Potulky prírodou/03 (...kameň sivý...)

Fotky, ktoré uvidíte v tomto článku sú spred troch týždňov. Ako som tak vtedy blúdila krásnou prírodou a fotila kvety na lúke, slnečné lúče dotýkajúce sa zelených listov, niečo ma napadlo. Povedala som si, že by som mohla zachytiť všetku tú krásu inak, z iného pohľadu. Zachytiť krásu niekedy pre nás neviditeľných a nezaujímavých kameňov. Ale, keď sa im prizrieme bližšie, uvidíme ten pôvab, ktorým  oplývajú. Aj oni sú výnimočné a vďaka priateľom, rastlinkám, ktoré s nimi žijú si ich oči vnímavé všimnú a uvidia tú krásu v nich ukrytú. 
     Nakoniec som sa sústredila na kamene a miesta, kde zelenej farby takmer niet. A potom ma napadla báseň, venovaná práve tej skrytej kráse, ktorá nás obklopuje...a niekomu, komu zaň vďačíme a komu vďačím i ja...

Kameň sivý

Čo Boh stvoril dobré je,
život vložil do zelene,
aby ukázala krásu v sebe
a radosť, spravila i tebe.
Tam, kde lúka zelená sa,
kde púčik kvetu otvára sa,
tam je miesto nádherné
pre ľudí priam stvorené.
V tú chvíľu, keď tam si
cítiš dotyk na koži,
dotyk slnka a trávi,
dotyk lásky nám zoslaný.
Myseľ blúdi farebnou
tou požehnanou krajinou
a všetko zlé sa razom stratí,
ocitáš sa v mäkkom objatí.
Zrazu však zbadáš kameň sivý,
zaborený do čiernej hliny
a v tú chvíľu ťa napadne,
prečo len zeleň krásna je?
Pôvabom si nás podmaňuje,
každý ju za to obdivuje.
A ostatné pri nej zaniká,
ničím zvlášť nevyniká.
Zle sa však dívaš,
tak pravda znie.
Pozri sa bližšie
a tajomstvo hneď zbadáš.
Ten kameň, čo sivú farbu má
nie je opustený, to sa iba zdá.
Dostal z neba obrovský dar,
Pán, mu niečo vzácne daroval.
Pán veľmi dobre vie,
čo každý z nás potrebuje.
Počul aj prosbu kameňa,
a tak mu stvoril priateľa.
Domovom sa on stal
a machom celý obrastal.
To, čo nevýrazné sa zdalo
v skutočnosti životom prekvitalo.
Starostlivý náš Pán je,
nejednu záhradu srdca zveľaďuje.
Veď On z lásky dal,
aby aj sivý kameň,  svoju krásu ukázal.
Koniec :)

12 komentárov:

  1. Wow... a znova wow! Tie fotky sú nádherné, a tá báseň... nemám slov. Úplná pravda. Krásne si to všetko zachytila. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne...ani nevieš ako ma tvoje slová potešili :D

      Odstrániť
  2. Krásne fotky a výborná báseň . Vieš pekne pracovať so slovami, čo obdivujem, lebo mne čítanie básní robí celkom problém, no tá tvoja bola výstižná a pravdivá :) :) :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, veľmi si ma potešila....som skutočne rada, že sa básnička páčila :) Aj keď, pravdaže, má svoje nedokonalosti, no myslím, že myšlienku, ktorú som mala v pláne, zachytila. Ešte raz vďaka :)

      Odstrániť
  3. Nádherné fotografie! :)
    Krásna a stručná báseň, dobre sa to číta :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. nádhernéé .. a krásne.. jednoduché a srdce hladkajúce slová... len tak ďalej :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jéééj, ďakujem :D
      ...joj, toľko krásnych komentárov som ani nečakala a mám z toho nesmiernu radosť. Ešte raz vám baby ďakujem ;)

      Odstrániť
  5. Opět krásné fotečky, jarní, nádherné! Myslím, že jsme se tuhle bavily o krokusech pod sněhem... Včera k tomu opět nebylo daleko! Kdyby byl duben, tak to ještě pochopím, ale abych šla v květnu jeden den v tričku a další den v košilce, tričku, mikině, bundě a ještě zmrzala... No, nebudu to rozvádět. Fotky jsou moc hezké, hlavně ty fialky se mi líbí! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je sranda, ty si to ešte pamätáš? :D Krókusy boli u nás tohto roku krásne ako aj celá jar, ale počasie si naozaj robí, čo chce. A ďakujem za komentárik a teší ma, že sa fotky páčia aj tá s fialkami...:)

      Odstrániť

© Mony, 2015-2017. Používa službu Blogger.

Mony's bookshelf: read

In the Field of Grace
Harvest of Rubies
Perla v piesku
While We're Far Apart
Jonathan Livingston Seagull
Muž menom Ove
Kým hviezdy svietia
Jednou ano, dvakrát ne
Enderova hra
Selekcia
Skúška ohňom
Drozdajka
Hry o život
Smrteľný chaos
Rozvaliny Gorlanu
Korisť
Lov
Atramentové srdce
Oceán na konci ulice
Záhrobná kniha


Mony's favorite books »