Čarujeme bez prútika/03...2.časť (...záložka plná fantázie...)

     Druhá časť spomínaného DIY je tu :) Musím povedať, že i v tomto mi veľmi pomohla sestra, hlavne, čo sa týka slnečnicovej záložky, ktorú uvidíte. 
     Ja a štetec si veľmi nerozumieme (radšej obdivujem svoju sestru alebo Zuzku, ktorá na svoj blog pridáva krásne DIY a nádherné obrazy :) ), a aj keď som sa veľmi snažila čosi s ním a s temperkami vykúzliť, nešlo to. Ale už trénujem, aby som ju mohla vyrábať sama a neotravovať stále sestru, ktorá bola taká ochotná a moju predstavu prekreslila na papier a to ju o 100% vylepšila, takže opäť veľká vďaka :)) Nebudem už teda zdržiavať, som zvedavá, čo na naše výtvory poviete ;)

Záložka plná fantázie

Potrebujeme
slnečnicu (postup na jej výrobu nájdete v predchádzajúcom DIY)
jeden vystrihnutý obkreslený kvietok slnečnice
kartónový papier
temperky
štetec
disperzné lepidlo
lak na vlasy
Postup
1
a) z bieleho kartónového papiera som vystrihla záložku širokú 3cm a dlhú 20cm a nechala sestru, nech kúzli so štetcom. Je veľmi šikovná a celú záložku do najmenšieho detailu vymaľovala ona (a to isté nakreslila aj na druhú stranu zrkadlovo). Takže tento krásny výtvor je jej :)
b) potom záložku zafixovala lakom na vlasy (postriekala obidve strany), pretrela s disperzným lepidlom. Potom opäť pretrela disperzným lepidlom (dve vrstvy sú krajšie) a po zaschnutí prestriekala lakom na vlasy. Vďaka disperznému lepidlu vám vznine lesklý povrch, ktorý vyzerá pekne a chráni záložku pre poškodením (odporúčam záložku nechať deň lisovať pod ťarchou kníh, pretože sa vám pravdepodobne zvlní, no záťaž knižiek to napraví :) )
c) na druhú stranu záložky som nalepila spomínaný obkreslený kvietok slnečnice, ktorý má tiež zvýraznené lupienky pastelkou a ryhy nožničkami (viď. predchádzajúce DIY). Nalepila som ho tak, aby nezvýraznená strana bola hlavnou a potom som nechala sestru, aby dokreslila detaily
d) nakoniec som z prednej strany nalepila slnečnicu tak, aby bolo vidieť aj lupienky nalepeného kvietočku z druhej strany
e) a takto vyzerá už komplet hotová :)

Záložka plná oblohy

Potrebujeme
kartónový papier
farebný papier
nožnice
pastelky
strúhadko
čiernu fixku
centrafixku
stužku na ozdobu
lak na vlasy
disperzné lepidlo
Postup
1
a) z farebného papiera si vystrihneme balóniky. Použila som 10 rôznych farieb a kedže balóniky potrebujeme aj z druhej strany, tak ich bolo 20 - z každej farby po dva
b) ich okraje som si zvýraznila čiernou pastelkou a fixkou nakreslila tieň. No musíte ich robiť zrkadlovo ako vidíte na obrázku, jeden tieň z ľava druhý z prava, pri každej farbe
c) ďalej som si vystrihla šesť obláčikov
d) a ich okraje opäť zvýraznila pastelkou
2
a) z kartónového papiera som si vystrihla záložku dlhú 16cm a širokú 4,5cm. Pripravila si pastelky, strúhadko a šla na to
b) ako vidíte na obrázku, tak som strúhala také hoblinky z pasteliek (možno to poznáte...) na celú dĺžku záložky, tak cik-cakovo posypané všetkými farebnými hoblinkami od najsvetlejšej farby po tú najtmavšiu 
c) a tu môžete vidieť ako to u mňa vyzeralo
3
a) pastelkové "hoblinky" som prstom začala roztierať, čím vám vznikne jemný farebný povrch, ako môžete vidieť. Potom som obidve strany postriekala lakom na vlasy, čím sa farby lepšie vyvážili a dostali nový nádych
b) potom som nalepila z jedenej strany tri obláčiky a tak isto, len zrkadlovo, nalepila z druhej strany ich dvojníkov
c) následne som nechala sestru, aby ju pretrela disperzným lepidlom, ktoré trošililinku, naozaj len málinko, zriedila s vodou (nám trvalo, kým sme prišli na to, ako najlepšie dosiahnuť efekt s týmto lepidlom, takže vám v tomto veľmi neporadím...musí na to prísť každý sám).Najprv natrela prvú vrstvu, a po zaschnutí dala ďalšiu, a neskôr prestriekala lakom na vlasy (opäť som ju dala vylisovať na deň ako aj prvú záložku)
4
a) nakreslil som si s tenkou centrafixkou šnúrku pre balóniky
b) pripravila si balóniky, ktoré boli rozdelené zrkadlovo (ako môžete vidieť)
c) potom som si ich poukladala tak, ako sa mi páčili, a keď som bola spokojná s ich usporiadaním, tak som ich od hora dole začala lepiť
d) a to isté spravila na druhej strane, opäť zrkadlovo
5
a) a máme hotovo
b) už som len napísala názov blogu (reklama musí byť :)) )
c) a aj seba (snažila som sa :D )
d) a nakoniec z obidvoch strán prilepila malú mašličku ako taký malý detail :)
A tu máme záložky v praxi
(...hor sa do oblakov :)... )


(...niečo vám prezradím, milujem slnečnice, tak preto som si vybrala na záložku práve ju...)



A tu sú fotky troch darčekov z kvetiniek
(...túto pohľadnicu/obraz sme vyrobili babičke ako darček k narodeninám, pretože miluje margarétky...)
(...páči sa mi náš folklór a tu som opäť navrhovala vzor a sestra ho so svojou šikovnosťou prekreslila a ako vždy, aj skrášlila...)
(...babička mala radosť :)...)
(...sestra malo 18 rokov a tak som sa jej rozhodla vyrobiť pohľadnicu. Vtedy sa mi páčila, ale teraz vidím, že som mala slnečniciam zastrihnúť lupienky viac, aby sa dotýkali stredu a to isté aj pri ostatných kvetinkách. Ako vravím, človek postupom času príde na to, kde robí chybu a snaží sa zlepšiť...len sa netreba vzdávať...)
(...vnútro pohľadnice. Chcela som vám ukázať, že aj gombík pekne dozdobí kvet. A inak s tým vtáčikom a jemu podobným(v pohľadnici ich je viac a spievajú pesničku Páslo dievča pávy :)...môžete vidieť poslednú strofu nôt ;) ) mám plány na ďalšiu záložku...)
(...sme kresťansky založená rodina a svojej sestre som aj birmovnou mamou. K jej 18.narodeninám som chcela, aby mala dar nie len od sestry ale aj od birmovnej mamy. A kedže viem ako sa jej páčil citát od sestričky Faustíny, a spomínala, že by ho chcela mať niekde zarámovaný, vnukolo mi to tento nápad...Vytlačila som si citát a okolo neho pozliepala kvetinky do venca, pretože sa k citátu skvelo hodia. Potom, aby som zakryla sklo, ktoré ani sama neviem ako je možné, že tam stále drží (lepila som ho Patexom a môžem povedať, že toho veľa udrží :D ) som jeho obvod oblepila ozdobnou gumičkou s krajkou (človek musí často improvizovať:) )... )
Ó, Ježišu môj, s dôverou k Tebe 
vijem tisíce vencov a viem, 
že rozkvitnú všetky,
a viem, že rozkvitnú všetky, keď ich 
osvieti božie slnko. 
                                                                             Sestra M. Faustína

A týmto končím nie len moje špeciálne DIY. Dúfam, že sa vám aspoň trošku páčilo a inšpirovala vás ;) Chcem sa vás ešte niečo spýtať. Kedže ma baví vyrábať vecičky a rada ich aj niekomu dávať, zamýšľala som sa nad tým, či by ste mali záujem o súťaž s mojimi DIY výrobkami. Mám v pláne toho ešte veľa (zápisníčky, obaly na knihu,...a iné) a pýtam sa vás to teraz, aby som vedela, či má zmysel ich začať vyrábať, kým mám teraz čas (do Vianoc by som to stihla :D ). Potom na boku blogu je mini anketa s dvoma odpoveďami...budem rada, keď sa do nej zapojíte :) Tak to je od mňa všetko...
Prajem pekný zvyšok dňa ;)

12 komentárov:

  1. ooooo ... kráásne! určite vyskúšam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. dúfam že toto bude ako cena v súťaži a že to vyhrám :)
    Je to krásne .. a inak ďakujem za pochvalu, ale pošlem ti pár linkov umelcov čo kreslia nádherne :) Ale je mi cťou (priznám sa, som polichotená). A toho šteca sa neboj, ruka sa musí len rozkresliť.. a ja som dlho nekreslila a nemaľovala, tak to bude makačka. Apropo, chválim i sestričku :) šikulky ste obe :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem/e krásne :)) A mne by nedalo nespomenúť ťa ;) Mne sa tak páči to, čo vytváraš, čo kreslíš, maľuješ...je to nádherné a vždy pritom žasnem :)) A presne to mi povedala sestra, aby som sa toho štetca nebála, takže skúšam...no uvidíme, čo z toho bude :D

      Odstrániť
  3. Tie záložky sú úžasné. Najviac sa mi páči záložka so slnečnicou, ale aj ostatné sú nádherné. Obidve máte talent. A ani ja neviem maľovať, takže si z toho nič nerob. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem/e :D Aj mne sa páči viac tá so slnečnicou, kedže ich milujem, no bez sestry by nevznikla. A už sa snažím maľovať, tak hádam to raz vytvorím aj sama :D

      Odstrániť
  4. No páni, to je krása! Nemám slov, fakt. Všetko je to nádherné, veľmi sa ti/vám to podarilo. :) Určite by som chcela súťažiť o takéto diy vecičky. A inak, tú pohľadnicu pre babičku som kedysi vyrobila veľmi podobnú (ale samozrejme nie takú peknú), tiež fialový podklad, nakreslená kytička sedmokrások spojených nalepenou mašličkou a ozdobené okraje. No naozaj! :D Teším sa na ďalšiu tvorbu. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem/e krásne :D Takže máme podobné zmýšľanie ;)...a žiadne podceňovanie! Tá pohľadnica, ktorú si vyrobila musela byť krásna, pretože viem ako pekne kreslíš(s čím mám ja veľký problém a bez sestry by nič nevzniklo) a čo je vyrobené z lásky, tak to je vždy nádherné :)) A dúfam, že aj ďalšie DIY výrobky sa budú páčiť a teším sa, že sa do súťaže zapojíš :D

      Odstrániť
  5. Bože!
    Tieto záložky skutočne zbožňujem, sú tak strašne nádherné. :3
    Článok som si čítala včera v škole počas voľnej hodiny a musím povedať, že som ihneď v danom momente dostala chuť bežať domov a vyrobiť si vlastné. Bohužiaľ, tak akosi som nemohla a škola ma vyčerpáva, takže sa do toho pustím najskôr cez víkend. Myslela som si, že nič krajšie ako tá slnečnica byť nemôže, ale z tých balónikov som naozaj unesená. Toto skúsim ako prvé a som zvedavá, čo z toho vznikne. Mám niekoľko rôznych druhov záložiek, ktoré by som si rada vyrobila, možno aj nejakú-tú zbierku. :D
    Sú strašne krásne.
    Čo sa týka súťaže, URČITE by som sa zapojila! Určite. Snáď tam hodíš nejakú z týchto záložiek (ehm, druhú napríklad). Som zvedavá na tvoje ďalšie DIY výrobky, skutočne sa neviem dočkať! :3 A tie darčeky sú veľmi kreatívne. O to viac si to určite daná osoba cení, že sú vyrobené vlastnoručne a od srdca. :)
    Charlotte.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jéj, ďakujem/e za krásny a dlhý komentár ^_^ Ja som taká rada, že sa páčia :D A teší ma, že si ich skúsiš vyrobiť aj ty...A tá škola, tú ti teda nezávidím, ja som len rada, že ju mám z krku :D A v súťaží budú aj iné záložky (aj tá balóniková ;) ) a všeličo, len sa musím už do toho pustiť. Tak sa teším...takéto komentáre mi vždy dodajú poriadnu dávku radosti a chuť vytvárať ďalej. ďakujem ešte raz :))

      Odstrániť
  6. Krásne! Šikovná si a aj sestra :) Jedna mi je nejak záhadne povedomá...nevieš prečo? :P

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem/e krásne :)) A ja vážne neviem z akého dôvodu je ti jedna akási povedomá :D Ale nie, teraz vážne...dúfam, že sa ti páčila a aj potešila :)

      Odstrániť

Mony's bookshelf: read

In the Field of Grace
Harvest of Rubies
Perla v piesku
While We're Far Apart
Jonathan Livingston Seagull
Muž menom Ove
Kým hviezdy svietia
Jednou ano, dvakrát ne
Enderova hra
Selekcia
Skúška ohňom
Drozdajka
Hry o život
Smrteľný chaos
Rozvaliny Gorlanu
Korisť
Lov
Atramentové srdce
Oceán na konci ulice
Záhrobná kniha


Mony's favorite books »
© Mony, 2015-2017. Používa službu Blogger.