jeseň takúto tvár, takmer bez farieb, je svojim spôsobom krásna. Má čo ukázať a mne aj ukázala...)



(...a tu sa už jeseň krásne vyfarbila...javory, ach, tie vedia upútať pozornosť...)


(...milujem lesné cestičky, obzvlášť na jeseň. Vtedy sú ako bránou do rozprávky...)




(...všimli ste si, kde sa uchytil tento javorový list?...)

(...trnky sú v tomto období veľmi fotogenické ;)...)

(...pamätáte si na básničku o kameni?...)
(...Boh mu dal opäť priateľa :))...)
(...a tu sa na sa na samom vrchu smreku vyhrieval drozd čvíkotavý...inak fotené s 50x zoomom a nie je to ani také rozmazané, čo je super! :D )

(...salamandra škvrnitá...krásavica, všakže (ak je to teda ona :D)...)

(...na tomto mieste ma každý rok prekvapí ako sa dokážu sfarbiť tieto stromy...)
(...a skombinované s ihličnatými stromami - to je nádherný pohľad...)

(...tieto zábery som nafotila akurát včera, keď prišiel prvý poriadny mrázik...)
(...tak tento javorový list si našiel mäkučké pristátie...)
(...podľa mňa sú šípky krásne, keď sú pokryté jemnou námrazou...)

(...zimné kvety:)...)

(...mesiac sa chystá na spánok...)

(...a tu už slnko vstáva...)
(...bolo to čarovné jesenné ráno...)

    A to je odo mňa všetko. Dúfam, že sa aspoň jedna fotečka páčila a ja idem opäť pobehovať po tých našich kopcoch, nech ešte niečo zachytím z tej jesennej krásy kým neodíde :D. A tešte sa na sobotu, bude súťaž ;) 
      A, inak...aj u vás je taká nádherná jeseň?

17 komentárov:

  1. Pekné jesenné fotky. :D Posledná sa mi páči asi najviac. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) S tou poslednou zdieľam podobný názor ;)

      Odstrániť
  2. Absolútne krásne fotky! Tie stromy vyzerajú ako keby ich niekto namaľoval... musíš mi prezradiť, kde také nájdem! :D ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne :D Tie stromy sú na živo ešte krajšie a pohľad na ne, nezabudnuteľný...som rada, že som ich aspoň takto zachytila. A kde ich nájdeš? Hmmm, to vieš, Kysuce sú krásne a kde bývam ma príroda stále fascinuje, ale verím, že takúto jeseň nájdeš všade...stavím sa, že aj u vás sa nájdu takéto stromy ;)

      Odstrániť
    2. Ja sa snažím hľadať aspoň podobné k týmto, ale vždy nájdem len klasické zelené či hnedé, tých "červených" je strašne málo a to už ani nehovorím o tých žltých :( Asi fakt pôjdem do tých Kysúc! :D

      Odstrániť
    3. To máš pravdu, červených je dosť málo, no teraz sa akosi začínajú ukazovať a ešte aj také zvláštne oražovo-zlato-červené sfarbenia stromov, ktorých názov nepoznám :D Tento rok sa u nás príroda vážne krásne vyfarbila :) A možno ťa raz sama povodím po tých našich lesoch...človek nikdy nevie :D

      Odstrániť
  3. Oficiálne som sa zamilovala do tvojich fotiek. :) Tam, kde bývam takúto prírodu často nevidím, tak si to vynahradzujem aspoň takto. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jéj, ďakujem veľmi pekne, Lulu ♥ ^.^ Veľmi si to cením a som nadšená z toho, že sa ti moje fotečky páčia...ešte raz vďaka :))

      Odstrániť
  4. Ako je možné, že sa tu nenachádza môj komentár, keď som si bola takmer istá, že som komentovala? Možno som si to len namýšľala a okomentovať zabudla, som zmätená! :D Každopádne, už som opäť tu a naprávam svoju malú chybičku.
    Jeseň... nikdy som jeseň nemala rada pretože sa mi spájala s dažďom a blatom, škaredými, zosušenými, hnedými listami a podobne. Priateľ však jeseň má rád a tak nejak som v nej objavila čaro aj ja, najmä pretože je už vyše týždňa krásne počasie a neprší! Škoda len, že práve teraz ma zmohla choroba a ja sa nemôžem ísť ani len prejsť po lese. Napravím to snáď zajtra alebo pozajtra. :3

    Fotky sú krásne a tak nejako to vyzerá aj v našich lesoch - teda, aspoň to tak vyzerá z diaľky. :D Preto nejak neviem ako je možné, že tuto Andrea nevie nájsť takú krásnu prírodu, veď chodíme na jednu školu! :D (Malý tip - za Strážskym smerom na Vranov je taký lesík, kde sme chodili s otcom na huby keď sme boli deti. V piatok sme išli tadiaľ do Svidníka a zem v lese bola celá oranžová a žltá od listov. Určite tam choď, Andrea, to nie je ďaleko. :3)
    A tie čiernobiele fotky sa mi obzvlášť páčia. Vyžarujú zo seba čosi zvláštne. Rada čítam tvoje potulky prírodou, respektíve si ich skôr pozerám. Núti to človeka zbožňovať každé ročné obdobie. :3
    Charlotte.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to si ma dosť prekvapila, teda :D Veľmi rada by som takúto prírodu videla aj na vlastné oči, ale , bohužiaľ, v mieste môjho bydliska sa nachádzajú len zelené , hnedé , sem tam nejaký ten žltý strom a fakt žiadny červený :( A do Strážskeho to mám celkom ďaleko, ale vďaka aj tak za tip, keď budem mať príležitosť, tak sa tam zastavím ;)

      Odstrániť
    2. Charlotte: Ja viem, jeseň má aj takúto tvár, no i v nej sa dá nájsť čaro, ale teraz je vážne toto ročné obdobie nádherné. Aj u nás už celý týždeň svieti slnko a rána sú obzvlášť nádherné, pretože je všetko pokryté námrazou a keď lúče slnka prenikajú spoza koruny stromov a dotýkajú sa jemne týchto miest...och, vtedy som ako v rozprávke, je to NÁDHERNÉ!!! (chúďa fotoaparát, teraz mu dávam poriadne zabrať :D ) A som rada, že si objavila v jeseni čaro aj ty...chválim priateľa a pozdravujem :D
      Takže chodíš do tej istej školy ako Andy. To je sranda, viem, že sú tam ešte ďalšie dve blogerky, ktoré mám rada, takže ste tam štyri...júj, to je škola plná talentov :)) Svet je taký malý ;) A ďakujem za taký dlhý a krásny komentár...som veľmi rada, že sa ti fotečky páčia :)) ♥♥♥

      Andy: Ak budeš mať teda príležitosť, chyť sa jej a vyraz tým smerom, ktorým ťa posiela Lotte :)) Príroda a jej čaro, krása za to určite stoja ;)

      Odstrániť
  5. tá jeseň je naozaj krásna, prajem si aby bola takáto stále, bez dažďov/vetrov ... milujem takúto krásnu jeseň, tá farebnosť ♥

    https://clodyteenmummy.wordpress.com/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem...aj ja milujem takúto jeseň a tento rok slniečko vôbec nie je skúpe, takže si užívam každý jeden deň :D

      Odstrániť
  6. Já jsem podzim nikdy extra nemusela, ani nevím pořádně proč. Vždycky mě z něj spíš neustále pobolívala hlava, jak se pořád mění počasí a tlak... Ale letos nastalo cosi jako prozření a já se do podzimu totálně zamilovala :D Miluju, jak je sluníčko sytě oranžové, když zapadá, a jaké klikyháky to vytváří na nebi. A jak je všecko barevný! Nejhezčí mi přijdou pohledy na víc stromů pohromadě, kde každý má úplně jinou barvu a vypadá to hrozně pěkně :)
    Nádherné fotky!! :) I kdybych podzim neměla ráda, tvoje fotky by mě rozhodně přesvědčily o opaku :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja ťa chápem, tak teraz je napríklad to počasie nanič -_- Stále prší, zima je, čas stvorený na spanie a človeku sa nič nechce. Ale týždeň predtým bol NÁDHERNÝ, taký som cez jeseň už dlho nezažila. Ako vravíš, slniečko, sýte farby a farebné stromy...ako namaľovaná rozprávka :)) Ale som rada, že jeseň ukázala aj túto tvár a že si ťa získala ;) A ďakujem za krásny komentárik aj pochvalu fotiek, nesmierne sa teším, že sa ti páčia :D

      Odstrániť