Looking throught the light - malý spisovateľský projekt/01

Tvorcom tohto projektu je Marianna
Úlohou je na danú tému napísať príbeh, báseň, čo len chcete, závisí to od vás. Tento projekt trvá mesiac a každý štvrtok bude zadaná téma, na ktorú sa bude písať. Takže, kto má záujem...smelo do toho!

Prvá téma:O neznámom
.....................................................................................................

Rozpoviem vám jeden príbeh
o neznámom mužovi,
ktorý svoje posledné dni
strávil na železničnej stanici.

Bol to muž nežiadaný,
špinavý a otrhaný.
V tvári celkom strhaný,
životom skúšaný.

Ľudia si ho nevšímali,
len ho ďalej obchádzali.
Vraj nespĺňal tie hlúpe normy.
Šaty, účes, vzhľad, to boli ich modly.

Nik ho pritom nepoznal,
ani sa ho nespýtal,
prečo trávi svoje dni
ako tulák nechcený.

Nik mu pohľad nevenoval,
aby lepšie spozoroval,
že pod povrchom ukryté
má on srdce šľachetné.

Nik sa vtedy neunúval 
spoznať príbeh muža,
ktorý svetu obetoval
viac, ako len seba.

Preňho bol život o dávaní,
o radosti z nových dní.
Preňho bol najväčší dar,
keď plnil druhým sny.

Pomocnú ruku nejeden krát podal,
radosť smutným často rozdal.
Úsmev nešťastným vo vetre posielal,
lásku zabudnutým zakaždým daroval.

Ľudia sú však často zlí,
chamtiví a sebeckí.
A preto radi súdia,
súdili aj muža.

Zabudli na jeho činy,
zabudli, čo dával iným.
Zničili mu všetky sny,
privolali temné dni.

Preto sa on túlal svetom,
hľadal pomoc aspoň v niekom.
Ale ľudia zabudli,
čo znamená byť priateľmi.

Odvtedy si na ramenách niesol
ťarchu svojich starostí.
Až napokon unavený klesol,
na tej železničnej stanici.

Tak, to bol príbeh jeden z mnoha,
príbeh láskavého muža.
A keď sa niekoho spýtate,
kto sedával tam, v tom tmavom kúte,
odpovie vám celkom jasne:
"Bol to niekto cudzí
a neznámy, 
až jedného dňa, odišiel navždy."
......................................................................................................

Zdroj obrázku:http://love.catchsmile.com/alone-41/

8 komentárov:

  1. Pekná báseň :) Je trošku smutná, ale páči sa mi ako si sa s témou popasovala :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Smutná veru je, ale má svoj dôvod. Najprv som mala napísanú poviedku, ale bola veľmi dlhá- už som ti spomínala :D A tak som sa rozhodla, že skúsim niečo nové a tak som skúsila básničku. Ukazuje ako ľudia často posudzujú na základe vonkajšku, odsudzujú ich a to dotyčného ani nepoznajú, no poukazuje aj na faloš ľudí. Nabudúce skúsim niečo veselšie, uvidím podľa témy, ale myslím, že tu sa hodí. Neznámi človek a prístup ľudí k nemu, ktorý je často vidieť aj v realite...

      Odstrániť
  2. Veľmi veľmi pekné, ja milujem básne a táto bola skvelá.. aj keď smutná :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Myslím, že má svoje nedostatky, ale veľmi ma teší, že sa ti páči. Som rada, že si tento projekt vymyslela a už sa teším na novú tému, nech trocha potrápim tú svoju lenivú myseľ :D

      Odstrániť
  3. Zaujímavý projekt.
    A krásna báseň. Hoci so štipkou melanchólie... ale ja mám také veci rada a navyše, skvelo to šlo k téme :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je to skvelý projekt a už sa teším na novú tému :D A ďakujem :) Ja viem, ten smútok, melanchólia je z tejto básne cítiť pretože presne také pocity som mala aj ja, keď som si predstavila "neznámeho muža, v tmavom kúte na železničnej stanici"...

      Odstrániť
  4. Vydarená báseň a vyzerá to na zaujímavé inšpiratívny projekt.:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Projekt je super, len dúfam, že čoskoro bude aj ďalšia téma, pretože má meškanie :D

      Odstrániť

Mony's bookshelf: read

In the Field of Grace
Harvest of Rubies
Perla v piesku
While We're Far Apart
Jonathan Livingston Seagull
Muž menom Ove
Kým hviezdy svietia
Jednou ano, dvakrát ne
Enderova hra
Selekcia
Skúška ohňom
Drozdajka
Hry o život
Smrteľný chaos
Rozvaliny Gorlanu
Korisť
Lov
Atramentové srdce
Oceán na konci ulice
Záhrobná kniha


Mony's favorite books »
© Mony, 2015-2017. Používa službu Blogger.