Čarujeme bez prútika/02 (...folkový diár...)

Doma som našla peknú, starú látku, ktorá ma zaujala svojou potlačou. Nesie sa v ľudovom nádychu, a tak som sa rozhodla, žeby som z nej mohla niečo vyrobiť. A ako prvé ma napadol zápisník. Takže som sa pustila do práce, kde mi bol inšpiráciu skvelý návod TU...


Folkový diár

Potrebujeme:
starú látku
kartón
lepidlo (odporúča sa disperzné, ale doma mám len univerzálny Patex, ktorý tiež pekne spĺňa svoju funkciu)
staré zošity
trojrohú šatku alebo široký obväz
bavlnku+gombík
Postup
1
a) vyrobila som si jednoduchú záložku z bielej bavlny. Použila som šesť špagátikov bavlnky, ktoré som uplietla do vrkoča, presne ako aj pri jarnej záložke (postup TU)
b) ukončila som uzlíkom, na ktorý som prišila gombík
c) a takto vyzerá hotová záložka, pripravená do diárika (Tip: môžete použiť aj peknú stužku, či špagátik ukončený korálkou)
2
a) zošila som tri staré zošity dokopy
b) naniesla lepidlo na ich spoj (používam lepidlo Patex)
c) a štetcom ho rozotrela, aby sa dostalo medzi škárky zošitov, čím sa krásne prilepia (a teraz čakáme 10minút, kým sa lepidlo odvetrá)
3
a) z kartónu som vystrihla 3 diely-1x s rozmerom 1x22,5 cm (hrúbka závisí od toho, koľko zošitov zošijete) a 2x s roznerom 15,5x22,5cm
b) látka by mala mať presah aspoň 3cm na okrajoch
c) na okraje dielov nanesieme lepidlo
d) rozotrieme a necháme opäť tých 10 minút odvetrať
4
a) pripravíme si obväz/trojrohú šatku s rozmermi 22x16cm, ktorý prilepíme na stred zošita, čím presah obväzu ostane voľný
b) tu môžete vidieť ako to má vyzerať
c) a nakoniec prilepíme záložku
5a
a) lepidlo sa už odvetralo, môžeme lepiť
b) najprv lepíme kraje
c) a potom zvyšok (Tip: vždy nechajte lepidlo odvetrať, pretože ak ho necháte len chvíľu, tak vám vzniknú mokré fľaky na látke a to nevyzerá pekne...napríklad, mne sa to pri tejto výrobe stalo, pretože som bola nedočkavá...)
5b
a) teraz lepidlo naneste takmer na celú plochu prvých dvoch dielov
b) prilepíme zošit a obväz prilepíme tak, ako na obrázku
c) a už len prilepíme farebný papier ohnutý na polovicu, ktorý zlepíme s poslednou stránkou zošita
6
a) to isté spravíte aj s druhou stranou, no ja som ešte najprv chcela prilepiť ozdobu (použila som elastickú gumu s krajkou, pre folkový nádych), ktorej konce som potom zakryla prehnutým farebným papier presne ako aj v postupe vyššie
b) a ukončila som ju na druhej strane zošita, kde ma slúžiť ako "odkladací priestor"
c) a máme hotovo :)
(tu môžete vidieť záložku, ktorá sa k celkovému vzhľadu celkom hodí :) )
(a tu využitie "odkaladacieho priestoru" :D)
(a takto vyzerá môj denníček, ktorý zdobí gombíkový strom :) )
P.S.: Diárik má svoje nedostatky, ale snažím sa poučovať z vlastných chýb a nevzdať sa. Podobne to je aj so záložkami z minulého DIY. Až teraz, keď som vyrábala šesť záložiek pre výherkyne súťaže, som konečne prišla na to, ako mám kvietoček robiť tak, aby mu neboli vidieť nitky, zlé okraje a podobne...poučila som sa z vlastných chýb a nevzdala sa. Čo tým chcem povedať? Len toľko, že sa nenechajte odradiť prvotnými neúspechmi (napríklad, ja kým som prišla na to ako zošiť tie zošity tak, aby spolu vôbec držali, som chytala nervy, ale nevzdala to a nakoniec na akýsi čudesný spôsob predsa len prišla :D ) a skúšajte, kým neprídete na to, kde nastala chyba...Ak sa budete nudiť cez tieto letné dni, tak si môžete niečo vyrábať...možno aj takýto diárik :)
Prajem krásny zvyšok dňa ;)

12 komentárov:

  1. Hneď ako som uvidela tvoj článok, som sa potešila novému DIY článku, ale najmä ma uchvátilo celkové dielo. Tak som si povedala, že to vyskúšam. No keď som postupne čítala jednotlivé kroky ako na to, ten pocit, že podobný zošit budem mať raz aj ja, ma pomaly, ale isto opúšťal. Veľmi ťa obdivujem, lebo na mňa je ten postup veeeľmi komplikovaný, a tebe sa to vážne podarilo. Obidva zošity sú totiž nádherné! Si strašne šikovná a máš môj veľký obdiv. :) Po prečítaní článku som síce ostala s malou dušičkou, že takýto zošit sa mi nikdy nepodarí urobiť, no svojou prácou si mi vyrazila dych. Som zvedavá, čo vymyslíš nabudúce. ;) :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne, Lenka :)) Veľmi si ma potešila :D A nesmieš to vzdať. Ono to možno vyzerá zložito, ale vôbec to nie je ťažké. Keď som takýto zošit vyrábala prvý krát, tak mi najväčší problém robilo zošiť zošity, vtedy som ich mala asi šesť (ale predsa len by to bolo krajšie s kancelárskeho papiera, ktorý zlisujeme, presne ako aj v návode, ktorý mi bol inšpiráciou, ale musela som improvizovať, takže to ostalo na zošity :) ). A zošívala som ich týždeň, pretože tam mi to lietalo,tam to zas bolo príliš pevné, tam vznikol strašný uzol...:D Ale nevzdala to a nakoniec na akúsi čudesnú technika prišla :) A ostatné už bolo hračkou, len ešte stále mám hrbolčeky, keď sa otvorí zošit, vzniknuté zo zle prilepenej látky, ale prídem aj na to, ako sa ich zbaviť a ako to dobre zlepiť. Neboj sa, len to skús...ak nevyjde prvý pokus, tak skús znova...len sa nesmieš vzdávať :) Držím ti v tom palce ;)

      Odstrániť
  2. To je úplná bomba! Odkiaľ ty na to chodíš! Šikovnica naša blogerská :D Určite si nejaký vyrobím (ak by som náhodou nejaký nevyhrala v súťaži...hmmm???) :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :D Ale aj tak je to len taký jednoduchý diárik, našla som o 1000% krajšie a k tomu boli tiež ručne vyrobené (až mi to vyrážalo dych), ale raz sa zlepším a posuniem to na vyšší level :) A som rada, že sa na to dáš, ono to nie je také ťažké ako sa zdá...a či nejaký vyhráš? Hmmm...človek nikdy nevie :D

      Odstrániť
  3. Ty jsi šikovná :) Vypadá to krásně. Já jsem trochu patla, tak nevím, jak dlouho by mi trvalo, než bych dosáhla tak pěkného výsledku :D Asi se budu radši jen kochat.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :D Ale skús, ja som si o sebe myslela, že som neschopná a žeby som také niečo nikdy nedala, ale skúsila som to...a zistila som, že to nie je až také hrozné :) A sama som bola prekvapená, že som niečo zhotovila...človek nikdy nevie, kým nevyskúša ;)

      Odstrániť
  4. jééj veľmi je to pekné!! si šikovná

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Wau, tak toto vyzerá naozaj úžasne. Väčšinou, keď natrafím na DIY na nejakom blogu sú jednoduché, ale toto je naozaj pracné a pekné! Ako dlho si to robila, ak sa smiem spýtať? :) Mňa DIY veci začali baviť iba nedávno a možno sa pustím aj do tohto tu, má to krásny foto návod, tak to snáď nebude ťažké.
    Charlotte, http://faylotte.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :D Ono to možno vyzerá zložito, ale zvládne to každý, dokonca aj ja :D A robila som to asi tak 2 hodinky. Takže ak sa do toho dáš, dúfam, že sa i podelíš o výsledok na blogu...budem sa tešiť ;)

      Odstrániť

© Mony, 2015-2017. Používa službu Blogger.

Mony's bookshelf: read

In the Field of Grace
Harvest of Rubies
Perla v piesku
While We're Far Apart
Jonathan Livingston Seagull
Muž menom Ove
Kým hviezdy svietia
Jednou ano, dvakrát ne
Enderova hra
Selekcia
Skúška ohňom
Drozdajka
Hry o život
Smrteľný chaos
Rozvaliny Gorlanu
Korisť
Lov
Atramentové srdce
Oceán na konci ulice
Záhrobná kniha


Mony's favorite books »