20. septembra 2015

Perla z Moabu/Tessa Afsharová

Originálny názov: In the Field of Grace
 Počet strán: 272
Jazyk: slovenský
Väzba: brožovaná
Vydavateľstvo: Kumran (2014)
Anotácia

Milujúci Boh vo svojom náručí kriesi mŕtve sny a pretvára ich na živú lásku.

Chudobná vdova Rút bez blízkych citových väzieb s rodinou, z ktorej vzišla, opúšťa svoj ľud a odchádza so svojou milovanou hebrejskou svokrou Noemi do Izraela. Pomáha jej obnoviť dom, z ktorého Noemi pred rokmi odišla spolu s manželom a dvoma synmi, o ktorých ju neskôr obrala smrť. Obe ženy sú už bez zásob a Rút, rozhodnutá ochrániť ich pred hladom, využije všetko, čo jej zostalo – mocný chrbát a odhodlané srdce – a paberkuje klasy, ktoré zostali na poli po žatve.

Ostatní jej ubližujú nevľúdnymi slovami, a tak Rút šokuje zistenie, že si ju majiteľ poľa všíma. Prihovára sa jej. Zásobuje ju i Noemi jedlom. Bóz si nahovára, že svojou vľúdnosťou spláca Rút lásku, ktorú prejavila voči jeho sesternici Noemi. No jeho srdce vie svoje. (zdroj)
Anotácia
Nemala som v pláne písať recenziu na túto knihu, pretože sa príbeh o Rút až príliš ponášal na ten o Rachab a štýl písania sa nezmenil. Bolo to ako čítať dva rovnaké príbehy, len z iného obdobia, no za to s takmer rovnakým dejom, čo sa týka lásky, strastiplných situácii a možno i zápletky. Nechcela som písať recenziu  z toho dôvodu, žeby by bola až príliš podobná tej predchádzajúcej, no akosi mi táto kniha nechcela zísť z mysle a to som ju dočítala pred týždňom. Nakoniec som si však uvedomila, že rozdiel tu predsa len bol a zatiaľ, čo si ma jedna kniha získala, tá druhá, naopak, sklamala. 
Perla z Moabu je ďalší biblický príbeh o výnimočnej žene menom Rút. Jej príbeh poznám, a tak som bola zvedavá ako ho pojme spisovateľka. Na moje prekvapenie si ma hneď vedela získať prológom a očariť, až som si myslela, že sa Tessa, čo sa týka štýlu písania, skutočne zlepšila o 100%. Ten prológ bol nádherný. Plný citu, krásnych slov, z ktorých som cítila lásku Bóza k svojej umierajúcej manželke. A musím sa priznať, že ma prvých 11 strán rozcitlivelo natoľko, že som pocítila ako mi vlhnú oči. Povedala som si, ak Tessa bude takto úžasne písať i naďalej, tak tu máme päť hviezdičkové dielo. Žiaľ, po úvode sa moje pocity stratili a nastal typický mdlý, málo zaujímavý štýl, bez pocitov a opisov. Tessa sa veru nezaprie, ale ak napísala taký krásny prológ, prečo aj zvyšok knihy sa neniesol v tom istom duchu? To vážne nechápem. 
S príbehom o Rút to bolo so mnou ako na húsenkovej dráhe. Raz ste hore, raz dole...raz nadšený, vydesený alebo znudený...a stále dookola. Musím však uznať, že Tessa  je veľká romantička a používala mnoho fínt, síce dosť, nazvem to, otrepaných, ale za to pekných a príbehu sa hodili, aby ukázali lásku Bóza k Rút, či Rút k Bózovi. Ale, opäť je tu to ale. Málo, málo opisov a citov. Kde sa podeli? Mne tak veľmi vadí, keď hlavní hrdinovia tvrdia, že sa ľúbia, no ja im to neverím. Škoda, preškoda. Mňa tento krát Tessa veľmi sklamala. Cítim sa oklamaná, pretože ten úvod a istá dlhá časť v strede príbehu (ktorú som čítala bez prestávky) ma akoby presvedčili o tom, že som čítala kvalitné, zaujímavé dielo. No, keď som si poskladala celý príbeh a pocity z neho, vzišlo mi slabé, priemerné dielo, ktoré opäť znížil nezaujímavý štýl písania, ale akoby nanútené pasáže v príbehu, ktoré vyzneli čudne. Najväčším problémom u Tessy je, že málo používa ľubozvučné slová, nerozvíja opisy a všetko je akoby zahalené v hmle. A na dojme ani nepridalo posledných 60 strán, ktoré som len s premáhaním dočítala. Nebolo to dobré. Jedinou výnimkou je už spomínaný prológ a rozvíjajúci sa vzťah Bóza a Rút, kde sa s tým autorka pekne pohrala, inak nič moc. Nemastné - neslané. Pre mňa slabý priemer, ktorý sa len tak - tak zachránil od priepasti pod 3 body.
Moje hodnotenie
Zdroje obrázkov
http://www.gorila.sk/product/535125
https://godshotspot.wordpress.com/2015/03/06/ruth/
http://www.ebsqart.com/Art-Galleries/Abstract-Representational/51/OLIVE-TREE-at-SUNSET/583840/

2 komentáre:

  1. Aj napriek tomu si chcem knihu kúpiť. Veľmi som na knihu zvedavá.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada, že si ju chceš prečítať. Každému sadne inak, no mňa sklamala, ale v istých okamihoch ma zas viac bavila ako Perla v piesku...tak som zvedavá, čo na knihu povieš, teším sa na recenziu :))

      Odstrániť