Korisť/Andrew Fukuda

Originálny názov: The Prey
Počet strán: 304
Jazyk: slovenský
Väzba: brožovaná
Vydavateľstvo: Fragment (2014)

Anotácia
Gene a jeho priatelia utekajú pred nocou. Gena však neprenasledujú len krvilační lovci, ale aj spomienky na Ashley June, ktorá sa preňho obetovala a zostala v Ústave pre výskum glupanov. Zároveň sa v ňom prebúdzajú city k ľudskému dievčaťu Sissy.

Na úteku sa dostanú až do ľudskej komunity, žijúcej na tajnom mieste vysoko v horách. Keď si začnú myslieť, že sú konečne v bezpečí, udalosti naberú nečakaný smer. Gene zisťuje, že nový svet, ktorý objavili, je možno ešte horší ako ten, ktorý opustili. (zdroj)

Klady

Dovidenia občania...V prvom diele ma najviac vytáčali občania, ktorý mi kradli aj tú nepatrnú chuť do čítania. Ale, keď raz začnem čítať, tak musím aj dočítať. Musela by to byť naozaj veľmi zlá kniha, aby spôsobila to, že ju radšej odložím naspäť na poličku a nechám zapadnúť prachom. Našťastie sa tento prípad ešte nestal a dúfam, že ani nestane.
     Lov som nakoniec dočítala a len zásluhou autora a jeho štýlu písania, ktorý som už spomínala v prvej recenzii, som dala tejto sérii druhú šancu, a preto som dovolila knihe Korisť, aby mi vypovedala svoj príbeh.
     Ako som tak otáčala jednu stránku za druhou, pocítila som zmenu. Jednu prekvapivú a neočakávanú zmenu v podobe strácajucich sa občanov. Z knihy začali miznúť až sa vyparili úplne. Nebolo po nich ani chýru, ani slychu. A keď vymizol tento zápor, ktorý na mňa pôsobil ako obrovský tmavý búrkový mrak, spoza neho si predrali cestu prvé slnečné lúče. Rozháňali túto tmavú clonu až som si uvedomila, že začínajú mať prevahu. Vtedy sa mi vrátila chuť do čítania. Príbeh konečne začal pôsobiť zaujímavo a tomu som nemohla odolať.

Jedno slovo...Do kladu zahrnúť iba slovo znie čudne, viem. Ale mňa veľmi zaujalo a páči sa mi z toho dôvodu, že skvelo vystihuje tie čudesné tvory. 
     Len jedno slovo vďaka ktorému získali jediné a posledné plus z mojej strany. Už žiadny občania, ale Súmračníci. Podľa mňa to znie, nevšedne.
Zápory

Hlboká priepasť...Aj keď sa príbeh konečne začal uberať tým správnym smerom, nezabudol si so sebou vziať zápory, ktoré sa až príliš podobali tým z prvej časti. 
     Znova prišli nelogické súvislosti, nové otázky a chýbajúce odpovede, no a nesmeli chýbať zvláštnosti, ktoré boli ako inak trápne a čudné. 
     Začala sa fáza, ktorá ťahala príbeh ku dnu. Slnečné lúče pohltili nové temné mračná. Nastala tma a príbeh sa uberal priamo do hlbokej priepasti...

Naivita útočí...Keď vám niekto dá príklad v znení koľko je 2+2, vy automaticky odpoviete 4. Ale čo ak vám ten dotyčný nahovorí, že správny výsledok je 5? Uveríte mu? Myslím, že nie pretože logika nepustí. No predsa by mu mohol niekto naletieť. Pýtate sa kto? Mám odpoveď: Veľmi naivný človek, ktorý pochybuje o svojom zdravom úsudku. A presne taký boli Gene a jeho spoločníci. 
     S prekážkami sa pasovali slimačím tempom, verili hlúpostiam a dokonca aj tomu, že 2+2=5. Ale postupom času im to začalo byť podozrivé, a tak začali skúmať, hľadať a tadáááá....i našli. Problém je v tom, že naivita z nich priam vyžarovala a nie je nič otravnejšie(okrem súmračníkov, pravdaže)ako prísť na odpovede skôr ako samotný hrdinovia. Potom sa všetko len tak vlečie
     Vy už dávno viete odpoveď, zatiaľ čo oni len zvažujú správny spôsob riešenia a to veľmi, veľmi pomaly. A ak sa do ich myšlienkového pochodu zapletie zákerný chrobák, ktorý im našepkáva chybnú stratégiu a to už boli tak blízko cieľa, chytáte z nich nervy. Rébus bol takmer vyriešený a oni to opäť pokazili. Môžu začať odznova.
     Viem, je to ťah ako predĺžiť čítanie a možno ho tak spraviť zaujímavejším, avšak mňa to už prestávalo baviť. Predvídať kroky hrdinov a to dosť často, plus ich naivita nie je najlepšia kombinácia. No našťastie tam chýbali moji obľúbení „súmračníci“, i keď...

...sú späť!...Prileteli ako otravný hmyz v lete a už nechceli dať pokoj. Moja chuť do čítania sa strácala, otrávili mi náladu, zatienili posledné slnečné lúče a s ich príchodom sa opäť zbytočne prelievala krv, čo v mojich očiach spôsobilo úplnú skazu voči tejto sérii. 
     Viem, že tretí diel si ku mne cestu nenájde, iba ak tak nešťastnou náhodou. Ale dlho by som zvažovala, veľmi dlho, či si ho vôbec prečítam.
Zhrnutie

     Z tejto série ma zaujal autorov štýl písania, ale to som už spomínala mnohokrát a nechcem sa opakovať. Čo sa týka prvého dielu, teda Lovu...no...nebudem sa k tomu už vyjadrovať. Zato k druhému mám ešte pár slov. 
     V tejto časti som sa konečne dostala do iného prostredia, dozvedela bližšie informácie o svete, v ktorom žijú súmračníci, ako vznikli a prečo, kde sú ľudia a podobne, ale aj tak niektoré vysvetlenia neboli dostačujúce. Boli také nedotiahnuté a sem-tam aj čudné. No určite sa táto časť zmenila k lepšiemu o 80%, mohlo to byť aj o 100% nebyť tých posledných strán
     I keď úplne posledné slová sú návnadou, aby sme po pokračovaní s očakávaním siahli, ja sa už však nenechám oklamať. Viem, že tam nebudú chýbať súmračníci, ľúbostný trojuholník a zbytočne preliata krv nevinných ľudí. 
     Poviem to takto: Som rada, že som mohla spoznať autora a určite si jeho meno zapamätám, ale čo sa týka tejto série a poslednej časti...nie ďakujem, už nemám záujem. Súmračníkov mám viac než dosť a posledná kniha série by bola nepríjemný hosť. Preto knihu neprímem, však ja sa bez nej nejak zaobídem...

Moje hodnotenie
Zdroje obrázkov

http://www.knihysova.sk/kniha/korist-2163953
http://nerds1000.blogspot.sk/2011/12/as-noivas-de-dracula.html
https://kevinbeacon.wordpress.com/2011/01/20/beth-ditto-is-back/
http://poasii.ru/river-lake/reka-iordan-izrail-foto
http://mensagenslegais.com/juntos-temos-sonhos/
http://innerspacetherapy.in/category/self-help-and-improvement/
http://angelsreverie.com/2015/01/08/
https://www.pinterest.com/pin/491385009313214980/

2 komentárov:

  1. No tajne som dúfala, že siahneš aj po dvojke a ja sa budem môcť baviť na recenzii :) Nesklamala si. Knihy som nečítala a nemala som to nikdy ani v pláne a teraz vidím, že to bolo správne rozhodnutie.
    Zaujala ma obálka knihy, ktorú momentálne čítaš: Rovnako iný ako ja. O knihe som nikdy nepočula, ale mrkla som na anotáciu a vyzerá to veľmi, ale naozaj veľmi zaujímavo, tak sa budem tešiť na novú recenziu :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne :) No, táto séria je taká typická YA, ktorú jedny milujú alebo nenávidia. Ja ju len nemám rada :D
      A Rovnako iný ako ja už mám prečítanú a je to krásny príbeh, ktorý mi veľa ukázal...hádam sa recenzia bude páčiť :)

      Odstrániť

© Mony, 2015-2017. Používa službu Blogger.

Mony's bookshelf: read

In the Field of Grace
Harvest of Rubies
Perla v piesku
While We're Far Apart
Jonathan Livingston Seagull
Muž menom Ove
Kým hviezdy svietia
Jednou ano, dvakrát ne
Enderova hra
Selekcia
Skúška ohňom
Drozdajka
Hry o život
Smrteľný chaos
Rozvaliny Gorlanu
Korisť
Lov
Atramentové srdce
Oceán na konci ulice
Záhrobná kniha


Mony's favorite books »